طرز تهیه کوکی خرما خوشمزه و ساده در خانه!

طرز تهیه کوکی خرما خوشمزه و ساده در خانه!

کوکی خرما یکی از انواع شیرینی ها است که به دلیل اینکه بسیار راحت و خوشمزه است و به آسانی در خانه تهیه میشود، طرفداران زیادی دارد.

در ادامه با طرز تهیه کوکی خرما با ما همراه باشید:کوکی خرمایی

مواد لازم برای تهیه کوکی خرما

خرما 150 گرم

کره بادام زمینی 150 گرم

تخم مرغ 1 عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

مرحله‌ اول تهیه کوکی خرما:

برای شروع باید هسته خرما را در بیاوریم و پوست آن را بگیریم . بعد از آن خرما را به داخل غذاساز منتقل می کنیم . سپس باید کره بادام زمینی را در غذاساز بریزیم و به مخلوط کردن مواد تا زمان یک دست شدن بپردازیم.

مرحله دوم تهیه کوکی خرما:

اکنون وانیل و تخم مرغ را به درون غذاساز می ریزیم و دوباره به مخلوط کردن مواد و یکدست شدن آن ها می پردازیم . اگر مواد ما حالت سفتی نداشت می توانیم ۲ قاشق غذا خوری آرد به داخل غذاساز بریزیم.

مرحله سوم:

در این قسمت مواد خود را به داخل یک نایلون فریزر می ریزیم و آن را پهن می کنیم و حدود نیم ساعت آن را داخل یخچال می گذاریم . بعد از گذشت این مدت ، فر را در دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم.

مرحله چهارم:

خمیر کوکی را از داخل یخچال در می آوریم و به اندازه ای که دوست داریم از خمیر برداشته و آن را به شکل دلخواه خود در می آوریم . بعد از اینکه این کار را با تمام خمیر انجام دادیم آن ها را داخل سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم:

در قسمت بعد باید سینی فر را در قسمت میانی فر بگذاریم و تا زمان طلایی رنگ شدن کناره های کوکی ها صبر می کنیم . بعد از پخته شدن کوکی ها سینی فر را در می آوریم و صبر می کنیم تا دمای کوکی ها پایین بیاید.

مرحله آخر

در آخر کوکی ها را به شکل دلخواه خود و با موادی که دوست داریم تزیین کرده و به داخل ظرف منتقل می کنیم . این شیرینی خوشمزه را می توان در کنار نوشیدنی مورد علاقه خود سرو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا