طرز تهیه دسر یلدایی راحت و بی دردسر فقط با 3 قلم مواد!

طرز تهیه دسر یلدایی راحت و بی دردسر فقط با 3 قلم مواد!

با نزدیک شدن به آخر پاییز و فرارسیدن شب یلدا، همگی به فکر درست کردن غذاها و دسرهای مناسب شب یلدا هستند. تا سفره خود را به زیباترین شکل آراسته کنند. دسر های مختلف با رسپی های متفاوت وجود دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید.طرز تهیه دسر یلدایی راحت و بی دردسر فقط با 3 قلم مواد!

در ادامه مطلب قصد داریم که طرر تهیه یک دسر راحت و خوشمزه یلدایی را به شما آموزش دهیم. با ما باشید:

مواد لازم برای تهیه دسر یلدایی

یک بسته ژله توت فرنگی یا انار

یک بسته ژله سیب یا کیوی

ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

پودر نارگیل به مقدار لازم

مرحله اول

ژله کیوی را در یک ظرف ریخته و سپس 1 لیوان و نیم آب داغ را به آن اضافه می کنیم و آن ها را با قاشق هم بزنید. سپس مخلوط را روی بخار کتری به روش بنماری قرار می دهیم تا محلول شفاف شود و ذرات آن به خوبی حل شوند. سپس ژلاتین را به آن اضافه می کنیم و محددا هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه محلول ژله خنک شد، با استفاده از هم زن برقی مواد را هم می زنیم. محلول را تا جایی که به شکل خامه و سفت درآید، هم بزنید. ترکیب به دست آمده باید حالت کشدار و خامه ای داشته باشد.

مرحله سوم

در مرحله سوم از تهیه دسر یلدایی،  ظرف مستطیل یا مربعی شکل را چرب کرده و روی آن پودر نارگیل می پاشیم. سپس مواد خامه ای به دست آمده را به آرامی و با دقت روی آن می ریزیم. و در یخچال به مدت ۲ ساعت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نیم ساعت قبل از اینکه مواد داخل یخچال را خارج کنیم، ژله توت فرنگی را همراه ژلاتین به روش بنماری ذوب می کنیم. و با استفاده از هم زن برقی آن را هم می زنیم. پس از اینکه مواد حالت کشدار و سفت پیدا کردند، آن را روی ژله سبز می ریزیم. و مجددا 2ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت 2 ساعت، دسر را از یخچال خارج می کنیم. مطابق شکل آن را به شکل مثلث برش می دهیم تا مانند برش های هندوانه به نظر برسد. در یک ظرف کمی گود پودر نارگیل را می ریزیم و برش های دسر را در آن می غلتانیم. سپس در یک ظرف آن ها را می چینیم.دسز یلدایی راحت

سخن آخر

دسر های یلدایی یک ایده مناسب برای شب یلدا هستند که شما می توانید با کمی خلاقیت و به کار بردن رنگ های سبز و قرمز، دسر های زیبایی درست کنید. امیدواریم آموزش این دسر یلدایی برای شما مناشب بوده باشد و این دسر را برای عزیزانتان درست کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا