پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

گاهی اوقات حتی یک سوال ساده پدر و مادر مانند “روزت چطور بود؟” می تواند باعث شود که کودک شما تمایلی به حضور در کنار شما نداشته باشد یا با شما وقت بگذراند. و بخواهد از شما دور شود. به همین دلیل است که والدین باید هر از چند گاهی پا به کفش بچه‌هایشان بگذارند و ببینند که واقعاً چه چیزی از آنها نیاز دارند.پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

در ادامه به برخی از این کا رها که باعث در شدن بچه ها می شود اساره خواهیم کرد:پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

1. اجازه می دهید خلق و خوی شما بر روابط شما با فرزندتان تأثیر بگذارد

این بدان معنا نیست که شما باید احساسات خود را از فرزندانتان پنهان کنید، اما باید به نحوه مدیریت آنها توجه داشته باشید و سعی کنید راه هایی برای مقابله بهتر با مواقع استرس زا بیابید. حتی اگر فکر کنیم بچه‌ها خیلی کوچک هستند و نمی‌توانند احساس ما را تشخیص دهند، می‌توانند نسبت به خلق و خوی والدین بسیار حساس باشند.

2. انجام چند کار در حالی که آنها سعی می کنند چیز مهمی را به شما بگویند می تواند باعث شود که آنها احساس ارزشمندی کمتری کنند

بچه ها همیشه در حال صحبت کردن نیستند. اما وقتی آنها به شما به عنوان پدر و مادر  مراجعه می کنند، به توجه کامل شما نیاز دارند. در غیر این صورت، آنها فکر می کنند که در اولویت نیستند و برای شما مهم نیستند، که می تواند باعث شود در آینده احساسات خود را مخفی نگه دارند و از نظر احساسی از شما دور شوند.پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

3. بازپرسی مداوم از آنها در مورد مشکلاتشان می تواند حال آنها را بدتر کند

پرسیدن مداوم از فرزندتان در مورد چیزی که او را آزار می دهد می تواند او را آزار دهد و باعث شود که بخواهد مشکلات خود را به تنهایی حل کند. همه ما به طرق مختلف با استرس کنار می آییم. و فرزندان ما نیز از این امر مستثنی نیستند. به همین دلیل، به جای اینکه فرزندتان را تحت فشار قرار دهید تا چیزی را به شما بگوید که نمی‌خواهد، سعی کنید از او سؤالات کمتر مستقیم و مزاحم بپرسید.

4. مشکلات فرزندتان را جدی نمی گیرید

کودک خود را جدی بگیرید، حتی زمانی که احساسات یا واکنش های او برای شما احمقانه به نظر می رسد. به جای اینکه آنها را در مورد موقعیتی که در آن قرار گرفته اند مسخره کنید، تجربه یا خاطرات خود را به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کنید بهتر با مشکل کنار بیایند.پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

5. چیزی را به دیگران می گویید که فرزندتان به شما اعتراف کرده است

گفتن مطالبی که فرزندتان محرمانه به دوستان یا خانواده‌تان گفته است، می‌تواند باعث شود آنها رازهایی را از شما پنهان کنند. شما باید به عنوان پدر و مادر احساسات کودک خود را بشناسید و سعی کنید بیش از حد در آنها به اشتراک نگذارید، زیرا می تواند به احساسات او آسیب برساند و او را مضطرب کند.

6. ابتدا از آنها در مورد روزشان سوال می کنید

وقتی بچه‌های خردسال غرق می‌شوند، مغزشان «سرخ می‌شود» و وقتی خسته هستند نمی‌توانند بلوغ نشان دهند. به همین دلیل است که بهترین راه برای اینکه آن‌ها را با شما درمورد اینکه روزشان چطور گذشت این است که به آن‌ها یک لحظه یا بیشتر فرصت دهید تا از فشار خارج شوند و خودشان به سراغ شما بیایند.پدر و مادرها با این کارها بچه ها را از خودتان دور می کنید!

7. زمانی که نشانه هایی از استقلال از خود نشان می دهند به آنها فشار می آورید

جستجوی آزادی بیشتر برای بچه ها طبیعی و سالم است. وقتی این اتفاق می‌افتد، پدر و مادر معمولاً آن را به‌عنوان عدم احترام یا از دست دادن کنترل بر فرزندان خود می‌دانند، که می‌تواند منجر به فشار بیشتر بر فرزندانشان شود و تصمیم به دور شدن بگیرند.

سخن آخر

بی شک همه پدر و مادر ها برای موفقیت و خوشحالی کودکشان هر کاری می کنند. اما ممکن است به صورت عکس عمل کند و از شما دور شوند.   مطالب بالا را با دقت بخوانید و سعی کنید که از انجام آن ها خودداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا