گیاهان آپارتمانی چگونه بر آرامش شما در خانه تاثیر میگذارند؟

گیاهان آپارتمانی چگونه بر آرامش شما در خانه تاثیر میگذارند؟

گل و گیاهان آپارتمانی در خانه به دلایل مختلف بر آرامش و فضای خانه تاثیر مثبت دارند و برای سلامت جسم و سلامت روان مفید هستند. اما سوال این است که این گیاهان چگونه تاثیر میگذارند و عمل میکنند؟

در ادامه نحوه عملکرد گیاهان آپارتمانی برا آرامش را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید:گیاهان آپارتمانی

چرا گیاهان آپارتمانی بر آرامش ما تاثیر گذار هستند؟

افزودن گیاهان به آپارتمان باعث می شود فوراً احساس راحتی بیشتری در خانه داشته باشید نه تنها به این دلیل که می توانند آپارتمان شما را دکور کنند ، بلکه به دلیل ایجاد دلبستگی مطلوب که علاقه به ماندن در خانه و احساس خانه را برای افراد یادآور می شود زیرا بسیار مهم است که فضای زندگی خود را دوست داشته باشید و برای جلوگیری از یکنواختی و ایجاد کسالت خانه مکانی الهام بخش باشد.

گیاهان آپارتمانی در ایجاد حس خوشحالی و بهبودی در شخص موثرند:

برگ های سبز و رنگ های مختلف گیاهان خانگی، توجه ما را به خود جلب می ‎کنند و باعث ایجاد آرامش و خوشحالی در ما می ‎شوند. مطالعات نشان می ‎دهند که وجود گیاهان مختلف در بیمارستان ها سبب تسریع در بهبودی بیماران خواهد شد.گیاهان آپارتمانی

پیشگیری از آلرژی:

آلرژی معمولا به دلیل قرار گرفتن سیستم ایمنی بدن در معرض ماده آلرژن ایجاد می شود. برخی از افراد ممکن است نسبت به گیاه به خصوص گرده حساسیت داشته باشند و اگر سعی کنید کودکان خود را با حساسیت زدایی زودتر در معرض این گونه گیاهان قرار دهید، به آن ها در تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز آلرژی در آینده کمک خواهید کرد.

تقویت حافظه و تمرکز:

داشتن گیاه خانگی در خانه، سبب تقویت حافظه و تمرکز می شود زیرا تصوری از آرامش طبیعت در فضای بسته ایجاد می کند. با نگهداری یک گیاه آپارتمانی در محل کار می توانید به افزایش عملکرد شناختی کمک کرده و از میزان پرش افکارتان بکاهید.


جلوگیری از بروز افسردگی:

نگهداری کردن از گیاهان در منزل باعث جلوگیری از بروز احساس افسردگی و تنهایی در فرد می ‎شود و با ایجاد احساس شادی در فرد به او در تعیین اهداف جدید در زندگیش کمک می ‎کند.

یک گیاه آپارتمانی سالم به سلامت ذهن شما کمک می کند. خاک گیاه شامل میکروب هایی است که موجب انجام واکنش های شیمیایی شده و اندروفین آزاد می کنند بنابراین موجب خوب شدن حال شما می شود. همچنین دیدن یک گلدان گل زیبا نیز به شما احساس آرامش می دهد و استرس را دور می کند.

بهبود کیفیت خواب:

وجود گیاهان آپارتمانی در خانه، مشکل بی خوابی را درمان می کند زیرا این گیاهان در شب اکسیژن آزاد می کنند هوای محیط را بهبود داده و موجب می شوند راحت تر تمرکز کرده و ذهن خود را آرام کنید و به خواب روید. بسیاری از گیاهان خانگی مانند گل های مروارید باعث بهبود خواب شخص و آرام شدن ذهن در طول شب می‎ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا