ویژگی و نشانه‌های افرادی که قدرت نه گفتن را ندارند بشناس!

 ویژگی و نشانه‌های افرادی که قدرت نه گفتن را ندارند بشناس!

همانطور که میدانید داشتن قدرت نه گفتن یکی از عوامل پیشرفت ما در جهت سالم و درست است. بسیاری از افراد این قدرت را ندارند و ممکن است به هر صورتی با آن ها برخورد داشته باشیم پس باید بدانیم که چه ویژگی هایی دارند.

در ادامه این مطلب تعدادی از ویژگی این افراد را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید:

معمولا استرس دارند

این افراد یک استرس همیشگی دارند و مدام دلهره این رو دارند که نکنه در معرض شرایطی قرار بگیرند که تصمیمی در باب نه یا اره گفتن داشته باشند. و حتی بعد از قبول آن کار هم مدام استرس دارند یا عصبی هستند.

زیاد وارد جمع و دور همی نمی‌شوند

افرادی که قدرت نه گفتن ندارند، از از ترس اینکه پیشنهاد کاری به آن خا داده نشود، خیلی کم در دور همی ها ظاهر میشوند و معمولا تنهایی را ترجیح میدهند.قدرت نه گفتن

ریسک پذیری کمی دارند

بسیاری از این افراد بخاطر اینکه قدرت نه گفتن ندارند، خود را از انجام خیلی از ریسک ها و هیجانات محروم میکنند تا در عمل انجام شده قرار نگیرند و توانایی نه گفتن نداشته باشند.

قدرت نه گفتن
 

نه نگفتن و احترام را یکی میدانند

یکی از ویژگی های این افراد این است که فکر میکنند اگر نه بگویند به آن شخص پیشنهاد دهنده بی احترامی کرده اند و برایشان مهم است که دیگران در موردش چه فکر میکنند. درحالیکه بسیاری از مواقع با نه گفتن در واقع به خودشان احترام گذاشته اند.

کلام آخر

نهگفتن یک مهارت است که باید در طول زمان به خودمان یاد بدهیم تا در صورت وقوع اتفاقات غیر منتظره و یهویی مدیریت بحران داشته باشیم و بر تصمیم گیری خود تسلط داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا