عمل بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک در خانم های زیر 30 سال

عمل بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک در خانم های زیر 30 سال

برای درمان مشکلاتی مانند افتادگی پلک، راه های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن ها انجام عمل بلفاروپلاستی است. افتادگی پلک و چین و چروک های صورت مشکلاتی هستند که هیچ راه فراری از آن ها وجود ندارد. شاید بتوانید با داشتن سبک زندگی سالم و ورزش کردن منظم، تا حدی افتادگی پلک چشم ها را به تاخیر بیاندازید اما بلاخره با این اتفاق روبرو خواهید شد. اما انجام بلفاروپلاستی محدودیت هایی مانند محدودیت سنی دارد. و همچنین باید بدانید که ممکن است با مشکلات و خطرات ناشی از جراحی  افتادگی پلک روبرو شوید. عمل بلفاروپلاستی می‌تواند روی هر دو پلک بالایی و پایینی انجام شود.

آشنایی با عمل بلفاروپلاستی

با افزایش سن فعالیت کلاژن سازی پوست و پروتئین های سازنده آن کاهش پیدا می‌کند. با کاهش این پروتئین ها عضلات اطراف پوست ضعیف می‌شوند و افتادگی پلک اتفاق می‌افتد. در عمل بلفاروپلاستی پوست اضافی و چربی جمع شده زیر پوست، برداشته می‌شود. این جراحی علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد یعنی افتادگی پلک ممکن است باعث مانع دید محیطی می‌شود.

نحوه انجام عمل پلک افتاده(بلفاروپلاستی)

این جراحی معمولا بدون بیهوشی و سرپایی انجام می‌شود مگر اینکه مشتری به تقاضای خود و با نظر پزشک بیهوش شود. برای این کار پزشک برشی در بالا یا پایین چشم ایجاد می‌کند و پوست اضافه و چربی را جدا می‌کند و با بخیه زدن در محل برش باعث ثابت ماندن پوست در محل مناسب خود می‌شود.

سن مناسب برای انجام عمل بلفاروپلاستی

انجام این جراحی در هر سنی امکان پذیر نیست و سن مناسب آن بین 25 تا 80 سالگی است. افرادی که حداقل 35 سال سن دارند بهترین گزینه برای انجام بلفاروپلاستی است. زمانی بلفاروپلاستی باید انجام شود، که هورمون های بدن به تعادل رسیده باشند، یعنی بالای سن 20 سالگی. بلفاروپلاستی حدالامکان نباید در سنین خیلی بالا انجام شود چون عمق چین و چروک ها زیاد می‌شود، ممکن است نتیجه دلخواه را به شما ندهد.

افراد مناسب برای انجام جراحی بلفاروپلاستی:

-هدف و انتظار خود را از جراحی مشخص کنید. این عمل روی حلقه های تیره زیر چشم و افتادگی ابروها تاثیری ندارد.

-فرد مورد نظر باید غیر سیگاری باشد. یا این که یک ماه قبل و یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی سیگار نکشد. زیرا کشیدن سیگار باعث کند شدن روند بهبودی می‌شود و ممکن است باعث عفونت شود.

-اگرچه بیشتر افراد برای انجام بلفاروپلاستی باید بالای 35 سال باشد، اما افراد با سن 20 سال نیز در صورت داشتن افتادگی پلک به صورت ژنتیکی قادر به انجام آن هستند.

-یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای برخی افراد رخ دهد، تاری دید یا از دست دادن موقت بینایی است.

-فردی که می‌خواهد بلفاروپلاستی انجام دهد، نباید فشار خون بالا، اختلالات تیروئید، دیابت کنترل نشده، بیماری قلبی و اختلالات گردش خون داشته‌باشند.

مراقبت های قبل از عمل افتادگی پلک(بلفاروپلاستی)

1-آزمایش های گفته شده توسط پزشک را به طور کامل انجام دهید.

2-دارو های تجویز شده را به صورت منظم مصرف کنید.

3-از استفاده از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین خودداری کنید.

4-حتما رژیم غذایی تعیین شده را رعایت کنید

مراقبت های بعد از عمل افتادگی پلک(بلفاروپلاستی)

1-از قطره های چشمی که مانع خشکی چشم می‌شوند استفاده کنید.

2-برای کاهش تورم و کبودی حتما از کمپرس سرد استفاده کنید.

3-استفاده از عینک آفتابی به مدت سه هفته پس از عمل بلفاروپلاستی

4-سعی کنید از ورزش کردن و انجام کار های سنگین خودداری کنید

عوارض جانبی انجام بلفاروپلاستی

انجام مراقبت های قبل و بعد از جراحی بلفاروپلاستی تاثیر زیادی در کاهش عوارض بلفارو پلاستی دارد. اگرچه با پیشرفت علم پزشکی از عوارض جانبی جراحی ها کاسته شده‌است اما، اگر در سن مناسب عمل افتادگی پلک را انجام دهید، بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر قرار دارید. عفونت و خونریزی، اسکار محل بلفاروپلاستی، آسیب دیدن عضلات چشم و خشکی چشم و تاری دید از جمله عوارض جانبی عمل بلفاروپلاستی است.

کلام آخر

اگر 35 سالگی را گذرانده‌اید و پلک های افتاده دارید، فرد مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی هستید. پس می‌توانید برای این عمل آماده‌شوید. بلفاروپلاستی یکی از موثرترین راه ها برای درمان افتادگی پلک است. ولی همانطور که گفته شد همه افراد مناسب انجام عمل بلفاروپلاستی نیستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا