طرز تهیه دسر پاناکوتا ایتالیایی کلاسیک!

طرز تهیه دسر پاناکوتا ایتالیایی کلاسیک!

دسر پاناکوتا یک دسر ایتالیایی است که روس سنتی آن با خامه تهیه میشود. اما با گذشت زمان با توجه به ذائقه افراد تغییر کرده است. پاناکوتا را می توان در انواع طرح و رنگ تهیه کرد و به دلیل بافت سبک آن، برای همه مناسب است.

در ادامه به آموزش دسر پاناکوتا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

مواد لازم جهت تهیه دسر پاناکوتا:

۱. شیر: ۱ پیمانه

۲. شکر: ۱/۲ پیمانه

۳. خامه صبحانه: ۴۰۰ گرم

۴. پودر ژلاتین: ۳ قاشق چایخوری

۵. وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری

۶. پودر قند: ۲ قاشق چایخوری

۷. میوه به دلخواه جهت تهیه سس

مرحله اول تهیه دسر پاناکوتا:

در ابتدا قابلمه‌ای با سایز متوسط روی حرارت ملایم قرار داده و سپس زمان دهید تا شیر مقداری گرم شود. پس از ولرم شدن شیر حرارت زیر گاز را خاموش کرده و یک ملاقه از شیر را به داخل کاسه اضافه نمایید.

مرحله دوم:

حال بصورت کم کم پودر ژلاتین را به شیر اضافه کرده و هم بزنید تا بصورت کامل با یکدیگر مخلوط شوند و پودر ژلاتین در شیر گلوله‌ای نشود. برای آنکه پودر ژلاتین بطور یکدست با شیر حل شود می‌توانید از روش بن ماری استفاده نمایید و کاسه را روی قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید. پس از آنکه محتویات داخل کاسه کاملاً سفت شد باقیمانده شیر را اضافه کرده و هم بزنید. مجدداً قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. لازم است بصورت مداوم شیر را هم بزنید و از جوشیدن آن جلوگیری نمایید.

مرحله سوم:

خامه صبحانه و ۱/۲ پیمانه شکر را با کمک همزن بخوبی مخلوط کرده تا کاملاً فرم یکدستی بخود بگیرد. مخلوط خامه و شکر را به قابلمه محتوی شیر اضافه نمایید و مجدداً کلیه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شود. در پایان ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل را به قابلمه اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید.دسر پاناکوتا

مرحله چهارم:

پس از آن که ترکیب داخل قابلمه کاملاً یکدست شد قابلمه را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا پاناکوتا خنک شود. پس از خنک شدن ترکیب آن را در قالب‌های مورد نظر خود ریخته و سپس به مدت ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.دسر پاناکوتا

مرحله پنجم:

برای تهیه سس روی پاناکوتا لازم است میوه دلخواه خود را چندین ساعت در فریزر قرار داده تا کاملاً یخ بزند. حال میوه‌های یخ زده را به همراه ۲ قاشق پودر قند در میکسر ریخته و شروع به خرد کردن کنید. پس از آنکه ترکیب کاملاً یکدست شد می‌توانید روی پاناکوتا ریخته و سرو نمایید. همچنین می‌توان میوه مورد نظر خود را برش زده و همراه با پاناکوتا سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا