طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم بی نظیر

طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم بی نظیر

لازانیا از آن دسته غذاهایی است که به دلیل کالری بالا و سنگینی آن، معمولاً جزو غذاهای روزمره و همیشگی شمرده نمی‌شود. اما طعم و لذت بی‌نظیری دارد که بعضی وقت‌ها هوس خوردن آن از سر آدم نمی‌رود و باید خودمان را مهمان یک برش لازانیا بدانیم. علاوه بر این، برای مهمانی‌ها لازانیا یک غذای بی دردسر و فوق‌العاده است؛ زیرا برش کوچکی از آن کافی است تا یک نفر را سیر کند و به عنوان یک غذای مناسب برای مهمانی‌ها محسوب می‌شود.طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم بی نظیر

در ادامه طرز تهیه این غذا را برای شما قرار داده ایم:طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم بی نظیر
مواد لازم:
لازانیا2 بسته
گوشت چرخ کرده500 گرم
قارچ500 گرم
سوسیس200 گرم
 فلفل دلمه ای1 عدد
پیاز1 عدد
 پنیر پیتزا500 گرم
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
پودرسیر، پاپریکا و آویشنبه میزان لازم
سس گوجه فرنگی و رب3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه لازانیا بدون فر با طعم بی نظیرمرحله اول

برای تهیه لازانیا بدون فر ابتدا مواد میانی لازانیا را آماده کنید، برای این کار یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در تابه ای مناسب با روغن سرخ کنید. در ادامه طرز تهیه لازانیا بدون فر گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا تغییر رنگ داده و قهوه ای شود.

مرحله دوم

سوسیس ها را با کمک رنده ، ریز رنده کنید و به مواد تابه اضافه کنید. این مرحله کاملا دلخواه است شما می توانید هم به مواد لازانیا سوسیس اضافه کنید و هم اضافه نکنید و با اینکه از مواد دیگری همچون مرغ استفاده کنید. در ادامه فلفل دلمه ای را خرد کرده و بریزید و همه مواد را با هم تفت دهید تا نرم شوند. برای جذابیت بیشتر غذا می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی استفاده کنید این کار سلیقه ای می باشد.  طرز تهیه لازانیا

مرحله سوم

در ادامه فلفل دلمه ای را خرد کرده و بریزید و همه مواد را با هم تفت دهید تا نرم شوند. برای جذابیت بیشتر غذا می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی استفاده کنید این کار سلیقه ای می باشد. حال ادویه ها را که شامل (نمک ، فلفل ، پودر سیر ، پاپریکا ،آویشن) اضافه کنید و تفت دهید تا ادویه به خورد مواد برود. را افزوده و اجازه دهید مواد با هم تفت بخورد و ترکیب شوند.

مرحله چهارم

برای جلوگیری از له شدن قارچ ها آن را در تابه دیگری سرخ کرده و کمی نمک و فلفل بزنید. ابتدا در یک قابلمه مناسب آب بریزید و بگذارید تا بجوشد پس از اینکه آب به جوش آمد لازانیا ها را به همراه کمی نمک و آبلیمو بگذارید تا بجوشد. پس از پخت لازانیا ها را آبکش کنید.

مرحله پنجم

یک تابه مستطیل شکل را چرب کرده و چند ورق لازانیا داخل آن بچینید، سپس مقداری از مواد گوشتی، چند تکه قارچ و کمی پنیر بریزید. در ادامه لازانیا بچینید و دوباره مواد گوشتی، قارچ و پنیر را اضافه نمایید. لایه ها را به همین شکل ادامه دهید تا مواد تمام شود. لایه آخر را با مایه گوشت و پنیر به پایان برسانید و در تابه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا برای نیم ساعت بپزد.لازانیا یک غذای بین المللی است که از گذشته طرفداران همیشگی خود را داشته است و زوش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد.

سخن آخر

لازانیا یک غذای بین المللی است که از گذشته طرفداران همیشگی خود را داشته است و زوش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. در مطلب بالا یک طرز تهیه آسان و راحت برای شما قرار داده ایم. امیدواریم این غذا را برای عزیزانتان درست کنید و لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا