چطور از شر منافذ باز پوست خلاص شویم؟

چطور از شر منافذ باز پوست خلاص شویم؟

هرتار مو در بدن انسان از درون ساختاری به نام فولیکول رشد می‌کنند. برای هر مو روی پوست یک فولیکول وجود دارد. غدد چربی زیر پوست با تولید چربی فولیکول مو را پر می‌کنند و به سطح پوست می‌رسند.فعالیت این غدد چربی تا حد زیادی به ژنتیک افراد بر می‌گردد. وقتی منفذ پوست بسته شوند حجم فولیکول افزایش می‌یابد. اگر حالت ارتجاعی پوست پایین باشد، باعث ایجاد منافذ می‌شود. اگر این منافذ بسته شوند باعث ایجاد جوش می‌شوند پس بهتر است سعی کنیم تا منافذ پوست را کوچک تر کنیم.

در ادامه مطلب سعی کرده‌ایم راهکار هایی را برای کوچک تر شدن منافذ پوست معرفی کنیم:

1-روزی دوبار صورت خود را با ژل شستشو بشویید

افرادی که پوستشان چرب است برای جلوگیری از بسته شدن منافذ توسط آلودگی ها، باید روزی دوبار صورت خود را بشویند تا چربی پوست کم شود. سعی کنید برای شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید زیرا باعث بهبود التهاب و افزایش سلامت آن می‌شود.

2-استفاده روزانه از ضد آفتاب

تابش مستقیم نور خورشید روی پوست ما باعث آسیب بیستر پوست و شل شدن پوست صورت می‌شود و پوستی که حالت سفتی خود را از دست داده است منافذ آن بیشتر مشخص هستند. سعی کنید در هر آب و هوایی همیشه ضد آفتاب بزنید. ضدآفتاب هایی با SPF30 و SPE50 مناسب مصرف روزانه است و از پوست در مقابل راذیکال های آزاد پوست محافظت می‌کند.

3-استفاده از محصولات بهداشتی و آریشی غیرکمدوژنیک

در صورت خرید محصولات بهداشتی و آرایشی برای پوست دقت کنید که یکی از نوشته های (فاقد چربی)، (غیرکمدوژنیک)و (منافذ را مسدود نمی‌کند) را روی ان ها مشاهده کنید. در غیر این صورت از آن استفاده نکنید. زیرا محصولات غیر از موارد گفته شده منافذ را مسدود می‌کند و باعث بیشتر دیده شدن آن ها می‌شود.

4-آرایش را قبل از خواب پاک کنید

ماندن زیاد مواد آرایشی روی پوست باعث جمع شدن باکتری، چربی و مواد آرایشی در منافذ پوست می‌شوند و ان ها را مسدود می‌کنند. در صورتی که خسته اید و نمی‌توانید صورت خود را بشویید موقتا از دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید.

5- هر روز پوست خود را رطوبت رسانی کنید

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نباید به پوست چرب مرطوب کننده بزنیم اما این باور کاملا اشتباه است و چربی و رطوبت دو کار متفاوت برای پوست انجام می‌دهند. استفاده از مرطوب کننده از باز شدن منافذ جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود چربی های پوست منافذ را مسدود نکنند و منافذ کوچک تر دیده شوند.

6-پوست خود را لایه برداری کنید

استفاده از اسکراب یا لایه بردار های طبیعی و موجود در بازار باعث می‌شود که آلودگی هایی مانند گرد و خاک، سلول های مرده و چربی اضافی پوست های چرب از بین بروند و منافذ را نبندند و در نتیجه کوچک تر دیده شوند. استفاده بیش از حد از اسکراب باعث آسیب به پوست و خشکی ان می‌شود.

7- استفاده از یخ را فراموش نکنید

گذاشتن یخ یا کمپرس سرد روی پوست یکی از موثرترین راه‌ها برای کوچک کردن منافذ باز پوست است. یخ اثر سفت‌کنندگی روی پوست دارد و مانع مشخص بودن منافذ می‌شود. همچنین با افزایش گردش خون در صورت، سلامت پوست شما را بهبود می‌بخشد.

سخن آخر

روش های که به شما پیشنهاد دادیم، راهکار های خوبی برای بستن منافذ پوست هستند. در اکثر مواقع این مشکل با داشتن یک روتین منظم و درست ازبین می‌رود. فراموش نکنید ژنتیک نقش بسزایی در ایجاد این منافذ دارند. سعی کنید از محصولاتی مناسب با نوع پوست خود برای انجام روتین پوستی خود استفاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا