وسایل غیرکاربردی در خانه تکانی که باید دور بریزید!

وسایل غیرکاربردی در خانه تکانی که باید دور بریزید!

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال باید کم کم وسایل غیرکاربردی را دور بیندازیم و خانه تکانی را شروع کنیم. سعی کنید وسایل اضافی را حذف کنید. تا بتوانید مرتب تر خانه تکانی را پیش ببرید.

در ادامه به تعدادی از این وسایل غیرکاربردی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:وسایل غیرکاربردی

دور انداختن وسایل غیرکاربردی مانند لباس های اضافی :

این تفکر که اگر لباسی را یک سال است استفاده نکرده‌اید پس به آن نیاز ندارید یک اشتباه است. ممکن است فضای کمی در اتاق داشته باشید و لباس‌هایتان را درونکمد گذاشته باشید که پر از انواع وسایل است و حتی چشمتان به آن هم نخورده است و به کل فراموش می‌کنید همچون لباسی نیز دارید. پس عجله نکنید! بهتر است کار پاک‌سازی البسه را هر ۷ سال یک‌بار انجام دهید.

این کار اصلا منطقی نیست. بالاخره در این مدت سلیقه شما و مد روز نیز تغییر می‌کنند. شاید اکنون بچه‌دار هستید و لباس راحت‌تر از قبل نیاز دارید یا برای کارتان باید یونیفرم مخصوص داشته باشید. درباره این موارد فکر کنید تا بدانید چه چیزی را باید نگه‌دارید و کدام را دور بیندازید.

وسایل غیرکاربردی مانند راهنماهای وسایل خانه

بیشتر محصولاتی که تهیه می‌کنید دارای دفترچه راهنما برای نحوه نصب، نحوه استفاده و نکات ایمنی است. شما این یادداشت‌ها را نگه‌داری می‌کنید که شاید زمانی به آن نیاز داشته باشید. بیشتر اوقات نیز به آن‌ها مراجعه نمی‌کنید. زیرا امروزه هر چیزی که نیاز دارید را به‌راحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا می‌کنید. برند وسیله و شماره‌های مرتبط با مدل را در جایی یادداشت کنید و این دفترچه‌ها را با جعبه‌ها دم در بگذارید تا بازیافتی با خود ببرد.

دوراندختن گیاهان پژمرده

گل‌وگیاه نشانه سرزندگی و انرژی مثبت در هر محیطی هستند. در خانه‌تکانی سال جدید اگر گیاهی دارید که در حال مرگ است آن را دور انداخته و گل‌های تازه و زیبا را جایگزین نمایید. اگر می‌توانید آن را مجدد احیا کنید که نیاز به‌دور انداختنش نیست. برای خرید گیاهان جدید به شرایط نگهداری در خانه دقت کنید. شما همچنین می‌توانید از گل مصنوعی نیز در محیط‌هایی که فاقد شرایط لازم برای گیاه طبیعی است، استفاده نمایید.وسایل غیرکاربردی

جعبه‌های مقوایی را دور بیاندازید

امروزه بیشتر مردم خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند و فروشگاه‌ها برای تحویل ایمن سفارش‌های خود، آن‌ها را درون جعبه‌های مقوایی قرار داده و ارسال می‌کنند. همین امر باعث ازدیاد این وسیله در خانه‌ها می‌شود. افراد فکر می‌کنند که نگهداری همه این باکس‌ها ضروری است و زمانی برای جابه‌جایی و کارهای دیگر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند.

شاید این فکر درست باشد؛ اما شما به همه این جعبه‌ها نیاز ندارید؛ زیرا یا ابعاد مناسبی نداشته و یا تحمل وزن زیاد وسایل شما را ندارند. آن‌ها را دور بیندازید و فضای اتاقتان را برای وسایل جدید آماده کنید.وسایل غیرکاربردی بررسی داروهای تاریخ مصرف گذشته و غیر کاربردی

در روزهای خانه‌تکانی، حتما سراغ جعبه داروها بروید؛ چون اگر تاریخ مصرف دارویی گذشته باشد، برای بدن ما مثل سم است. اما لطفا داروهای تاریخ‌مصرف‌گذشته را دور نریزید. برخی از داروخانه‌ها، مراکز درمانی و هلال‌احمرها، آنها را تحویل می‌گیرند و در شرایط خاص و بدون آسیب به محیط‌زیست، از بین می‌برند.

وسایل الکترونیکی

دنیای فناوری، به‌سرعت در حال پیشرفت است و تاریخ مصرف تلفن‌های همراه، شارژرها، سیم‌های شارژ و… در چشم برهم‌زدنی به پایان می‌رسد. برخی از این وسایل که قابل فروش است، اما اگر آنها خراب یا مستعمل شده‌اند، نباید آنها را دور انداخت. موادی مثل سرب، کادمیوم و مس در لوازم الکتریکی، برای انسان مضرند. غرفه‌های بازیافت شهرداری، زباله‌های الکتریکی شما را هم تحویل می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا