طرز تهیه کوکتل پدیکور در خانه!

طرز تهیه کوکتل پدیکور در خانه!

کوکتل های حمام این روز ها طرفداران بسیاری دارند. برخی از افراد به دلیل رنگ و حالت جوشان این کوکتل ها و بسیاری دیگر برای خواص مفید آن برای پوست استفاده می‌کنند. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که، به آب بازی علاقه زیاد دارید و به دنبال افزایش حس آرامش و لذت هنگام حمام کردن هستید، استفاده از این کوکتل ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از کوکتل های متفاوت با توجه به علایق و خواص آن ها مناسب با پوستتان، بهره ببرید.

در ادامه این مطلب به آموزش ساختن کوکتل پدیکور خانگی و ساده پرداخته‌ایم.

کوکتل پدیکور چیست؟

بمب حمام یا کوکتل پدیکور، توپک هایی دست ساز هستند که از ترکیب روغن و کره‌ های مخصوص ساخته‌شده است. این چربی ها نه تنها حس چرب بودن را به پاها نمی‌دهند، بلکه باعث نرمی و لطافت پوست پا می‌شوند، و به صورت جوشان موقع انفجار در آب پراکنده شده و باعث خوش‌ بو شدن محیط می‌شوند. کوکتل های پدیکور حالت اسکراب و لایه‌ بردار را دارند و عامل رفع ترک های پا هستند.  همچنین باعث خون‌رسانی کافی به پا و تنظیم جریان خون می‌شوند، استرس و خستگی را از بین برده و آرامش خاصی را ایجاد می‌کنند.

مواد لازم جهت ساخت کوکتل پدیکور خانگی:

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده قلیایی است که هنگام واکنش با سیتریک اسید، واکنش جوشیدن را به وجود می‌آورد. جوش شیرین ماده پایه اصلی کوکتل های پدیکور است.

سیتریک اسید

یکی از مواد اصلی در ساخت این کوکتل ها سیتریک اسید  است و باعث حالت جوشان کوکتل ها می‌شود.

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت باعث ایجاد حالت نرمی و ابریشمی این محصول روی پوست می‌شود و حس لطیف بودن را به پوست می‌دهد. به همین دلیل وجود این ماده در ساخت آن ضروری است.

نمک و روغن

وجود نمک‌ها و رس‌ها و گاها گیاهان پودر‌شده در کوکتل به نرم شدن پوست و تغذیه آن کمک می‌کنند. نمک‌های متنوعی هستند که می‌توانید  آن ها را تهیه کنید ولی بهتر است از نمک دریایی یا اسپوم استفاده کنید.  بسته به سلیقه، روغن بادام، نارگیل، زیتون و انواع روغن‌های فانتزی را در ساخت کوکتل پدیکور به کار گیرید. این روغن‌ ها باعث لطافت و نرمی پوست می‌شوند.

1-ابتدا نمک، جوش شیرین و سیتریک اسید را در ظرفی ریخته و آن ها را با هم ترکیب کنید.

2-در یک ظرف کوچک، روغن، عنبر سایل و عصاره‌وانیل (انتخاب این مواد کلملا سلیقه‌ای است)  مخلوط کنید و سپس عصاره مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید.

3-مرحله بعد افزودن مواد مایع به مواد خشک است. این کار را به آرامی انجام دهید. و آن را با دست یا هم‌زن مخلوط کنید تا بافت ترکیب مورد نظر همانندتصویرشود.

مخلوط باید کمی حالت چسپندگی داشته‌باشد که هنگام فشرده باشد و هنگام قالب گیری جدا نشود. به سرعت قالب مورد نظر را چرب کنید و مواد را  داخل آن بریزید. 24تا48 ساعت زمان لازم است که کاملا شکل قالب را به خود بگیرد.

کوکتل پدیکور در انواع طرح و قالب بندی با توجه به سلیقه شما وجود دارد و شما می‌توانید آن ها را به رنگ و شکل دلخواه خود درست کنید. هر کدام از کوکتل ها خواص متفاوتی دارند و شما باید آن را متناسب با نیاز پوستی خود استفاده کنید و حس و حال بی‌نظیری به هنگام استراحت و حمام کردن برای خودتان به‌ وجود بیاورید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا