طرز تهیه دسر محلبی دو رنگ با پودر نارگیل برای شب یلدا

طرز تهیه دسر محلبی دو رنگ با پودر نارگیل برای شب یلدا

دسر محلبی یک نوع دسر بسیار خامه ای خوشمزه است که اصالت دسر محلبی در کشور های عربی است. دسر محلبی تشکیل شده از شیر و خامه و ژلاتین و دیگر مواد ساده و همیشه در دسترس است که می توانید به راحتی آن را آماده کنید و برای یک پذیرائی ویژه از دسر محلبی عربی نیز استفاده کنید.

در ادامه طرز تهیه دسر محلبی را برای شما قرار داده ایم:طرز تهیه دسر محلبی دو رنگ با پودر نارگیل برای شب یلدا

مواد لارم:

شیر 1 لیتر

آرد 1 لیوان

شکر 1 لیوان

کره 100 گرم

وانیل 5 گرم

شکلات 130 گرم

آب جوش 1 استکان

پودر کاکائو به مقدار لازمطرز تهیه دسر محلبی دو رنگ با پودر نارگیل برای شب یلدا

مرحله اول

در مرحله اول تهیه دسر محلبی، کره را داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت قرار بدید تا وقتی که کاملا آب بشه وقتی که آب شد، آرد رو به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید و تفت بدید ولی دقت کنید که رنگ آرد تغییر نکند.

مرحله دوم

در مرحله دوم  شیر رو به آن اضافه کنید و هم بزنید بعد شکر را اضافه کنید و تا زمانی که غلیظ بشه روی حرارت مدام هم بزنید وقتی که غلیظ شد وانیل را به آن اضافه کنید بعد نصف مواد محلبی را داخل ظرف مورد نظرتون بریزید .

مرحله سوم

به باقیمانده مواد 130 گرم شکلات را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکلات آب بشه در نهایت به آن یک استکان آب جوش اضافه کنید تا وقتی که مواد رقیق بشه بعد مواد شکلاتی روی مواد وانیلی بریزید بعد از اینکه دسر سرد شد روی آن پودر کاکائو بریزید و سرو کنید ؛ نوش جان!طرز تهیه دسر محلبی دو رنگ با پودر نارگیل برای شب یلدا

کلام آخر

دسر محلبی یک دسر راحت با بافت بسیار ملایم و سبک است و می توان آن را با طعم های مختلف درست کنید و از آن لذت ببرید. این دسر قابل سرو در دورهمی ها و مهمانی هایتان است و میز شما را اراسته می کند. امیدواریم که طبق دستور بالا این دسر را تهیه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا