طرز تهیه چیزکیک نسکافه به روش کافی شاپ و خوشمزه!

طرز تهیه چیزکیک نسکافه به روش کافی شاپ و خوشمزه!

چیزکیک نسکافه یکی از چیزکیک های پرطرفدار و خوشمزه است که در بسیاری از کافی شاپ ها سرو میشود و رسپی های مختلفی دارد. شما می توانید این چیزکیک را در خانه نیز تهیه کنید.

در ادامه با ما باشید در طرز تهیه چیز کیک نسکافه به روش کافی شاپی:چیزکیک نسکافه

مواد لازم قسمت پایه چیز کیک

بیسکویت پتی بور ساده 1 بسته
بیسکویت پتی بور کاکائویی 1 بسته
کره 125 گرم
نسکافه 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم قسمت پنیری

پنیر لبنه 850 گرم – 3 بسته
شکر 1 پیمانه
خامه 200 گرم – 1 پاکت
آرد 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ 3 عدد
قهوه دانه ریز یک و نیم قاشق غذاخوری

مواد لازم سس شکلاتی

خامه 1 پاکت
شکلات تیره 130 گرم
پودر کرم شانتی نصف بسته

مراحل تهیه چیزکیک نسکافه:

مرحله اول

برای درست کردن این چیز کیک خوشمزه ابتدا بیسکویت ها را با میکسر آسیاب می کنیم. اگر میکسر در دسترس نداشتید می توانید با مخلوط کن یا گوشت کوب دستی این کار را انجام دهید.

مرحله دوم

همچنین کره را روی بخاری کتری آب قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود. در یک ظرف دیگر پودر نسکافه را می ریزیم و آب جوش را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط نسکافه آماده شده را به همراه کره ذوب شده به میکسر اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و خمیر یکدستی درست شود.

مرحله چهارم

حالا قالب کمربندی خود را کاغذ روغنی می اندازیم به طوری که کنارهای قالب کامل پوشیده شود. بعد مواد پایه آماده شده را داخل قالب می ریزیم و با کف لیوان خوب فشرده می کنیم و بعد در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قسمت پنیری چیز کیک را درست می کنیم. برای این کار پنیر لبنه را داخل صافی می ریزیم و آبش را می گیریم. سپس پنیر را به همراه شکر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با لیسک هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

در ادامه خامه را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن، آرد نشاسته، وانیل و نسکافه را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.چیزکیک نسکافه

مرحله هفتم

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هر تخم مرغ را جداگانه هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط می کنیم و قسمت پنیری ما آماده شود. پس از آماده کردن قسمت پنیری قالب را از یخچال بیرون می آوریم و مخلوط پنیری را روی مواد بیسکویتی منسجم شده می ریزیم و روی مواد را با قاشق صاف می کنیم.

مرحله هشتم

حالا چیز کیک را برای پخت طبقه پایین فر از قبل گرم شده با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت 60 دقیقه می گذاریم تا بپزد. حتما ظرفی حاوی آب جوش داخل فر قرار بدهید تا داخل فر کمی مرطوب شود. این کار در بافت چیز کیک خیلی تاثیر دارد.

مرحله نهم

پس از اینکه چیز کیک پخت فوری از فر بیرون نمی آوریم چون در این صورت به دلیل تغییر ناگهانی دما روی آن ترک می خورد. پس در فر را به صورت نیمه باز می گذاریم و صبر می کنیم تا خنک شود. اگر در بسته می شود یک قاشق چوبی بین در قرار بدهید.

مرحله دهم

در این فاصله گاناش شکلاتی را برای تزیین کیک درست می کنیم. شکلات را به صورت ریز خرد می کنیم و در یک کاسه روی بخار کتری آب قرار می دهیم تا به روش بن ماری ذوب شود.

مرحله یازدهم

سپس خامه را با همزن برقی حدود 4 تا 5 دقیقه هم می زنیم تا کمی فرم بگیرد. بعد شکلات آب شده را اضافه کرده و هم می زنیم. در انتها کرم شانتی را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا گاناش شکلاتی ما آماده شود. سس آماده شده را داخل قیف با ماسوره ساده می ریزیم و به مدت نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کمی بافتش سنگین شود.

مرحله دوازدهم

در مرحله آخر چیز کیک خنک شده را از فر بیرون می آوریم و روی آن را با سس شکلاتی ریخته شده در قیف و با ماسوره ساده تزیین می کنیم و بعد مقداری پودر کاکائو روی چیز کیک می پاشیم و به مدت 10 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده سرو شود. امیدواریم از خوردن این چیز کیک نسکافه خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا