چند راهکار برای جلوگیری از اتلاف وقت!/ وقتت رو سر چیزای الکی هدر ندهید!

چند راهکار برای جلوگیری از اتلاف وقت!/ وقتت رو سر چیزای الکی هدر ندهید!

اتلاف وقت یک مسئله بسیار مهم است گاهی اوقات نسبت به آن بی توجه میشویم. پس بهتر است برای جلوگیری از آن عادت های لازم را ایجاد کنیم.اتلاف وقت

در ادامه به برخی از این عادت های مثبت اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

برای جلوگیری از اتلاف وقت، نوشتن برنامه روزانه را جدی بگیرید

من قبلا هم درباره اهمیت نوشتن برنامه روزانه صحبت کرده ام. با برنامه ریزی خودتان را از اتلاف وقت رها کنید. بنویسید. کارهایی که باید هرروز انجام دهید؛ از دیدن دوست دوران دبیرستان تا فرستادن گزارش کار هفته گذشته به رئیستان را بنویسید. برای این کار میتوانید از تقویم یا حتی یک برگه کاغذ استفاده کنید. اگر با نمونه های فیزیکی راحت نیستید روش های دیجیتالی آن هم برای راحتی شما موجود است.

برای جلوگیری از اتلاف وقت، به کاری که در دست دارید پایبند بمانید

به جای این که بین کارهای مختلف وقفه بیاندازید به خودتان بگویید تا آن را انجام ندهم از سر جایم بلند نمیشوم. روی یک کار تمرکز کنید. وقتی آشپزی میکنید سراغ نقاشی کشیدن نروید! خیلی اوقات وقتی افراد بین کاری در است آن میکشند و یک وقفه بین آن می اندازند دیگر نمیتوانند آن را دوباره شروع کنند.

هدف های خود را بنویسید

روی یک برگه هدف های بزرگ خود را بنویسید و به دیوار بزنید. مسیر انتخاب هدف میتواند شخصی یا شغلی باشد. با این کار انگیزه‌تان را حفظ میکنید و جلوی وقت تلف کردن می ایستید. هدف های شما امیدهای شما برای آینده اند. با این هدف ها لبخند میزنید و تلاش میکنید پس تاثیر یادآوری هرروزه آن ها دست کم نگیرید.

از اینترنت دور بمانید

این روزها بزرگترین منبع هدر دادن زمان ما اینترنت است. هدف تمام تولید کنندگان محتوای اینترنت این است که شما را بیشتر در صفحه خودشان نگه دارند. پس مطمئن باشید سعی میکنند با هر روشی شما را به خواندن و دیدن موضوعات مختلف بعدی تشویق کنند.

این که بتوانید در مقابل وسوسه آن ها مقاوت کنید؛ کار واقعا سختی است. پس اگر واقعا به اینترنت نیاز ندارید؛ به طور کلی اتصالتان را به آن قطع کنید.اتلاف وقت

وقت استراحت داشته باشید

با همه تاکیدی که بر روی پایبندی به کارها و برنامه ریزی دارم لازم دیدم یادآوری کنم ما انسانیم!. و نکته جالبی که درمورد ما انسان ها وجود دارد این است که نمیتوانیم استراحت نکنیم! نمیتوانیم برای خودمان وقت نگذاریم و انتظار داشته باشیم کیفیت فعالیت هایمان بالا باشد.

آرامتر کار کنید

شاید فکر کنید این روش برعکس تمام راهکارهای مدیریت زمان است؛ اما اشتباه میکنید. این روش به شما کمک میکند تمام انرژی خود را روی یک کار نگذارید و کیفیت فعالیت هایتان بالا برود.

با آرام کار کردن باعث میشوید انرژی و انگیزه ای که دارید افزایش پیدا کند و در میان کارهایتان اتلاف وقت نکنید. هیچوقت خودتان را در دریایی از کارهای همزمان غرق نکنید.اتلاف وقت سخن آخر

سعی کنید راهکارهای گفته شده جهت جلوگیری از اتلاف وقت را به طور منظم انجام دهید و به آن پایبند باشید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا