طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

سوپ مرغ به دلیل حضور سبزیجات و مواد غذایی مفیدی که در آن وجود دارند، به عنوان یک غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی می‌تواند بسیار موثر باشد. این سوپ می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی باشد که از تمامی مواد طبیعی ساخته شده و می‌تواند به افرادی که درگیر سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند، کمک کند.طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

در ادامه با طرز تهیه این سوپ آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید:طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

مواد لازم:

سینه مرغ:۲۵۰ گرم

سیب زمینی متوسط:۲ عدد

هویج متوسط: ۲ عدد

پیاز بزرگ : یک عدد

سیر: یک حبه

لیمو ترش: یک عدد

جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

روغن مایع: به میزان لازم

مراحل تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی:

سعی کنید که مراحل تهیه سوپ را به درستی و با دقت انجام دهید تا یک نتیجه خوب حاصل کنید و یک سوپ خوشمزه و لذیذ داشته باشید.طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

مرحله اول تهیه سوپ مرغ

آب را در یک قابلمه روی اجاق گذاشته و مرغ را داخل آن قرار می دهیم. به آن زردچوبه و فلفل و نمک اضافه می کنیم. سپس اجازه می دهیم که به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشد تا نیم پز شود. سپس گوشت ها را خارج می کنیم تا سرد شود و آن ها را ریش ریش می کنیم.

مرحله دوم

 قابلمه ای را که قصد دارید سوپ را در آن تهیه کنید روی اجاق بذارید و کمی روغن در آن بریزید. پیاز و سیر را شسته و آن ها را به صورت ریز خرد کرده و در روغن بریزید. سیر و پیاز را تا زمانی که کمی طلایی بشوند تفت دهید.طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

مرحله سوم

سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که سیر و پیاز کمی نرم شد، مرغ ریش‌ریش‌شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مرغ کمی تفت بخورد و با پیاز و سیر ترکیب شود. در نهایت 4 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و درب آن را بگذارید.

مرحله چهارم

حدود 20 دقیقه صبر کنید تا مرغ کمی بپزد. در این فاصله هویج‌ها را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سیب‌زمینی‌ها را نیز به همین صورت خرد کنید و کنار بگذارید. پس  از گذشت 20 دقیقه، هویج را به سوپ اضافه کنید و 15 دقیقه بعد سیب‌زمینی‌ها را نیز در قابلمه بریزید. در این مرحله نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها به طور کامل بپزد و نرم شود. سوپ شما آماده است. نوش جان!

نکته:آب لیمو ترش را به سوپ اضافه کنید و کمی هم بزنید. سوپ را از روی حرارت بردارید و در ظرف موردنظر بکشید. می‌توانید از جعفری خردشده برای تزئین سوپ استفاده کنید.طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص برای سرماخوردگی!

سخن آخر

همانطور که دیدید تهیه این سوپ بسیار راحت و آسان است و شما می توانید در کمترین زمان ممکن این سوپ را درست کنید و به عنوان پیش غذا در مهمانی ها استفاده کنید. یا هنگام سرماخوردگی از این غذا برای بهبود سریع استفاده کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا