کاشت مو، اعتماد به نفس‌ از دست رفته خود را پس بگیرید!

کاشت مو نوعی روش جراحی است که ریشه مو را از ناحیه اهدا کننده به ناحیه خالی از مو یا در حال ریزش انتقال می دهند.

کاشت مو نوعی روش جراحی است که ریشه مو را از ناحیه اهدا کننده به ناحیه خالی از مو یا در حال ریزش انتقال می دهند.

یکی از رایج‎ترین درمان‌هایی که برای ریزش مو انجام می‌شود، کاشت مو است. در واقع، بسیاری از افراد به دلایل شخصی و حرفه‌ای به دنبال این روش درمانی هستند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

این روش بسیار محبوب به افراد کمک می‌کند جای موهای از دست رفته خود را پر کنند. داشتن موهای زیبا و پرپشت یکی از پارامترهای زیبایی محسوب می‌شود و در جوان‌تر نشان دادن سن افراد نیز نقش بزرگی دارد. با این حال، بعضی از افراد ممکن است به دلایل مختلف دچار ریزش مو شوند و این مزیت را از دست بدهند. این‌جا است که روش های کاشتن مو به کمک این افراد می‌آِیند و مشکل‌شان را برطرف می‌کنند.

 

کاشت مو چیست؟

جراحی زیبایی کاشت مو عبارتست از توزیع مجدد فولیکول‌های مو از نواحی غیرطاسی به مناطق طاسی با مراحل زیر:

  • برنامه ریزی و آماده سازی قبل از عمل
  • انجام بی حسی موضعی
  • استخراج فولیکول‌های موی سالم
  • ایجاد برش برای پیوند
  • کاشت فولیکول‌ها در جای جدید

البته باید توجه داشت که این جراحی، علت ریشه‌ای ریزش موهای شما را درمان نمی‌کند، اما این قدرت را دارد که با پوشاندن نواحی طاسی روی سر، اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرد و شما را جوان‌تر از سن‌تان نشان دهد.

بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو

اساسا دو روش برای کاشت موها وجود دارد که عبارتند از:

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

اف یو ای روشی است که در آن «واحدهای فولیکولی» از نواحی اهدا کننده، یعنی پشت و کناره‌های سر استخراج می‌شوند. این واحدهای فولیکولی یا گرافت مو به دسته ای از 1 تا 4 عدد فولیکول مو اشاره دارد که به صورت جداگانه استخراج می‌شوند و تا چند ساعت در یک محلول ذخیره سازی قرار می‌گیرند. در این مدت، سوراخ‌هایی در نواحی طاسی پوست سر ایجاد می‌شود و در نهایت جراح، واحدهای فولیکولی استخراج شده را در این سوراخ‌ها پیوند می‌زند.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در این روش کاشت مو، جراح تک واحدهای فولیکولی را از پوست سر خارج نمی‌کند. در عوض، استخراج واحدهای فولیکولی را به صورت یک نوار پوستی انجام می‌دهد. در ابتدا، روش FUT محبوب‌تر بود. با این حال، به یک سری دلایل روش قبلی محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این دلایل که می‌توان از آن‌ها به عنوان معایب اف یو تی نیز نام برد، عبارتند از:

  • دوران ریکاوری دشوارتر
  • نیاز داشتن به بخیه
  • باقی ماندن برجستگی جای زخم یا همان برش جراحی

سن کاشت مو

سن ایده‌آل برای انجام این جراحی، معمولاً بین 30 تا 40 سالگی است. در این سنین، کسانی که از آلوپسی آندروژنیک رنج می‌برند می‌توانند الگوی طاسی مردانه خود را برطرف ‌کنند. با این حال، سن مناسب و مجاز برای هر فردی متفاوت است و ریزش موی شما ممکن است در همان مراحل اولیه یا برعکس، دیرتر برطرف شود. متخصص کاشت، روند آینده ریزش موهای شما را تخمین می‌زند و سن مناسب برای انجام این جراحی را به اطلاع شما می‌رساند.

عوارض کاشت مو

شایع‌ترین عارضه جانبی بعد از کاشتن موها تورم است، اما ممکن است که تا یک مدت کوتاه، خونریزی، خارش و درد نیز داشته باشید. هم‌چنین، این احتمال وجود دارد که مقداری مایع سروزی نیز از پوست سر شما ترشح شود و به آن یک درخشندگی روغنی بدهد.

به غیر از این، پوسته‌هایی ناشی از زخم‌ها و برش‌هایی که روی پوست سرتان ایجاد شده است نیز خواهید داشت که خوشبختانه بعد از 2 هفته از بین می‌روند. اما مقداری اسکار نیز خواهید داشت که البته آن هم با گذشت زمان محو می‌شود. البته اگر اسکار خطی FUT داشته باشید، ماجرا کمی فرق می‌کند.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو

جراح شما معمولاً دستورالعمل کاملی از مراقبت‌های بعد از عمل در اختیارتان قرار می‌دهد که باید به تمام موارد آن پایبند باشید تا بتوانید تا حد ممکن جلوی بروز عوارض جانبی را بگیرید و به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. بعضی از این توصیه‌های مراقبتی عبارتند از:

  • برای جلوگیری از تورم بیش از حد، ایستاده بمانید و از هدبند استفاده کنید. هم‌چنین، باید از فعالیت‌های بدنی شدید نیز دست بکشید.
  • از آن جایی که پیوندهای روی سر شما به راحتی جدا می‌شوند، نمی‌توانید هنگام خارش، پوست سر خود را لمس کنید یا بر هر دلیلی، فشار وارد کنید، اما استفاده از اسپری سالین به تجویز پزشک می‌تواند کمک کننده باشد.
  • حتماً پیراهن‌های گشاد و دکمه ‌دار بپوشید تا یقه پیراهن فولیکول‌های ظریف موهای شما را نکشد.
  • حداقل تا یک ماه پس از جراحی از هیچ نوع شامپو، نرم کننده، ژل، روغن یا سایر محصولات روی موهای خود استفاده نکنید و کمی صبر داشته باشید تا اول توسط جراح خود معاینه شوید.

معمولاً 12 تا 18 ماه طول می‌کشد تا موهای کاشته شده به طور کامل رشد کرده و ضخیم شوند. با این حال، موهای شما باید حداقل 3 ماه پس از جراحی شروع به رشد کنند. به خاطر داشته باشید که چند هفته پس از جراحی، ممکن است تلوژن افلوویوم را تجربه کنید که در واقع، باعث ریزش موی موقت می‌شود، اما پس از گذشت چند ماه توقف پیدا می‌کند و می‌بینید که طاسی سر شما برطرف می‌شود.

 

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • شهر یا استان محل زندگی شما
  • کلینیک یا جراحی که به آن مراجعه می‌کنید.
  • تعداد فولیکول‌های موی کاشته شده
  • روش استخراج و کاشت فولیکول‌ها
  • هزینه‌های جانبی مانند ویزیت، ماده بیهوشی و غیره

در نتیجه، ما هم نمی‌توانیم به یک هزینه دقیق اشاره کنیم. هر چند می‌توانیم بگوییم که دامنه قیمتی کاشت در تهران از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و ممکن است به 20 میلیون تومان نیز برسد.


کلام آخر

کاشت مو تنها راه حل موثر و طولانی‌مدت برای ریزش موها است که سالانه بر روی هزاران نفر انجام می‌شود. این جراحی، روش‌های مختلفی دارد که معروف‌ترین آن‌ها، اف یو تی و اف یو ای هستند، اما این‌که کدام روش بهتر است یا چقدر باید برای هر کدام هزینه کنید، موضوعی است که نیاز به مراجعه شخصی خود شما به یک متخصص کاشت مجرب و ماهر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا