کاربرد نوشابه سیاه برای تمیزکاری خانه!

کاربرد نوشابه سیاه برای تمیزکاری خانه!

نوشابه سیاه یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در تمام دنیا است و این به دلیل کاربردهای فراوان ابن نوشابه است. این مایع قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. حتی بیشتر از شوینده ها و جرمگیر ها. به طوری که برای تمیرکاری و رفع رسوبات بسیار مناسب است.

در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای این نوشابه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

1_از بین بردن رسوبات کتری با نوشابه سیاه

کاربرد نوشابه سیاه، یکی از روش‌های بسیار ساده و کارآمد برای از بین بردن رسوبات ته کتری، کمک گرفتن از نوشابه است. برای این کار کافی است مقداری نوشابه مشکی درون کتری بریزید و آن را روی حرارت گذارید ۵-۱۰ دقیقه‌ای زمان دهید تا نوشابه درون کتری بجوشد.

قطعا از نتیجه این کار شگفت‌زده خواهید شد. نوشابه تمام رسوبات را در خود حل می‌کند. در نهایت کتری را بشویید.

2_تمیز کردن توالت با نوشابه سیاه

نوشابه مشکی تمام لکه‌های عمیق و سطحی توالت را از بین می‌برد. برای تمیز کردن توالت با نوشابه مشکی کافی است مقداری نوشابه روی تمام سنگ‌ها و سطوحی که لکه دارند و کثیف هستند بریزید و با کمک جارو یا برس سرویس نوشابه را روی تمام سطح پخش کنید.

۳۰-۶۰ دقیقه ای زمان دهید تا نوشابه روی لکه ها بماند. در نهایت با مقداری آب و جارو توالت را بشوید.نوشابه سیاه

3_پاک کردن لکه های روغن

جنس پارچه مبل شما در از بین رفتن لکه‌های مبل تأثیر زیادی دارد. برای تمیز کردن لکه‌های روغن روی مبل یا صندلی با کمک نوشابه سیاه کافی است روی قسمتی که لکه شده مقداری نوشابه بریزید و پارچه نخی روی آن قرار دهید.

4_باز کردن لوله

برای باز کردن لوله به راحتی می‌توانید از یک بطری نوشابه سیاه کمک بگیرید. کافی است که کل بطری نوشابه را به آرامی در لوله بریزید. ۵-۱۰ دقیقه ای زمان دهید تا نوشابه راه لوله را باز کند سپس مقداری آب جوش در لوله بریزید تا به طور کلی لوله باز شود.

5_پاک کردن سوختگی قابلمه و تابه

هر خانم خانه‌داری می‌داند که از بین بردن لکه‌های سوختگی در تابه و قابلمه کار سخت و دشواری است. نوشابه برای تمیز کردن این سوختگی‌ها یک انتخاب بسیار مقرون‌به‌صرفه است که در زمان شما نیز بسیار صرفه‌جویی می‌کند.

برای این کار کافی است مقداری نوشابه درون قابلمه یا تابه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. ۲۰-۲۵ دقیقه زمان دهید تا نوشابه در قابلمه بجوشد.

6_پاک کردن لکه های ماژیک

پاک کردن لکه‌های ماژیک واقعاً دشوار و عذاب‌آور است. برای تمیز کردن این لکه‌ها بر روی اشیا و پارچه می‌توانید مقداری نوشابه روی لکه بریزید و ۵-۸ دقیقه‌ای زمان دهید تا نوشابه روی لکه بماند سپس با کمک دستمال نخی تمیزی روی لکه بکشید تا کاملا محو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا