محاسبه حدودی هزینه های جشن نامزدی و عروسی

محاسبه حدودی هزینه های جشن نامزدی و عروسی

با نزدیک شدن به عید نوروز و بهار، همه به فکربرگزاری مراسم عروسی هستند. اما هزینه های یک مراسم نسبتا خوب و آبرومند نیازمند هزینه های بالایی است که امروزه برای جوانان یک معضل به حساب می‌آید. این هزینه ها برای هر مراسم و سبک آن متفاوت است ولی تقریبا بین همه مراسم ها مشترک است.با نزدیک شدن به عید نوروز و بهار، همه به فکربرگزاری مراسم عروسی هستند. اما هزینه های یک مراسم نسبتا خوب و آبرومند نیازمند هزینه های بالایی است که امروزه برای جوانان یک معضل به حساب می‌آید.

در ادامه این مطلب قصد داریم هزینه های مراسم نامزدی و عروسی را مورد بررسی قرار دهیم:بخش چشمگیری از هزینه های جشن نامزدی و عروسی مربوط به رزرو سالن عروسی می‌شود. رزرو تالار عروسی طبیعتا دشوارتر از محضر عقد می‌باشد، هزینه رزرو تالار یا باغ تالار بسته به شهر و منطقه محل زندگی، تعداد مهمانان دعوت‌شده به مراسم و … متغیر است.

سالن عروسی

بخش چشمگیری از هزینه های جشن نامزدی و عروسی مربوط به رزرو سالن عروسی می‌شود. رزرو تالار عروسی طبیعتا دشوارتر از محضر عقد می‌باشد، هزینه رزرو تالار یا باغ تالار بسته به شهر و منطقه محل زندگی، تعداد مهمانان دعوت‌شده به مراسم و … متغیر است. معمولاً هزینه رزرو تالار و پذیرایی از مهمان‌ها بر عهده خانواده داماد یا داماد است. هزینه ای که باید برای رزرو تالار یا باغ تالاری با منوی پذیرایی، گل‌آرایی و دکوراسیون به همراه ورودی در نظر بگیرید، بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است. تهیه لباس عروس و هزینه های آن به عهده داماد است. و هزینه زیادی را بر آن ها تحمیل می‌کند. این روزها اگر بخواهید لباس عروس را بخرید، بسته به ساده و یا طرحدار بودن آن باید هزینه ای بین 20 تا 40 میلیون در نظر بگیرید.

کرایه یا خرید لباس عروس

تهیه لباس عروس و هزینه های آن به عهده داماد است. و هزینه زیادی را بر آن ها تحمیل می‌کند. این روزها اگر بخواهید لباس عروس را بخرید، بسته به ساده و یا طرحدار بودن آن باید هزینه ای بین 20 تا 40 میلیون در نظر بگیرید. و اگر بخواهید آن را کرایه کنید، هزینه پرداختی بین 3 تا 10 میلیون است.در بیشتر عروسی های سنتی کارت دعوت به مهمان ها داده می‌شود. کارت های عروسی نیز قسمتی از هزینه ها را به خود اختصاص می‌دهند. این هزینه ها با توجه به طرح و اندازه و تعداد مهمان ها، متفاوت خواهد بود.

کارت دعوت عروسی

در بیشتر عروسی های سنتی کارت دعوت به مهمان ها داده می‌شود. کارت های عروسی نیز قسمتی از هزینه ها را به خود اختصاص می‌دهند. این هزینه ها با توجه به طرح و اندازه و تعداد مهمان ها، متفاوت خواهد بود. هزینه یک کارت عروسی ساده از 30 هزار تومان شروع شده و گاهی به 500 تومان می‌رسد.کیک عروسی یکی از چیزهایی است که می‌توانید از مراسم عروسی حذف کنید. اما اگر می خواهید مراسم باشکوه تر و مرتب تری داشته باشید، بهتر است که ان را تهیه کنید.

کیک عروسی

کیک عروسی یکی از چیزهایی است که می‌توانید از مراسم عروسی حذف کنید. اما اگر می خواهید مراسم باشکوه تر و مرتب تری داشته باشید، بهتر است که ان را تهیه کنید. هزینه یک کیک با توجه به طراحی خاص کیک و شیرینی سرای ان و تعدا طبقات از کیلویی 200تا400 هزار تومان است و گاها به کیلویی 600 هزار تومان می‌رسد.هزینه آتلیه عکاسی عروسی در سال 1402 نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌طورکلی هزینه آتلیه براساس تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری، تهیه کلیپ مراسم فرمالیته و مراسم اصلی، تهیه آلبوم عکس دیجیتال یا چاپی تعیین می‌شود.

آتلیه و فیلمبرداری

هزینه آتلیه عکاسی عروسی در سال 1402 نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌طورکلی هزینه آتلیه براساس تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری، تهیه کلیپ مراسم فرمالیته و مراسم اصلی، تهیه آلبوم عکس دیجیتال یا چاپی تعیین می‌شود. این هزینه‌ها به‌طور معمول بین  5  18 میلیون تومان تغییر می‌کند. درصورتیکه می‌خواهید از هزینه‌های مراسمتان بکاهید بهتر است از تهیه کلیپ اسپرت و فرمالیته صرف‌نظر کنید یا تجهیزاتی مانند هلی‌شات را از پکیج پیشنهادی آتلیه  حذف کنید.خرید حلقه داماد بر عهده خانواده عروس و حلقه عروس برعهده خانواده داماد است. همچنین هزینه سرویس طلای عروس را نیز خانواده داماد می‌پردازد

خرید حلقه و سرویس عروس

خرید حلقه داماد بر عهده خانواده عروس و حلقه عروس برعهده خانواده داماد است. همچنین هزینه سرویس طلای عروس را نیز خانواده داماد می‌پردازد. نرخ و هزینه حلقه و سرویس با توجه به نرخ روز طلا ممکن است هر روز تغییر کند. ولی خرید یک حلقه نیبتا مناسب تفریبا 10 میلیون تومان و هزینه یک سرویس ساده و ظریف 25 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه های آرایشگاه ها امروزه افزایش زیادی پیدا کرده است و هزینه تقریبی آن برای میکاپ عروس تقریبا 30 میلیون تومان است.
Wedding makeup artist making a make up for bride. Beautiful sexy model girl indoors. Beauty woman with curly hair. Female portrait. Bridal morning of a cute lady. Close-up hands near face

هزینه آرایشگاه عروس

هزینه های آرایشگاه ها امروزه افزایش زیادی پیدا کرده است و هزینه تقریبی آن برای میکاپ عروس تقریبا 30 میلیون تومان است. البته این موضوع به شهرت میکاپ آرتیست، منطقه ای که آرایشگا در ان واقع شده و نوع و مدل آرایش بستگی دارد.  قیمت تقریبی  خرید کت‌وشلوار دامادی متغیر است که بر اساس جنس، کیفیت و برند آن از حداقل 5 میلیون تومان آغاز می‌شود. برای تکمیل استایل داماد معمولاً از دستمال جیبی، پیراهن، کراوات و کمربند نیز استفاده می‌شود که باید حداقل ۱ میلیون تومان نیز برای خرید آنها در نظر گرفت.

هزینه ها داماد

قیمت تقریبی  خرید کت‌وشلوار دامادی متغیر است که بر اساس جنس، کیفیت و برند آن از حداقل 5 میلیون تومان آغاز می‌شود. برای تکمیل استایل داماد معمولاً از دستمال جیبی، پیراهن، کراوات و کمربند نیز استفاده می‌شود که باید حداقل ۱ میلیون تومان نیز برای خرید آنها در نظر گرفت. همچنین آماده سازی داماد در آرایشگاه نیز هزینه ای حدود 700 هزار تومان تا 1 میلیون را در بر میگیرد. که شامل اصلاح سر و صورت و پاکسازی صورت می‌شود.خرید وسایل شخصی مانند ست حوله، ناخن گیر،وسایل بهداشتی، لباس منزل، دکمه سر آستین و کفش ها نیز مبلغی حدو 10 میلیون تومن باید در نظر گرفت.

سایر هزینه های جشن عروسی

خرید وسایل شخصی مانند ست حوله، ناخن گیر،وسایل بهداشتی، لباس منزل، دکمه سر آستین و کفش ها نیز مبلغی حدو 10 میلیون تومن باید در نظر گرفت. این هزینه ها با توجه به کیفیت کالا ها متفاوت است.هزینه های جشن عروسی و نامزدی به یک معضل تبدیل شده است و باعث شده که بسیاری از جوانان به ازدواج تن ندهند. هزینه های عروسی ابعاد زیادی دارد که باید برای هر کدام برنامه ریزی شود.

کلام اخر

هزینه های جشن عروسی و نامزدی به یک معضل تبدیل شده است و باعث شده که بسیاری از جوانان به ازدواج تن ندهند. هزینه های عروسی ابعاد زیادی دارد که باید برای هر کدام برنامه ریزی شود. به طوری که فشار زیادی بر روی خانواده ها اعمال نشود. و سعی کنیم انتطارات خود را پایین بیاوریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا