طرز تهیه کاچی با شیر به روش ساده

طرز تهیه کاچی با شیر به روش ساده

یکی از ساده‌ترین دستور پخت‌های کاچی، طرز تهیه کاچی با آرد گندم است. این نوع کاچی را معمولا برای افرادی که بیمار هستند یا برای بانوانی که به تازگی زایمان کرده‌اند می‌پزند و به سادگی هم آماده می‌شود. این رسپی برای مواقعی که فرصت کمی دارید مناسب است و طعم و عطر دلنشین آن می‌تواند فضای خانه شما را دگرگون کند.طرز تهیه کاچی با شیر به روش ساده

در ادامه قصد داریم طرز تهیه یک کاچی خوشمزه را به شما آموزش دهیم؛ با ما باشید:

مواد لازم جهت تهیه کاچی:

آرد گندم۳ قاشق غذاخوری
کره یا روغن حیوانی۳ قاشق غذاخوری
شیر۲ تا ۳ لیوان فرانسوی
شکر۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول

مهم‌ترین مرحله برای داشتن یک کاچی خوشمزه، تفت دادن آرد است. در اولین مرحله از طرز تهیه کاچی با آرد گندم، آرد را داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت هم بزنید. این کار باعث می‌شود که طعم خامی آرد از بین برود و رنگ آن هم کمی متمایل به قهوه‌ای شود. در حین تفت دادن آرد، باید مدام آن را به هم بزنید. این کار از سوختن آرد جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که رنگ آن هم بیش از اندازه عوض نشود.

مرحله دوم

پس از اینکه خامی آرد گرفته شد و رنگ آن تغییر کرد، می‌توانید شعله را کم کنید و روغن یا کره را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن روغن یا کره مجددا هم زدن را ادامه دهید تا روغن و آرده به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و رنگ نهایی آن‌ها چیزی شبیه به نسکافه شود. پس از رسیدن به این مرحله، مجددا شعله را کم کنید.

مرحله سوم

در مرحله بعدی از طرز تهیه کاچی با آرد سفید باید به قابلمه خودتان شیر اضافه کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید شیر را به یکباره به قابلمه اضافه کنید و باید این کار را به تدریج انجام دهید. همچنین باید حین اضافه کردن شیر به قابلمه، محتویات قابلمه را خوب هم بزنید تا آرد داخل قابلمه گلوله نشود و کاچی در نهایت شکل مناسبی داشته باشد. آرد که به خوبی داخل شیر حل شد، شکر را اضافه کنید و مجددا خوب هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله چهارم

بعد از حل کردن شکر، قابلمه را روی شعله کم بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه به مواد اجازه دهید تا قل بخورند و با هم ترکیب شوند. بعد از ۱۵ دقیقه زعفران و گلاب را هم به کاچی اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر نیز به مواد زمان بدهید تا قل بخورند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی شعله بردارید و درب آن را ببندید. نیم ساعت به کاچی اجازه دهید تا استراحت کند و خنک شود. پس از آن می‌توانید کاچی را سرو و میل کنید.طرز تهیه کاچی با شیر به روش ساده

سخن آخر

این هم از طرز تهیه کاچی که می‌توانید با استفاده از مواد در دسترس و فقط در کمتر از نیم ساعت آن را آماده کنید. کاچی یک دسر خوشمزه و مقوی ست که می‌توانید آن را در هر فصل و هر مناسبتی سرو کنید. امیدواریم که از این دستور پخت لذت برده باشید و نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا