طرز تهیه ژله بستنی رولی، لطیف و زیبا!

طرز تهیه ژله بستنی رولی، لطیف و زیبا!

ژله بستنی رولی یک دسر بسیار پرطرفدار و خوشمزه و لطیف است که به راحتی تهیه میشود. و میتوان در رنگ های مختلف آن را تهیه کرد.

در ادامه به آموزش این ژله بستنی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی رولی:

پودر ژله آماده: یک بسته با طعم دلخواه

آب جوش: یک لیوان

بستنی وانیلی ساده: دو قاشق غذاخوریژله بستنی رولی

مرحله اول تهیه ژله بستنی رولی:

جهت تهیه ژله رولی ابتدا باید بستنی وانیلی را از فریزی خارج کنید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید بستنی کامل آب شود، بلکه فقط کافی است کمی نرم شود.ژله بستنی رولی

مرحله دوم:

همزمان که منتظر نرم شدن بستنی هستید، کتری آب را روی شعله گاز قرار دهید تا آب جوش آماده شود. پودر ژله را در یک کاسه بزرگ بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. کاسه را روی کتری در حال جوشیدن قرار دهید تا با بخار آن گرم بماند و همزمان با قاشق پودر ژله را هم بزنید تا کامل درون آب جوش حل شود. در پایان این مرحله باید مایع شفافی از ژله محلول در آب جوش داشته باشید.ژله بستنی رولی

مرحله سوم:

در این مرحله وقتش رسیده که بستنی وانیلی را هم به مخلوط ژله اضافه کنید. کاسه را از روی کتری بردارید و بستنی را داخل آن بریزید. با قاشق ژله‌بستنی را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم:

تا اینجای طرز تهیه ژله رولی دقیقا شبیه به تهیه ژله‌بستنی ساده بود. از اینجا به بعد باید با روش خاصی آن را به حالت رولتی دربیاوریم. برای این کار ابتدا باید یک سینی لبه‌دار متوسط انتخاب کنید و با آب‌پاش کمی آب روی سطح آن بپاشید.

مرحله پنجم:

کف سینی را کاملا با کیسه فریزر بپوشانید و خیلی آرام ژله‌بستنی را به صورت یکدست روی سینی پخش کنید، طوری که قطر آن در تمام سطح سینی یکسان باشد.

مرحله ششم:

سینی را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله‌بستنی کمی سفت شود. توجه داشته باشید که در این مرحله رعایت کردن زمان خیلی مهم است، زیرا اگر ژله را قبل از بستن از یخچال خارج کنید، موقع رول شدن، ممکن است ژله‌ها له شوند. علاوه‌براین باید حواستان باشد که ژله نباید بیش‌ازحد در یخچال باقی بماند و کاملا سفت شود، زیرا در این صورت هنگام رول شدن خرد خواهد شد و ژله رولی شما خراب می‌شود.

مرحله آخر:

پس از گذشت ۳۰ دقیقه، سینی را از یخچال خارج کنید تا سطح ژله را با چاقو برش‌ بزنید. برش ژله رولی باید به‌صورت عمودی و با فاصله دو سانتی‌متر انجام شود. هر کدام از این برش‌ها قرار است یک ژله رولی باشد. در نهایت هر برش را به شکل رولت، رول کنید و در سینی یا ظرف سرو دسر بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا