طرز تهیه شیرینی ساده با روغن مایع مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی ساده با روغن مایع مخصوص عید نوروز

شیرینی ساده یکی از شیرینی هایی است که به آسانی و در کمترین زمان می توانید در خانه تهیه کنید و یک پذیرایی عالی از مهمانانتان داشته باشید. طرز تهیه های مختلفی برای این شیرینی های ساده وجود دارد که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.

در ادامه این مطلب از نی نی بان با ما همراه باشید:شیرینی ساده نوروزی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این شیرینی را برای عید نوروز در خانه تهیه کنید

مواد لازم:

پودر قند1 لیوان + 1 ق غذا خوری
روغن جامد صاف1 لیوان سر خالی
روغن مایع2 ق غذا خوری
آرد سفید1 لیوان و 3/4 لیوان
وانیلنوک ق چای خوری

مرحله اول تهیه شیرینی ساده

برای تهیه این شیرینی از روغن جامد استفاده شده است که باید صاف کنید و یا می توانید از روغن 50 شیرینی پزی استفاده کنید، برای صاف کردن روغن باید ابتدا روغن جامد را ذوب کنید و داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شودو بعد روغن جامد صاف شده را به همراه پودر قندو وانیل با همزن برقی بزنید تا کاملا پوک و سفید رنگ شود و حتما در طول هم زدن دور گیری کنید.

مرحله دوم

در ادامه باید آرد را الک کنید و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با هر بار افزودن دورگیری کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید و در انتها روغن مایع را در دو مرحله به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

در انتها باید مواد را 3 دقیقه مخلوط کنید و از مواد داخل قیف ساده یا طرح دار بریزید و روی سینی کاغذ روغنی قرار دادید پاپی کنید و روی آن تخم خرفه بپاشید و در فر از قبل گرم شده با دمای 160 به مدت 25 الی 30 دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان!شیرینی ساده نوروزی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این شیرینی را برای عید نوروز در خانه تهیه کنید

نکات مهم طرز تهیه شیرینی ساده:

1-روغن(۵۰)جامد جایگزین ندارد و این که به دمای محیط رسیده باشه و حالت نرمی داشته باشد

2-هرچی روغن خاک قند پوک تر شوند راحت از قیف رد می شوند.

3-آرد را تو چند مرحله اضاف کنید و بین هر مرحله دورگیری کنید تا کاملا مخلوط و شل شود.

4-اگه فر ندارید کف تابه کاغذ روغنی قراردهید و حتما زیر تابه شعله پخش کن بگذارید و حتما از دم کنی استفاده کن و با حرارت خیلی ملایم به مدت 20دقیقه زمان دهید.

5-می توانید مواد را با زعفران یا پودر کاکائو نیز مخلوط کنید.

سخن آخر

شیرینی ساده نوروزی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این شیرینی را برای عید نوروز در خانه تهیه کنید. این شرینی یک گزینه مناسب برای عصر همراه با چایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا