نکات مهم برای برنامه ریزی سفر عید!

نکات مهم برای برنامه ریزی سفر عید!

برای برنامه ریزی سفر عید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که بعدا دچار مشکل نشوید و سفرتان به هم نخورد و تعطیلات زیبایی داشته باشید.

در ادامه به نکات مهم برای برنامه‌ریزی سفر عید اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید:برنامه‌ریزی سفر عید

از مقصد اطلاعات درست و مفید داشته باشید:

قبل از اینکه به سمت مقصد مورد نظرتان حرکت کنید، حتما اطلاعات جامعی راجع به آب و هوا و شرایط جوی آنجا بدست آورید. در این صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع لباسی مناسب آن ناحیه است و ناگهان با سرما یا گرمای شدید غافل گیر نمی‌شوید. همچنین اطلاع یافتن از اماکن دیدنی و غذاهای مخصوص و آداب و رسوم خاص آن منطقه برایتان مفید خواهد بود، زیرا در طول سفر وقتتان برای یافتن این اطلاعات تلف نمی‌شود و شما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید به همه‌ی آن‌ها دست یابید.

بررسی وسایل مورد نیاز سفر:

پس از کسب اطلاعات کافی از مقصدتان، می‌توانید به جمع کردن وسایل سفر و بستن ساک و چمدان‌ها مشغول شوید. برخی از وسایل، در سفر به هرجایی ضروری هستند، مثل جعبه‌ی کمک‌های اولیه، کارت پول و کارت شناسایی معتبر، دفترچه‌ی بیمه، نقشه‌ی مسیر (چاپ شده یا روی گوشی) و نقشه‌ی مکانی که می‌خواهید در آن به گردش بپردازید که باید جزو ثابت چمدان شما باشند. با توجه به مقصدی که برگزیدید و تفریحاتی که مدنظرتان است به جمع‌آوری وسایل دیگر اقدام کنید. مثلا اگر جایی می‌روید که دسترسی به دریا دارد از بردن مایو و کرم ضدآفتاب غافل نشوید یا اگر کویر جزوی از مقصدتان است، حتما کرم ضدآفتاب و کلاه آفتاب‌گیر، کفش و لباس مناسب کویر همراه خود داشته باشید.

زمان سفر:

مهم ترین نکته‌ که از نکات سفرهای نوروزی باید در نظر بگیرید، زمانی‌ست که برای سفر در اختیار دارید. اگر مشغول به کار هستید، باید در نظر بگیرید که چند روز مرخصی دارید تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی سفر عید را برای گشتن در تمام مکان‌های دیدنی مقصدتان داشته باشید. بعد از اینکه برایتان مشخص شد چند روز را می‌توانید در سفر بگذرانید، بد نیست تخمین بزنید در هر نقطه از مقصدتان چند روز قصد توقف دارید و یک یا دو روز را هم برای ضریب خطای محاسباتتان در نظر بگیرید، تا در صورت بروز اتفاقی غیرمترقبه، دچار استرس نشوید.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که روزهای اولیه و روزهای آخر تعطیلات، جاده‌ها بیشترین حجم ترافیکی را متحمل می‌شوند، پس اگر می‌خواهید زمانتان را در ترافیک‌های جاده‌ای هدر ندهید، بهتر است چند روز اول تعطیلات را برای زمان حرکت انتخاب نکنید و زمان بازگشتتان را نیز به روز آخر سفرهای نوروزی موکول نکنید.برنامه‌ریزی سفر عید

انتخاب وسیله نقلیه برای رفتن به سفر:

از دیگر نکات سفرهای نوروزی که باید قبل از رفتن به مسافرت در نظر بگیرید، انتخاب وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب است. بعد از زمان‌بندی برای سفر، شما می‌توانید راجع به وسیله‌ای که می‌خواهید با آن به سفر بروید تصمیم‌گیری کنید. اگر ماشین شخصی دارید و از رانندگی در جاده لذت می‌برید، قبل از سفر نوروزی حتما ماشینتان را از نظر معاینه‌ی فنی و وضعیت بیمه چک کنید. اگر می‌خواهید سفرتان را با صدای سوت قطار شروع کنید و یا تجربه‌ی پرواز در آسمان را داشته باشید، پیش‌تر اقدام به خرید بلیت نمایید و تاریخ و ساعت حرکت قطار یا هواپیما را دقیق چک کنید.

کلام آخر

دقت کنید که اگر سفرهای خارج از کشور را در نظر دارید یک ماه قبل از شروع تعطیلات کارهای لازم را انجام دهید. و در صورت بروز مشکل خونسرد باشید و به آرامی برنامه تان را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا