چگونه فردی بامزه و شوخ طبع باشیم؟

چگونه فردی بامزه و شوخ طبع باشیم؟

بامزه و شوخ طبع بودن در مواقع زیادی کمک کننده است ومیتواند محیط جدی و بی روح را به محیط شاداب و پر ازخنده تبدیل کند. بسیاری از افراد این استعداد را دارند و آن را بکار میبرند. بامزه و شوخ طبع

در ادامه به بررسی شوخ طبع بودن می‌پردازیم. با ما همراه باشید:

 

برای بامزه و شوخ طبع بودن، خودتان را جدی نشان ندهید

در یک کلام به بیان عامیانه خودتان را نگیرید! این که بتوانید خودتان را هدفی برای خندیدن قرار دهید قطعا به بامزه بودن شما خواهد افزود. با تناقض گویی و کارهای غیرعادی در عین فروتنی و با یک لبخند بر روی لبتان باعث می‌شوید تا افراد از شما به عنوان یک فرد صمیمی و بامزه یاد کنند. مهم است که بتوانید بدون این که حالت دفاعی به خودتان بگیرید به خودتان بخندید. این کار باعث ایجاد لبخند بر روی لبان خودتان نیز می‌شود.

در زمان درست شوخی کنید

شوخی‌های بامزه و خنده دار در صورتی که در زمان اشتباه و در مکان اشتباه بیان شود شاید دیگر بامزه و خنده دار نباشد. کمدین‌های خوب می‌دانند که عادی بودن در کنار استفاده از عناصری مانند سورپرایز و جملات عجیب و غریب می‌تواند خنده را بر لب‌های مخاطب بیاورد. هرچه افراد غیر قابل پیش‌بینی تر باشند بیشتر می‌توانند مسبب ایجاد خنده شوند.بامزه و شوخ طبع

به حس شوخ طبع بودنتان اعتماد کنید

بله درست شنیدید. این که بتوانید به شوخی‌های خودتان اعتماد کنید و به آنچه می‌گویید و با آن شوخی می‌کنید مطمئن باشید یعنی متفاوت و متمایز هستید. شانه بالا انداختن، خجالت کشیدن و من من کردن قطعا جذاب نخواهد بود. چیزی که برای یک نفر خنده آور باشد می‌تواند برای یک نفر دیگر بامزه به نظر نیاید. این بدان معنا نیست که اشکالی از سوی شما وجود دارد بلکه به نحوه دید و درک افراد از جهان پیرامونشان و شرایط مختلف برمی‌گردد.

مبالغه بر صحبت قبلی در موقعیت جدید:

یکی یک چیزی رو گفته ،بعدا اون رو بزرگ کنیم و هی بگیم . مثلا قبلا گفته وجود پرنده در خونه ،آرامش بخشه .بعد که به خونه شون رفتیم و دیدیم اون پرنده با سروصداش خونه رو روی سرش گذاشته مدام با مبالغه بگیم : پرنده آرامش بخشه ؟ . البته تا جایی ادامه بدیم که دیگه خنده ها کم شده ،چون بیشتر از اون بی مزه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا