طرز تهیه ماسک خاک رس برای پوست

طرز تهیه ماسک خاک رس برای پوست

برای داشتن پوستی زیبا و شاداب لازم نیست هزینه های زیادی بپردازید. شما به راحتی می‌توانید از موادی که در اختیار دارین یکی از مؤثر ترین ماسک ها را بسازید. خاک رس یکی از بهترین مواد اولیه برای پوست می‌باشد. خاک رس یک جاذب طبیعی چربی است و چربی های اضافه پوست شما را به خوبی جذب می‌کند. بافت خاک رس به دلیل وجود ذرات ریز و درشت به راحتی مانند یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند. اما، مواظب باشید هنگام استفاده از آن، آن را زیاد و با شدت روی پوست نمالید چون باعث ایجاد خراش در پوست می‌شود. یکی دیگر از دلایل پر طرفدار بودن این ماسک، در دسترس بودن مواد آن است که شما را قادر می‌سازد به راحتی آن را درست کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

خاک رس انواع مختلفی دارد و طریقه مخلوط کردن هر کدام با یکدیگر متفاوت است و بستگی به خواص نوع خاک رس دارد . در ادامه این مطلب با ما باشید جهت معرفی طرز تهیه انواع ماسک خاک رس و خواص هر کدام از آن ها.

ماسک خاک رس برای ازبین بردن چین و چروک

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری از خاک رس را با سفیده تخم مرغ قاطی می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت15 الی 20 دقیقه روی صورت بماند. سپس برای پاک کردن آن از اب ولرم یا سرد استفاده کنید. فراموش نکنید بعد از استفاده از این ماسک خاک رس از مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از ماسک خاک رس برای چاقی صورت

جهت تهیه این ماسک، دو قاشق از خاک رس بنتونیت را با یک قاشق چای سبز و الوئه ورا ترکیب می‌کنیم و به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده و آن را با آب سرد می شوییم. از این ماسک هفته‌ای دوبار استفاده کنید. این ماسک علاقه بر چاقی صورت باعث شفافیت پوست نیز می‌شود.

 

  ازبین بردن جوش های زیر پوستی

برای این منظور دو قاشق خاک رس را با یک قاشق گلاب و دو قاشق آبلیمو مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این ماسک علاوه بر ازبین بردن جوش های زیر پوستی، سبب افزایش گردن خون صورت می‌شود.

ماسک خاک رس سبز

خاک رس سبز از تجزیه گیاهان کف دریا به دست می‌‌آید به همین دلیل به آن ماسک دریایی نیز می‌گویند. این ماسک به دلیل داشتن املاح ومواد معدنی برای پوست بسیار مفید است. برای تهیه آن خاک رس سبز را با آب و عسل ترکیب کنید و به پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی صورت بماند. برای شستشوی آن از آب سرد استفاده کنید.

طرز تهیه خاک رس بسیار ساده است، تنها نکته مهم در تهیه آن شناختن رنگ ها و خواص آن هاست. هر کدام از رنگ ها خواص درمانی متفاوتی دارند. استفاده مداوم و منظم از این ماسک ها در طول یک ماه می‌تواند تضمین کننده شادابی و زیبایی باشد. نکته مهم در استفاده از ماسک خاک رس، استفاده از مرطوب کننده جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا