ویژگی مدل‌های مختلف کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند، مدل‌های متفاوتی دارند و هریک برای خود ویژگی‌های خاصی دارند که با دانستن این ویژگی‌ها می‌توان استفاده‌های بهتر و جذاب تری از آن‌ها کرد و به عبارت دیگر ظاهری جذاب‌تر و زیباتر به خود بدهیم.

۱. کفش پاشنه بلند سوزنی

کفش پاشنه سوزنی بلندترین پاشنه را دارد و به ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. شاید تصور کنید با چنین کفشی نمی‌توانید قدم از قدم بردارید. اما این‌طور‌ها هم نیست. این کفش‌ها جلوبسته هستند و خیلی شیک به‌نظر می‌رسند. کفش پاشنه سوزنی برای هر جایی می‌تواند مناسب باشد، از استفاده روزمره تا مهمانی. از آن‌جا که این مدل‌ها همه‌کاره هستند، با هر لباسی می‌توانید آن‌ها را به‌پا کنید، اما ترکیب کفش پاشنه بلند با لباس مجلسی چیز دیگری می‌شود. ما می‌خواهیم یک مدل کفش و لباس را به شما پیشنهاد بدهیم.

۲. کفش پاشنه بلند لژدار

در بعضی از صندل‌ها ضخامت لژ به سمت پاشنه بیشتر می‌شود، ما با این مدل کاری نداریم. این‌جا از کفش لژداری حرف می‌زنیم که از همان قسمت پنجه پا، لژ پهن دارد. راه رفتن با این مدل کفش‌ها خیلی راحت است. این کفش را با لباس جذب و چسبان امتحان کنید.

۳. کفش پاشنه بلند جلوباز

احتمالا در کمد هر خانمی یک جفت کفش پاشنه‌دار جلوباز پیدا می‌شود، کفشی که پشت‌بسته است و انگشت‌های پا از جلوی آن به بیرون سرک می‌کشند. اسمش که همین را می‌گوید! بلندی پاشنه آن ممکن است کوتاه یا بلند باشد و این به سلیقه شما بستگی دارد که کدام را بخرید. با پوشیدن کفش پاشنه دار جلوباز خیلی جذاب می‌شوید. شلوار، پیراهن کوتاه یا هر لباس دیگری بپوشید به این کفش می‌آید. می‌توانید با لاک جلوه زیباتری هم به خودتان بدهید.

۴. کفش پاشنه بلند مخروطی

همین‌طور که حدس می‌زنید، کفش پاشنه مخروطی ظاهری شبیه مخروط دارد. یعنی از بالا پهن است و وقتی به زمین می‌رسد باریک و نوک‌تیز دیده می‌شود. بلندی پاشنه مخطروطی محدودیتی ندارد و این کفش در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به‌فروش می‌رسد. بهتر است پیراهنی که با کفش پاشنه مخروطی به‌تن می‌کنید، جنس خشکی نداشته باشد و پایین آن لَخت به‌نظر برسد.

۵. کفش پاشنه گربه‌ای

کفش پاشنه گربه‌ای با نام بازیگر محبوب، ادری هپبورن، گره خورده. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که از کفش پاشنه بلند دل خوشی ندارید، با امتحان کردن این مدل نظرتان تغییر خواهد کرد. اگر کفش پاشنه گربه‌ای بخرید، خواهید دید که خیلی راحت است، چراکه بلند یا باریک نیست و پا به‌حد کافی سطح اتکا دارد. تنها کاری که این کفش می‌کند، کمی بلندتر نشان دادن قد شماست. کفش پاشنه گربه‌ای را با شلوار جذب و راسته بپوشید یا با پیراهن میدی امتحانش کنید.

۶. کفش پاشنه بلند پشت‌باز

اگر با مدل‌های دیگر راحت نیستید، کفش پشت‌باز را امتحان کنید. ویژگی این کفش بندی‌ست که پشت پاشنه پا می‌افتد و تکیه‌گاه آن می‌شود. این مدل کفش خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد و تیپ شما را زیر و رو می‌کند. کفش پاشنه دار پشت باز را با هر لباسی که دوست دارید، بپوشید. اما یادتان باشد پیراهن یا شلوارتان به‌قدری بلند نباشد که روی قوزک پا را بپوشاند. زیبایی این کفش را نباید پنهان کنید.

۷. کفش پامپز کلاسیک

کفش‌های پامپز که می‌توانید خیلی ساده به آن‌ها کفش پاشنه بلند هم بگویید، خیلی شبیه کفش سوزنی هستند. پاشنه آن‌ها بین ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر بلندی دارد و به اندازه کفش سوزنی باریک نیست. کفش پامپز اغلب پشت‌بسته و جلوبسته است و کفش راحتی‌ست. کفش پامپز کاربرد‌های زیادی دارد. با لباس رسمی اداری، لباس مهمانی، پیراهن عصرانه یا شلوار جین خیلی راحت ست می‌شود. برای محل کار بهتر است رنگ آن مشکی یا قهوه‌ای باشد. یک جفت کفش پاشنه بلند کلاسیک مشکی بخرید و هر زمانی نمی‌دانستید چه کفشی بپوشید، همین را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا