مصرف این خوراکی ها باعث ایجاد پیری و چین و چروک پوست می شود!

مصرف این خوراکی ها باعث ایجاد پیری و چین و چروک پوست می شود!

به اینکه نوع غذاها و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید، ارتباط مستقیمی با پیری دارند و غذاهای مرتبط با پیری زودرس را شناسایی کرده‌اند، دانشمندان در تحقیقات گسترده خود پی برده‌اند. همچنین، آنها به این نتیجه رسیده‌اند که مهمترین عامل در جوانی و شادابی شما، نوع تغذیه و غذایی که مصرف می‌کنید، می‌باشد.مصرف این خوراکی ها باعث ایجاد پیری و چین و چروک پوست می شود!

در ادامه قصد داریم خوراکی هایی که باعث پیری زود رس می شوند را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما باشید:مصرف این خوراکی ها باعث ایجاد پیری و چین و چروک پوست می شود!

1- نوشیدنی های گازدار

مصرف نوشیدنی‌های گازدار به دلیل حاوی مقدار زیادی شکر است که ممکن است باعث از دست رفتن آب بدن شود. این امر باعث خستگی بدن و ممکن است باعث به نظر رسیدن خستگی در صورت شود. بهتر است از آب به جای نوشیدنی‌های گازدار استفاده کنید.

2- شکر

مصرف اضافی قند و شکر در رژیم غذایی می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود. وقتی که قند اضافی وارد بدن می‌شود، به کلاژن‌های پوست متصل می‌شود و آن را سفت و غیر قابل انعطاف می‌کند. این باعث از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست می‌شود و ممکن است چروک‌های عمیق در پوست ایجاد کند که پوست را پیرتر نشان می‌دهد.

3- گوشت های فراوری شده

هات‌داگ، پپرونی، بیکن و سوسیس، همه نمونه‌هایی از گوشت‌های فرآوری شده هستند که ممکن است برای پوست مضر باشند. این گوشت‌ها سرشار از سدیم، چربی‌های اشباع و سولفیت هستند که همگی ممکن است باعث دهیدراته شدن پوست شده و می‌توانند با ایجاد التهاب، کلاژن را تضعیف کنند.

4- قند و شیرینی

مصرف اضافی مواد قندی می‌تواند به فرآیندی به نام گلیکوزیلاسیون منجر شود. بر اساس این نظریه، وقتی بیش از حد قند مصرف می‌کنید، مولکول‌های قند اضافی با پروتئین ترکیب می‌شوند و فرآیند گلیکوزیلاسیون پیشرفته را ایجاد می‌کنند. این ترکیب ممکن است به کلاژن پوست آسیب برساند که یک پروتئین است که فرم و جوانی پوست را حفظ می‌کند. همچنین، قند به دندان‌ها می‌چسبد و ممکن است باعث تشدید باکتری‌ها، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان‌ها شود.

5-الکل

وجود یک کبد سالم به معنای داشتن یک پوست سالم است. وقتی که کبد به خوبی کار می‌کند، سمومی که ممکن است به پوست آسیب برسانند، به صورت طبیعی از بدن بیرون می‌رود. اگر مواد سمی که درون کبد تولید می‌شوند به خوبی تجزیه نشوند، ممکن است پوست به مشکلاتی مانند آکنه، چین و چروک ابتلا کند. همچنین، مصرف نوشیدنی‌های الکلی ممکن است باعث آسیب رساندن به کبد شود. الکل باعث تخلیه آب از بدن می‌شود و برای خواب نیز مفید نیست که همه این موارد با پیری زودرس در ارتباط هستند. خواب ناکافی می‌تواند بر روی ظاهر پوست، چین و چروک، رنگ پوست و ارتجاعی بودن آن تاثیرگذار باشد.

6- سیب زمینی سرخ کرده

مصرف غذاهایی که در روغن در دمای بالا سرخ شوند، ممکن است رادیکال‌های آزاد را ایجاد کنند که می‌توانند به سلول‌ها و پوست آسیب برسانند. قرار گرفتن در معرض رادیکال‌های آزاد به دلیل عملی به نام پلیمرشدگی، روند پیری را تسریع می‌کند. این پلیمرشدگی بر روی مولکول‌های DNA تأثیر می‌گذارد و می‌تواند خصوصیت ارتجاعی پوست را تضعیف کند. همچنین، مصرف زیاد نمک در سیب‌زمینی‌های شور می‌تواند آب را از پوست بدن شما خارج کرده و منجر به خشکی پوست شود. این وضعیت ممکن است پوست شما را مستعد چروک شدن کند.مصرف این خوراکی ها باعث ایجاد پیری و چین و چروک پوست می شود!

سخن آخر

مصرف برخی غذاها ممکن است اثرات منفی و مخربی بر روی بدن داشته باشد و موجب چین و چروک و پیری زودرس پوست شود. این غذاها شامل قند، الکل، و غذاهای تند می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا