طرز تهیه چای سیب، یک دمنوش معطر با خواص فراوان!

طرز تهیه چای سیب، یک دمنوش معطر با خواص فراوان!

چای سیب یک دمنوش و نوشیدنی مفید است و بسیار خوشبو و خوشمزه است. این دمنوش خواص زیادی برای بدن دارد و راحت درست میشود. برای سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی، همچنین سلامت دستگاه گوارش و لاغری، از این دمنوش استفاده میکنند.چای سیب

در ادامه با ما باشید در طرز تهیه این چای و دمنوش مفید:

مواد لازم جهت تهیه چای سیب:

سیب 1کیلوگرم

دارچین  به مقدار لازم

عسل در صورت نیاز و به دلخواهچای سیب

مرحله اول تهیه چای سیب

برای تهیه این چای، ابتدا سیب‌ها را برش داده و آن‌ها را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید. برای یک سیب حدود ۸ لیوان آب کافی است.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن سیب‌ها، برای رنگ آن مقداری چای سیاه اضافه کنید. بعد از حدود سه دقیقه آن را از قابلمه خارج کنید. می‌توانید در این مرحله مقداری به یا دارچین را هم به محتویات قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم

اکنوندرب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت روی گاز با شعله کم پخته شود.پس از گذشت ۲ ساعت چای سیب شما آماده است. می‌توانید آن را به صورت داغ همراه با کمی عسل میل کنید یا اینکه با قرار دادنش در یخچال به عنوان یک نوشیدنی مفید و خنک تابستانی نوش‌جان کنید.چای سیب

نکته مهم

اگر سیب تازه دوست ندارید یا میوه‌های خشک را ترجیح می‌دهید؛ هیچ اشکالی ندارد. خواص چای سیب خشک هیچ چیزی کمتر از سیب تازه ندارد.

نکته دوم:

همچنین میتوانید سیب هارا رنده کنید و در فر قرار دهید تا کمی برشته شوند و رنگ زیبایی به خود بگیرند. سپس آن ها را در یک ظرف سربسته قرار دهید و همراه دارچین دم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا