چگونه درباره ناراحتی‌ های خود را با همسرمان درمیان بگذاریم ؟

چگونه درباره ناراحتی‌ های خود را با همسرمان درمیان بگذاریم ؟

در میان گذاشتن ناراحتی ها و دلخوری ها با همسرمان میتواند از بوجودآمدن مشکلات زیادی جلوگیری کند. کافیست چگونگی بیان آن را بدانیم.ناراحتی‌

در ادامه به بررسی نحوه بیان ناراحتی ها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید:ناراحتی

دلیل ناراحتی خود را مشخص کنید:

قبل از اینکه با همسرتان حرف بزنید، مشخص کنید که چرا ناراحت هستید. کدام رفتار یا حرف باعث ناراحتی شما شده است؟آیا ناراحتی شما منطقی است یا صرفا بهانه است. با مشخص کردن این موارد می توانید با همسرتان حرف بزنید.

برای مدت کوتاهی از همسرتان فاصله بگیرید:

اگر از همسرتان دلخور هستید، سعی کنید مدتی از او دور بمانید. تا بتوانید در خلوت و تنهاییتان عصبانیت و ناراحتیتان را کنترل کنید و منطقی تر تصمیم بگیرید.

روی درک کردن و درک شدن تمرکز کنید:

نکته مهم درباره نحوه بیان دلخوری این است که سعی نکنید در این گفتگو پیروز میدان باشید. بلکه سعی کنید با حرفهایتان احساس واقعی خود را نشان دهید. همچنین باید وقت بگذارید و به احساس او گوش دهید و دلیل اعمال و حرکات او را بفهمید. به او بگویید دوست دارید چه کاری برایتان انجام دهد، اما انتظار کنترل اعمال او را نداشته باشید. در نهایت یافتن راه حل متقابل برای مسئله مهم است.ناراحتی

از کلمات درست برای بیان ناراحتی خود استفاده کنید :

در زمان دلخوری از همسر، وقتی دائم بگویید تو فلان اشتباه را کردی، تو قلب مرا شکستی و… احساس حمله و سرزنش به او دست میدهد و ممکن است ناراحتی ها دو چندان شود. لذا سعی کنید روی احساسات خودتان تمرکز کنید. مثلا بگویید “احساس می کنم نادیده گرفته شده ام” یا “احساس دلشکستگی میکنم” بدین ترتیب مکالمه شما به سمتی هدایت میشود که مشکلات راحت تر برطرف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا