چگونه در رابطه بحث و دعوا را مدیریت کنیم؟

چگونه در رابطه بحث و دعوا را مدیریت کنیم؟

هنگام بحث و دعوا به دلیل عصبانیت ممکن است حرف هایی بزنیم که باعث نابودی رابطه میشود. پس بهتر است کارهایمان را با مدیریت انجام دهیم.

در ادامه به روش های مدیریت در بحث و دعوا اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید:

به جای بحث و دعوا، گفتگو کنید

درگیری نیازی به دعوا ندارد. به جای دعوای تمام عیار هر بار که با شریک زندگی خود مخالفت می کنید، متعهد شوید که بنشینید و یک گفتگوی منطقی در مورد این موضوع داشته باشید. برای گوش دادن به دیدگاه آنها وقت بگذارید و از آنها بخواهید که همین کار را برای شما انجام دهند.

وقتی حالتان بد است، بحث و دعوا نکنید

گاهی اوقات عبارت «هرگز با عصبانیت به رختخواب نرو» بهترین توصیه برای بحث در مورد رابطه نیست. اگر زمانی که در حالت بد خلقی هستید سعی می کنید یک درگیری را مدیریت کنید، به احتمال زیاد چیزی را که منظورتان نیست بگویید، که فقط درگیری را تشدید می کند.

از بیان نیازهای خود نترسید

برخی افراد فکر می کنند بهترین روش برای یادگیری نحوه حل یک مشاجره این است که تسلیم شوند و دقیقاً آنچه را که می خواهند به شریک زندگی خود بدهند. این ممکن است در کوتاه مدت مؤثر باشد، اما اگر دائماً نیازهای شریک زندگی خود را برآورده کنید، در نهایت احساس رنجش خواهید کرد.

ریشه مشکل را پیدا کنید

از چرخاندن چرخ های خود با داشتن بحث های یکسان و مکرر خودداری کنید. اگر دائماً شریک زندگی خود را در مورد گذاشتن ظروف کثیف در سینک یا نوع پنیری که از خواربارفروشی می‌خرند، سرزنش می کنید، کمی وقت بگذارید تا آنچه ممکن است در رابطه اتفاق بیفتد را ارزیابی کنید.

چیزهای کوچک را رها کنید

گاهی اوقات، شما باید نبردهای خود را انتخاب کنید. نق زدن مداوم همسرتان در مورد گذاشتن کفش هایش در جای نامناسب منجر به منفی گرایی و افزایش درگیری می شود. کمی لطف نشان دهید و کفش ها را به تنهایی حرکت دهید، بدون اینکه احساس کنید نیازی به انتقاد از آنها هر بار که آنها کاری کوچک انجام می دهند که شما را ناراحت می کند، بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا