معجزه روغن آرگان برای رشد موها

معجزه روغن آرگان برای رشد موها

اگر ریزش مو دارید و رشد موهایتان خیلی کند است، استفاده از روغن ارگان را امتحان کنید. ویتامین E و اسید چرب های ضروری موجود در روغن آرگان باعث نرمی و رطوبت رسانی به مو ها می‌شود. این روغن به عنوان طلای مایع شناخته می‌شود و قرن هاست از آن برای مصارف خانگی و زیبایی و سلامت، استفاده می‌کنند. خاستگاه روغن آرگان به مراکش بر می‌گردد و درخت آن فقط در یک منطقه خاص رشد می‌کند. خواص این روغن بسیار زیاد بوده و یکی از آن ها کمک به رشد مو ها است.

در ادامه این مطلب به برخی از خواص روغن آرگان برای مو اشاره کرده‌ایم:

رطوبت رسانی به مو

روغن آرگان پیوسته به عنوان مرطوب کننده پوست و مو شناخته شده و وجود اسیداولئیک و اسیدلینوئیک موجود در آن، باعث می‌شود ساقه و پوست مو را چرب و روان کند. ویتامین E موجود در روغن آرگان یک لایه چربی روی مو ایجاد می‌کند و باعث هدر رفتن آب و رطوبت موها می‌شود و مانع خشکی مو می‌شود.

بهبود سلامت پوست سر

روغن آرگان دارای خاصیت ضد التهابی است و آنتی اکسیدان های موجود در آن به بهتر شدن اختلالات پوستی و پیشگیری از آن ها کمک می‌کند. اختلالاتی مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک را می‌توان به وسیله روغن آرگان بسیار بهبود بخشید و پوست سر را برای رشد بهتر موها تقویت کرد.

کمک به رشد موها

فنول های موجود در روغن آرگان به همراه آنتی اکسیدان های آن،باعث تقویت فولیکول های مو می‌شود. این کار باعث افزایش سلول سازی روی پوست سر می‌شود و به بهبود سلامت پوست سر کمک می‌کند. مولکول های بسیار کوچک روغن آرگان خالص باعث ثاثیر گذاری بیشتر آن نسبت به سایر روغن ها شود. این موضوع باعث نفوذ پذیری زیاد و سریع به فولیکول های مو می‌شود. ویتامین های موجود در آن نه تنها باعث تقویت رشد مو می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا مو ها ضخیم تر و سالم تر رشد کنند. این روغن به کراتین سازی کمک می‌کند و رشد مو را تحریک می‌کند.

درخشان شدن مو ها

روغن آرگان باعث درخشان و براق شدن موهای کدر می‌شود و ویتامین و اسید چرب های ضروری باعث داشتن مو های پرپشت و سالم برای شما می‌شود. اگر موهای ظریفی دارید از روغن هایی با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید اما، برای موهای ضخیم استفاده از غلظت های بیشتر ایرادی ندارد.

کلام آخر

به علت کمیاب بودن این روغن، با قیمت بالای آن روبرو هستیم. به همین دلیل ممکن است در بازار محصولات غیر اصلی به عنوان اصلی به شما داده شود. پس هنگام خرید این محصولات به ارگانیک بودن ها بسیار اهمیت بدهید زیرا استفاده از محصولات فیک نتیجه عکس می‌دهد. فراموش نکنید که داشتن یک روتین منظم در استفاده از روغن آرگان، و مناسب با موهایتان می‌تواند در کمترین زمان شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا