معرفی گیاهان سمی و خطرناک که جزو گیاهان آپارتمانی حساب میشوند!

معرفی گیاهان سمی و خطرناک که جزو گیاهان آپارتمانی حساب میشوند!

گیاهان آپارتمانی زیادی هستند که بسیار زیبا هستند و بیشتر افراد نمی دانند که گیاهان سمی هستند. باید حتما این گیاهان را بشناسیم.

در ادامه به بررسی این گیاهان سمی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

گیاهان سمی، سانسوریا

قدرت تسویه بالای این گیاه در کنار کم توقع بودن آن باعث شده است که حتی افراد مبتدی نیز بتوانند راحت آن را پرورش دهند. درست است که این گیاه به عنوان نماد خوشبختی شناخته می‌شود، اما بلعیدن یا تماس با آن می‌تواند باعث بروز مسمومیت یا سایر عوارض شود. البته این عوارض در مورد حیوانات شدیدتر است و باعث دردهای شدید و ناله مداوم حیوان، تهوع، استفراغ، اسهال، افزایش بزاق و … خواهد شد. اما برای انسان فقط علائمی مثل درد در نواحی فک و دهان، تهوع و استفراغ دیده شده است.

گیاهان سمی، سینگونیوم

این گیاه که در رطوبت و نور مناسب می‌تواند با سرعت رشد کند، یکی از گیاهان مقاوم آپارتمانی به شمار می‌رود. سینگونیوم از جمله گل‌های آپارتمانی سمی است که همه قسمت‌های آن خطرناک است. مخصوصا شیره‌ای که از آن خارج می‌شود باید دور از دسترس افراد نابالغ و حیوانات قرار داشته باشد. عامل مسمومیت در این گیاه نیز کریستال‌های اگزالات هستند که می‌توانند منجر به افزایش بزاق دهان تا حد سرازیر شدن، حالت تهوع شدید، استفراغ، تورم دهان و زبان و … شوند.

دیفن باخیا

این گیاه که یک گل لوکس و زیبا برای تزئین منزل و محیط‌های اداری به شمار می‌رود، باعث جذب آلودگی محیط اطراف و پاک‌سازی هوا می‌شود. شیره ناشی از این گیاه اگر با دهان در تماس قرار گیرد عوارض حادی را در پی خواهد داشت. بلورهای سمی اگزالاتی که در این گیاه وجود دارد مانند سایر گیاهان سمی می‌تواند انسان و حیوان را درگیر درد شدید دهان، ترشح بزاق، تورم و بی‌حسی زبان و گلو و احساس سوزش در دستگاه تنفسی کند.

کالادیوم

فیل گوش یا کالادیوم که گیاهی فصلی است، در بهار برگ‌هایی شبیه به گوش فیل دارد و در پاییز فقط ساقه آن باقی مِهم‌اند. طیف رنگی متنوع این گیاه جذابیت خاصی برای انسان داشته و برای موارد تزئینی کاربرد دارد.

آسپارژین موجود در کالادیوم می‌تواند باعث استفراغ، تهوع، سرگیجه، توهم، مشکلات تنفسی در حیوانات شود. همچنین در انسان نیز ماده اسید اگزالیک و آسپارژین موجود در گیاه سبب سوزش دردناک و تورم دهان، لب و گلو و زبان، مسدود شدن راه تنفسی و حتی مرگ خواهد شد.

تاج خار

این گیاه برای انسان و نیز حیوانات خانگی سمی هستند. تمام قسمت‌های این گیاه سمی هستند و ممکن است موجب سوزش معده و دهان به همراه علائمی نظیر ترشح بزاق اضافی، تورم در چشم‌ها و دهان، درد معده، تهوع، استفراغ و اسهال شود. تماس با پوست ممکن است باعث قرمزی، ورم و تاول شود. عنصر سمی در این گیاه دیترپن استر است که در شیره شیری رنگ موجود در رگ‌های این گیاه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا