نشانه های تصمیم درست درباره طلاق!

نشانه های تصمیم درست درباره طلاق!

طلاق یک اتفاق بسیار ناگوار در زندگی زوجین است که میتواند زندگیشان را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. گاها طلاق به نفع هردو طرف است اما باید از روی منطق و با فکر درست تصمیم بگیرند.

در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

تعارض های درونی خود را حل کنید

تصمیم گیری برای طلاق می‌تواند احساسات متعارضی را در درون انسان به جریان بیاندازد. شما ممکن است از طرفی احساس کنید از زندگی با همسرتان خسته شده‌اید و از طرف دیگر احساس تعلق خاطر عمیقی به او داشته باشید. این وضعیت می‌تواند منجر به تجربه تردید و اضطراب‌های شدید شود. ببرای رسیدن به تصمیم درست باید ابتدا از این تعارض‌ها آگاه شده و آن‌ها را حل و فصل نمایید. مراجعه به یک روانشناس می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه کمک کننده باشد.

زمانی که تحت تاثیر احساسات شدید هستید برای طلاق تصمیم نگیرید

احساسات نیروی بسیار قدرتمندی همراه خود دارند. تجربه خشم، نفرت، غم یا اندوه شدید باعث می‌شود که توانمندی‌های ذهنتان کاهش پیدا کرده و کیفیت تصمیم‌گیری یا قضاوت‌هایتان تا حد زیادی مختل شود. در نتیجه سعی کنید قبل از اینکه به یک تصمیم قطعی برسید از نظر هیجانی به نوعی ثبات هیجانی دست یابید و تحت تاثیر احساساتتان عمل نکنید.

قبل از تصمیم به طلاق خود را بسنجید

قبل از طلاق در مورد توانمندی‌های خود فکر کنید. آیا از منابع کافی برای حل و فصل مشکلات مالی برخوردار هستید؟ آیا از نظر روانی توانایی مقابله با مشکلاتی نظیر حضانت فرزندان را دارید؟ برای مثال اگر هیچ منبع درآمدی جز شوهرتان ندارید قبل از طلاق لازم است برای توانمندتر کردن خود تلاش کنید. یاد گرفتن یک حرفه و به دست آوردن درآمد به شما کمک می‌کند که صرفا به وابستگی مالی خود توجه نکرده و جنبه‌های مهم‌تری را برای ارزیابی کیفیت زندگی در نظر بگیرید.

زندگی بدون همسرتان را تصور کنید

بسیاری از افراد هنگام جدایی صرفا می‌خواهند از بحران‌های فعلی فاصله بگیرند اما هیچ تصوری از دنیای بعد از طلاق و زندگی بدون همسرشان ندارند. این مسئله می‌تواند آسیب‌پذیری شما را در برابر مشکلات افزایش داده و باعث شود بحران‌های زیادی را تجربه کنید. در نتیجه لازم است از قبل خود را برای آنچه پس از جدایی رخ خواهد داد آماده کرده و از خود بپرسید که باید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید. گاهی اوقات داشتن چشم‌انداز درست در مورد آینده و به دست آوردن تصویر دقیق از زندگی بدون همسر باعث می‌شود ارزش آن را بیشتر بدانید و برای نجات زندگی مشترک خود بیشتر تلاش کنید.

به کیفیت زندگی کودکان توجه کنید

برای بسیاری از والدین کیفیت زندگی فرزندان و آینده آن‌ها از جمله مسائل بسیار تاثیر گذار در تصمیم گیری برای طلاق است. برای مثال ممکن است بسیاری از افراد به خاطر فرزندان خود با وجود نارضایتی به زندگی ادامه دهند و اوضاع را تحمل کنند. آنچه اهمیت دارد این است که صرفا زندگی کردن زیر یک سقف با پدر و مادر امنیت روانی فرزندان را تامین نمی‌کند و باعث خوشبختی آن‌ها نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا