معیار های مهم در انتخاب دوست خوب!

معیار های مهم در انتخاب دوست خوب!

انتخاب دوست خوب می تواند در تمامی ابعاد زندگیمان تاثیرات مثبت داشته. باشد و باعث پیشرفت ما شود و اگر دقت نکنیم ممکن است عکس این قضیه رخ بدهد.

در ادامه معیارهای مهم در انتخاب دوست را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید:انتخاب دوست

1_انتخاب دوست با علایق مشابه

دوستی را انتخاب کنید که با شما علایق مشترک دارد تا بتوانید با هم از مکان های جدید و مورد علاقه تان دیدن کنید. به کنسرت خواننده مورد علاقه خود بروید، درباره کتاب مشترکی که خوانده اید صحبت کنید و یا ناهار را در رستوران مورد علاقه تان صرف کنید و … .

2_انتخاب افراد مصمم به عنوان دوست

دوستی را انتخاب کنی که برای رسیدن به اهداف خود مصمم و جدی باشد، او برای خواسته هایش همه تلاشش را می کند و زندگی اش را با برنامه ریزی پیش می برد و وقت خود را بابت اتفاقات بی ارزش و بیهوده تلف نمی کند. در هر کاری سرعت عمل داشته و کاری را نیمه رها نمی کند. معاشرت با چنین اشخاصی شما را نیز تبدیل به انسانی مصمم و هدفمند می کند.انتخاب دوست

3_پرهیز از دوستی های پرخطر

افرادی که به شما حسادت می کنند، با شما همدلی نمی کنند، از موفقیت های شما خوشحال نمی شوند، شما را برای پیشرفت یاری نمی کنند و یا افرادی که خود شیفته هستند برای دوستی گزینه خوبی نیستند. بهتر است آن ها را از دایره دوستان خود خارج کنید و وقت گرانبهای خود را صرف اتفاقات و انسان ها و رابطه های بهتری کنید.

4_انتخاب افراد بهتر از خود

این که شما با افرادی دوست شوید که با او احساس راحتی کنید خیلی خوب است. اما بهتر است گاهی با افرادی که از شما جلوتر بوده و پیشرفت بیشتری در زمینه شغل و زندگی خود دارند هم معاشرت کنید، زیرا این گونه افراد باعث می شوند شما هم به فکر پیشرفت و زندگی بهتر باشید.

5_انتخاب دوست با اهداف مشترک

هدف مشترکی که با دوست یا دوستان خود دارید باعث می شود تا شما یکدیگر را رو به جلو هدایت کنید. مشوق هم باشید و برای رسیدن به اهدافتان با یکدیگر تلاش کنید و نا امید نشوید. پیگیر پیشرفت ها و مسایل مهم زندگی یکدیگر بوده و تصمیم های مهمتان را با یکدیگر در میان می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا