ویژگی افراد بدذات و نحوه رفتار با این افراد!

ویژگی افراد بدذات و نحوه رفتار با این افراد!

افراد بدذات همیشه در زندگی هر آدمی وجود دارند. باید این افراد را بشناسیم و چگونگی رفتار با آن ها را یاد بگیریم. و اجازه ندهیم که در زندگیمان تأثیر بگذارند.

در ادامه به بررسی این مطلب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

ویژگی افراد بدذات را بشناسید:

_نسبت به موفقیت و شادی شما احساس خوشحالی نمی کنند.

_آنها نسبت به شناخت عمیق تر شما احساس بی علاقگی می کنند.

_ آنها شما را برای افکار و عقایدتان مورد قضاوت قرار می دهند.

_ آنها بی رحمانه اشتباهات و نقاط ضعفتان را قضاوت می کنند.

_به ندرت اول برای کارهای پا پیش می گذارند.

_آنها همیشه محوریت گفت و گو را به سمت خودشان بر می گردانند.

_آنها هرگز به خاطر شما در مقابل دیگران نمی ایستند.

_آنها اغلب قول هایشان را زیر پا می گذارند.

_ آنها فقط به خودشان اهمیت می دهند.

_آنها گاهی تیکه می اندازند و زخم زبان می زنند تا شما را سردرگم کنند و آزار بدهند.

_ آنها چیزهای می گویند که شما را جلوی دیگران خجالت زده کنند.

چگونه با افراد بدذات رفتار کنیم؟

درگیر نشوید:

در نحوه برخورد با افراد بدذات ، برخورد با رفتار این آدم ها می تواند طاقت فرسا باشد. فرد ممکن است دائماً از دیگران شکایت کند، همیشه داستان جدیدی در مورد رفتار ناعادلانه داشته باشد یا رفتارهایی با قصد آسیب زدن به شما انجام دهد، یا حتی شما را به اشتباه در حق او متهم کند.

به احساس آن ها توجه کنید:

گاهی اوقات با آگاهی بیشتر از این که چگونه رفتار فرد بدذات بر شما تأثیر می گذارد، می تواند به شما کمک کند در تعامل با آن ها بهتر حرکت کنید. به همین دلیل بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید یا با فردی که علم و تخصص آن را دارد، صحبت کنید. زیرا افراد بد ذات در زندگی شما می تواند مانند یک سم، تمام زندگی را مسموم کند.

در مورد رفتارشان با آن ها صحبت کنید:

شخصی که غیبت می کند، حقیقت را دستکاری می کند. کسی که در برابر شما در مورد کسی صحبت می کند، همین کار را با شما تکرار خواهد کرد. در نحوه برخورد با افراد بدذات ، به آن ها متذکر شوید که به این گفت و گو ها علاقه ای ندارید یا موضوع بحث را تمام کنید و در مورد رفتار آن ها، به صورت مسالمت آمیز هشدار دهید.

خود را در اولویت قرار دهید:

ممکن است شما برای روابط خود با فرد بد ذات ارزش قائل باشید یا به او علاقه داشته باشید، اما باید همیشه سلامت روان و زندگی خود را در اولویت اول قرار دهید و اجازه ندهید افراد زندگیتان آن را در معرض خطر قرار دهند

نه بگویید و دور شوید:

در نحوه برخورد با افراد بدذات، نه گفتن و خارج شدن از رابطه ممکن است بسیار سخت باشد. به ویژه که اغلب این افراد با غرض، در شما ایجاد احساس گناه خواهند کرد. اما اگر تصمیم دارید بگویید “نه” ، عقب نکشید. این ممکن است چالش برانگیز باشد، به ویژه هنگامی که آن ها از یک طغیان چشمگیر برای تلاش برای رسیدن به هدف خود یعنی داشتن و استفاده کردن از شما، استفاده می کنند. اما هرچه بیشتر تمرین کنید “نه” بگویید به چیزهایی که راحت نیستید، راحت تر می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا