چرا مردان مثل زنان نمی توانند احساسات شان را بروز دهند!

چرا مردان مثل زنان نمی توانند احساسات شان را بروز دهند!

شاید بسیاری از ما فکر می کنیم که زنان تمایل دارند احساسات خود را آشکارتر از مردان نشان دهند. البته این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. برخی از مردان می توانند بسیار احساساتی باشند و به راحتی آنچه را که دارند بیان کنند. اگرچه محققان در تلاش هستند که بدانند چرا مردان مانند زنان احساسات خود را بروز نمی دهند. شاید بسیاری از ما فکر می کنیم که زنان تمایل دارند احساسات خود را آشکارتر از مردان نشان دهند. البته این موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

در ادامه این مطلب  سعی کرده ایم به چند مورد از این دلایل اشاره کنیم:اغلب شنیده می‌شود که زنان وقتی نمی توانند در مورد احساسات شریک زندگی خود بازخوردی دریافت کنند، می گویند: احساس می کنم که او اهمیتی نمی دهد ولی آیا این وافعا درست است؟

1- مردان نیز مانند زنان احساسات دارند

اغلب شنیده می‌شود که زنان وقتی نمی توانند در مورد احساسات شریک زندگی خود بازخوردی دریافت کنند، می گویند: احساس می کنم که او اهمیتی نمی دهد ولی آیا این وافعا درست است؟ در حالیکه آمار نشان می دهد که زنان بیشتر در معرض افسردگی و اظطراب هستند، مردان نیز مستعد ابتلا به افسردگی تحت تاثیر سلامت روان هستند. بیشتر از 30 درصد مردان در مرحله ای از زندگی خود دچار افسردگی می شوند و نزدیک به 9 درصد آن ها گزارش می دهند که روزانه احساس افسردگی را تجربه م کنند. سعی کنیم مردان را درک کنیم و بفهمیم چه دلایلی باعث بروز ندادن احساساتشان می شود.تحقیقات انجام شده توسط موسسه خیریه سلامت مردان، نشان می دهد که تقریبا یک سوم مردان فشار را احساس می کنند. در حالیکه مردان جوان 18 تا 34 ساله، این فشار را در سطوح بالاتر (47 درصد) تجربه می کنند.

2-ممکن است فشار اجتماعی زیاد باشد

تحقیقات انجام شده توسط موسسه خیریه سلامت مردان، نشان می دهد که تقریبا یک سوم مردان فشار را احساس می کنند. در حالیکه مردان جوان 18 تا 34 ساله، این فشار را در سطوح بالاتر (47 درصد) تجربه می کنند. درک این تاثیرات اجتماعی می تواند به ما در غلبه بر موانع سلامت روان و رفاه مردان کمک کند.مردان معمولا علائم قابل مشاهده کمتری از نگرانی های مربوز به سلامت روان را نشان می دهند و کمتر احتمال دارد که آن را آشکارا مطرح کنند.

3- احساسات خود را متفاوت نشان می دهند

مردان معمولا علائم قابل مشاهده کمتری از نگرانی های مربوز به سلامت روان را نشان می دهند و کمتر احتمال دارد که آن را آشکارا مطرح کنند. مردان هنگامی که افسرده هستند، نشانه هایی از خشم، تحریک پذیری یا پرخاشگری را از خود نشان می دهند. اما زنان اغلب با غم و اندوه نشان می دهند. با درک این تفاوت های جنسیتی، در برابر چالش های سلامت روان بهتر می توانیم مقابله کنیم.واقعیت این است که هیچ کس به مردان توضیح نمی دهد که چگونه خود را ابراز کنند. انتظارات اجتماعی و شرطی شدن در دوران کودکی اغلب به مردان می آموزد که سرسخت و بی عاطفه باشند و آن ها در مورد نحوه ابراز احساسات خود مطمئن نمی سازد.

4- مردان نمی دانند چگونه خود را بیان کنند

واقعیت این است که هیچ کس به مردان توضیح نمی دهد که چگونه خود را ابراز کنند. انتظارات اجتماعی و شرطی شدن در دوران کودکی اغلب به مردان می آموزد که سرسخت و بی عاطفه باشند و آن ها در مورد نحوه ابراز احساسات خود مطمئن نمی سازد. مردان تمایل دارند که خود را پنهان کنند. این فشارهای اجتماعی می تواند آسیب پذیری مردان را چالش برانگیز کند. با ترویج گفتگوهای باز در مورد سلامت روان و شکستن کلیشه ها، می توانیم به مردان کمک کنیم تا احساس راحتی و قدرت در ابراز احساسات خود داشته باشند.بخشی از مغز که نیمکره چپ و راست را به هم متصل می کندف در زنان بزرگتر از مردان است که منجربه توانایی بالاتری برای احساس و تفکر همزمان می شود. زنان می توانند همزمان احساس کنند و فکر کنند.

5-این یک چیز عصبی است

بخشی از مغز که نیمکره چپ و راست را به هم متصل می کندف در زنان بزرگتر از مردان است که منجربه توانایی بالاتری برای احساس و تفکر همزمان می شود. زنان می توانند همزمان احساس کنند و فکر کنند. از سوی دیگر مردان تمایل دارند احساسات خود را از افکار خود جدا کنند و در نتیجه در بحث درباره موضوعات عاطفی تردید دارند. درحالیکه این ممکن است منجر به مشکل در برقراری ارتباط در مورد مسائل حساس شود. مهم است که این تفاوت های جنسیتی را تشخیص داده و درک کنید.بروز احساسات در مردان و زنان طبق یک قاعده کلی متفاوت است و هر کدام آن را به گونه ای نشان می دهند. اگر متوجه این تفاوت باشیم بهتر می توانیم این موضوع را درک کنیم.

کلام آخر

بروز احساسات در مردان و زنان طبق یک قاعده کلی متفاوت است و هر کدام آن را به گونه ای نشان می دهند. اگر متوجه این تفاوت باشیم بهتر می توانیم این موضوع را درک کنیم. اما ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشند که مردان به راحتی احساسات خود را ابراز کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا