طرز تهیه چیپس خانگی سریع، ترد و خوشمزه!

طرز تهیه چیپس خانگی سریع، ترد و خوشمزه!

چیپس خانگی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها یا تنقلاتی است که طعم منحصر به فرد آن، همه افراد را از کوچک تا بزرگ، عاشق خود می‌کند. شما می‌توانید در خانه و بدون هیچ اذیتی با سیب زمینی، یک چیپس خوشمزه و ترد بسازید. شاید شما هم خیلی از مواقع هوس خوراکی‌های خوشمزه کرده باشید. در این زمان خوردن چیپس، می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای انتخاب باشد. هیچ چیزی به اندازه خش خش و تردی سیب زمینی در زیر دندان‌ها، لذت بخش نخواهد بود. شاید چیپس‌های صنعتی هم خوب باشند اما از طرز تهیه و موادی که برای نگهداری آن می‌زنند، چندان مطمئن نخواهید بود. پس درست کردن این خوراکی خوشمزه در خانه هم سالم‌تر بوده و هم هروقت که بخواهید می‌توانید آن را تهیه کنید.

چیپس خانگی

مواد لازم:

  • نیم کیلو سیب زمینی
  • روغن به میزان لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • آب سرد
  • یخ

طرز تهیه چیپس خانگی ترد و خوشمزه:

اول از همه یک قابلمه کوچک یا متوسط از جنس نچسب انتخاب کنید. حالا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید. اگر سیب زمینی شما تمیز بوده و خاک یا گل ندارد، می‌توانید پوست آن را نگیرید. با این حال اگر سیب زمینی کثیف و خاکی است، بهتر است پوست آن گرفته شود.

چیپس ترد و خوشمزه

حالا بهتر است از رنده‌های مخصوص برای ورقه ورقه کردن سیب زمینی استفاده کنید‌. اگر رنده مخصوص ندارید می‌توانید با یک چاقوی تیز هم، سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه‌ای و نازک، برش دهید.

چیپس ساده و نمکی

حالا یک تشت یا ظرف بردارید. بعد از آن که سیب زمینی‌ها را ورقه‌ای کردید، آرام درون ظرف بریزید. ظرف را از آب سرد و همچنین چند قطعه یخ پر کنید. طوری که آب روی ورقه‌های سیب زمینی را بپوشاند. این کار کمک می‌کند تا نشاسته‌های سیب زمینی حذف شود و موقع سرخ کردن به یک دیگر نچسبند‌. اجازه دهید 30 دقیقه داخل آب سرد بماند.

چیپس خانگی

بعد از آن سیب زمینی‌ها را بر روی یک دستمال تمیز آشپزخانه پهن کرده و به آرامی خشک کنید. تابه یا قابلمه را روی شعله با حرارت ملایم بگذارید. وقتی داغ شد داخل آن تا نیمه روغن بریزید‌ و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. کم کم سیب زمینی‌ها را داخل روغن بریزید و سرخ کنید تا به همدیگر نچسبد. می‌توانید برای نمک دار شدن آن، حین سرخ کردن نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر داخل ظرف ریخته و نوش جان کنید!چیپس-خانگی

سخن آخر در رابطه با طرز تهیه چیپس خانگی ترد و خوشمزه

اگر می‌خواهید سیب زمینی شما کاملا ترد و خوشمزه باشد، بعد از سرخ کردن خوب آن را پخش کنید تا خنک شود. هیچ وقت سیب زمینی‌ها را بعد از سرخ شدن، داخل ظرف در بسته نگهداری نکنید. در این حالت شما بهترین چیپس را با طعم ترد خانگی، خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا