طرز تهیه کیک یلدایی با تم هندوانه

طرز تهیه کیک یلدایی با تم هندوانه

کیک یلدایی با تم هندوانه یک کیک مناسب برای شب بلدا می باشد. کیک هندوانه مانند کیک های دیگر پخت می شود و فقط فرق آن با کیک های ساده دیگر در این است که برای اینکه بخواهیم به شکل هندوانه در بیاید مقداری رنگ به مواد کیک اضافه می کنیم. این کیک می تواند یک ایده فوق العاده جذاب و هنرمندانه برای میز یلدایی شما باشد. می توانید با کم خلاقیت ایده های جدیدی ایجاد کنید.طرز تهیه کیک یلدایی با تم هندوانه

در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک کیک یلدایی را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم:

تخم مرغ  6 عدد

شکر  400گرم

آرد 500 گرم

شیر 400 میلی لیتر

بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

پودر وانیل 1 قاشق چای خوری

رنگ ژلاتینی قرمز و سبز  1 قاشق چای خوری

امولسیفایر 1 قاشق چای خوری

روغن مایع  1/2 پیمانه

مرحله اول

در مرحله اول تهیه کیک هندوانه، ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کنید. تخم مرغ ها را با همزن برقی هم بزنید تا پف کند، سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط حسابی پف کند. اضافه کردن امولسیفایر اختیاری است و برای بافت بهتر کیک کمک می کند. در این مرحله امولسیفایر را به مایه اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم

در این مرحله از کیک با تم هندوانه،شیر, روغن و سپس آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و با همزن دستی در یک جهت هم بزنید. باید مایه یکدست ایجاد شود. به 3/4 مایه کیک مایع قرمز اضافه کنید و هم بزنید. 1/2 دیگر مایه کیک را رنگ سفید بریزید و هم بزنید. 1/2 بقیه مایه کیک را رنگ سبز بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم

قالب مورد نظر خود را چرب کنید و قالب را 1 دقیقه داخل فریزر قرار دهید. سپس قالب را خارج کنید. ابتدا مایه کیک قرمز را که از قبل آماده کردید، در قالب بریزید و بعد آن قالب را تکان ندهید و مایه سفید و سپس مایه سبز را اضافه کنید. قالب را در فر قرار دهید و با دمای 180 در مدت زمان 35 تا 40 دقیقه کیک را بپزید.

مرحله چهارم

برای پخت کیک بدون فر باید داخل یک قابلمه را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. سپس مایه کیک را داخل قابلمه ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت 60 دقیقه بگذارید روی شعله پخش کن پخته شود.

مرحله پنجم

بعد از خارج کردن کیک از فر 5 دقیقه صبر کنید و تا کیک خنک نشده و کمی گرم است, کنجد سیاه برشته یا شکلات چیپسی اشکی را روی قسمت قرمز بچینید. گرمای کیک باعث چسبیدن آن ها به روی کیک می شود و باعث می شود که بهتر دیده شود.طرز تهیه کیک یلدایی با تم هندوانه

سخن آخر

یک کیک یلدایی با تم هندوانه می تواند رنگ و طرح خاصی به میز و سفره یلدایی شما بدهد و فضا را یلدایی تر نشان دهد. کیک یلدایی با تم هندوانه را طبق دستور گفته شده و مرحله به مرحله برای عزیزانتان درست کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا