معیارهای سنجش صمیمیت با همسر و رابطه زناشویی!

معیارهای سنجش صمیمیت با همسر و رابطه زناشویی!

صمیمیت با همسر یکی از معیارهای یک زندگی خوب است که می تواند باعث آرامش تمامی اعضای خانواده و بهتر شدن ابعاد زندگی شود.

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:۰صمیمیت با همسر

بیرون بودن مرد و ارتباط آن با کم حرفی در صمیمیت با همسر

اگر مردی که برای تامین معاش خانواده خود کار و تلاش می کند و دو شیفته یا سه شیفته کار می کند و هنگام بازگشت به خانه نای صحبت کردن ندارد ، نمی توان گفت که این آقا به علت کم حرفی اش دوست ندارد با همسرش ارتباط برقرار کند بلکه او علاقه و عشق خود به خانواده را با عدم حضورش در خانه نشان می دهد زیرا هدف او از این بیرون بودن تأمین هزینه خانواده است.

اما اگر مردی که خانواده اش در تنگنای مالی قرار ندارند و در رفاه نسبی به سر می برد و مجبور نیست دو شیفته یا سه شیفته کار کند تا 12 شب بیرون از خانه به بهانه تامین معاش باشد. در آن صورت دیگر نمی توان از این بیرون خانه ماندن ها دفاع کرد، زیرا او ابتدا به بهانه تأمین معاش بیرون از خانه به سر می برد اما آرام آرام این کار او به یک عادت تبدیل می شود و مرد ممکن است درگیر حاشیه های دیگر – حرص و ولع برای اندوختن مال، روابط عاطفی شدن بیرون از خانه و… می شود.صمیمیت با همسر

گاهی محبت در فراسوی کلمات است

نه تعداد کلمات به کار رفته معیار سنجشی برای گرمی و سردی رابطه ها نیست و شکل و جهت گیری یک زندگی در رابطه مهم است . بارها در بخش رازهای همسرداری در نمناک گفته ایم که در زندگی نمی توان برای همه زوجین یک نسخه واحد بپیچیم و بگوییم که اگر زوجین یک تعداد واحد از کلمات را بکار برند روابط بینشان سرد نیست زیرا همانطور که گفتیم ممکن است زوجی زیاد با همصحبت نکنند اما رفتارشان زیبا و عاشقانه باشد و با نگاه عاشقانه به هم حرف هایی را بزنند که در کلام نمی گنجند و همین نگاه می تواند کار هزار کلمه را بکند و روابط را به سمت و سوی عاشقی پیش ببرد.

نقش روانی و عاطفی کلمات

درست است کم حرف زدن یا حرف زدن زیاد زوجین معیار سردی و گرمی روابط نیست ، اما نمی توان نقش سازنده یا مخرب کلمات را در روابط عاطفی نادیده گرفت . بعضی از کلمات روح انسانی را خراش می دهند و موجب شیارها و زخمهایی در دل انسان می گردند که اثرات مخربی بر روح آدمی دارند و منجر به بیماریهای عمیق روانی می گردند.کلمات و جملات نا سالم موجب ارتباط نا سالم و کلمات خوب و شاد موجب ارتباط سالم می گردد.

به کار بردن کلمات ناسالم در روابط سبب تضعیف و تحقیر شخصیت و آزرده شدن روح یکدیگر می گرددو عزت نفس را جریحه دار می سازد . بنابراین کلمات را نباید ساده فرض کرد.صمیمیت با همسر

بررسی میزان گرم بودن رابطه زناشویی

برخی از زوجین زمان کمتری از روز را در کنار هم هستند و کمتر با هم صحبت می کنند اما آیا کم حرف زدن با یکدیگر نشانه دوست نداشتن همسر و سرد بودن رابطه است و آیا تعداد کلمات رد و بدل شده زوج ها می تواند معیاری برای این نتیجه گیری باشد که رابطه زوج ها با همدیگر خوب یا بد است؟

اگر زوجین به علت مشغله در روز چند کلمه بین خود رد و بدل کنند آیا می شود گفت که این زوجین زندگی زناشویی شان رو به سردی است اما زوجینی که با یکدیگر دائما در حال بحث و دعوا هستند و کلمات بی شماری بین آنها رد و بدل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا