عوارض داشتن اعتماد به نفس بالا!

عوارض داشتن اعتماد به نفس بالا!

اعتماد به نفس بالا در درجه اول بسیار خوب است و کمک کننده است. اما اگر درجه اعتماد به نفس خیلی زیاد باشد عوارضی خواهد داشت.

در ادامه به بررسی این عوارض خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

انتقاد به دیگران، اولین عارضه اعتماد به نفس بالا

داشتن اعتماد به نفس بیش از اندازه باعث می‌شود اصلا بدی‌ها و اشتباهات خود را نبینیم و تنها از دیگران انتقاد کنیم. زیرا خود را بدون نقص و عالی می‌دانیم و دیگران را ناقص و نادان.

انتقاد از دیگران اگر همیشگی و به دور از تعادل باشد، دیگران را از اطراف ما پراکنده می‌کند. چون هیچ کس دوست ندارد از طرف فردی که خطاهایی دارد و آن‌ها را نمی‌پذیرد، مدام سرزنش شود و مورد انتقاد قرار بگیرد.

اغراق در توانایی‌ها

برخلاف علائم اعتماد به نفس پایین که فرد در مورد هر کار و مهارتی تصور می‌کند از توانایی‌ و استعداد کافی برخوردار نیست، اعتماد به نفس زیاد باعث می‌شود فرد بیش از اندازه به توانایی‌ها و استعدادهایش ایمان داشته باشد.

نپذیرفتن اشتباه

فردی که بیش از اندازه به خودش اعتماد دارد، نمی‌تواند باور کند که در تصمیم‌هایی که می‌گیرد، رفتارهایی که از خودش نشان می‌دهد و عملکردهایی که دارد ممکن است اشتباه کند. به همین دلیل ابدا انتقادپذیر نیست و رفتار تندی با فرد انتقادکننده از خودش نشان می‌دهد.

مخالفت با دیگران

افرادی که خیلی له خودشان اعتماد دارند، همیشه با دیگران مخالفت می‌کنند و نظر خود را مقدم بر نظر دیگران می‌دانند. این‌گونه افراد به هیچ‌وجه حاضر نیستند به صحبت‌های دیگران گوش دهند و مطابق با نظر آن‌ها رفتار کنند.مهم دانستن خود

فردی که بیش از حد به خودش اعتماد دارد خودش را از دیگران مهم‌تر می‌داند و کمتر به اطرافیانش توجه می‌کند. او دوست دارد هر چیز خوبی تنها برای او باشد به همین دلیل بیشتر از این‌که به نظرات دیگران توجه کند، بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات خودش جلو می‌رود و گمان می‌کند که حتما به موفقیت می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا