۵ راهکار طلایی برای تقویت اراده که نمیدانستید!

۵ راهکار طلایی برای تقویت اراده که نمیدانستید!

همه ما برای انجام کارهای روزمره به تقویت اراده نیاز داریم. تا بتوانیم کارهایمان را به درستی و با برنامه ریزی انجام دهیم و نتیجه خوب بگیریم. شما برای تقویت اراده یتان چه اقداماتی انجام داده اید؟تقویت اراده

در ادامه به چند ترفند برای تقویت اراده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:تقویت اراده

برای تقویت اراده، خواب کافی داشته باشید

استراحت کافی، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. خودکنترلی به قدرت مغز احتیاج دارد و هنگامی‌که ما خسته هستیم، بدن نمی‌تواند گلوکز کافی به مغز ما برساند. بنابراین شما با این کار می‌توانید نیاز بدن خود را به گلوکز کاهش دهید. استراحت کافی شبانه بین 7 تا 8 ساعت است.

برای تقویت اراده، از قبل پاداش برای خود در نظر بگیرید

برای یک تغییر از پیش تعیین شده، پاداش در نظر بگیرید و به خود قول دهید که بعد از انجام آن تغییر به پاداش‌تان خواهید رسید. این کار به تقویت اراده شما برای آن تغییر بسیار کمک می‌کند.

لازم نیست پاداش‌های گران‌قیمت و بزرگی انتخاب کنید تا دفعه بعدی از تکرار ان پشیمان شوید. پاداش‌های کوچک برای خود انتخاب کنید تا هر بار بتوانید از این ترفند برای افزایش نیروی اراده خود استفاده کنید.تقویت اراده کارهای مهم‌تر را اول انجام دهید

هر روز لیست کارهایی که باید انجام دهید را بنویسید و آن‌ها را به ترتیب اهمیت‌شان، اولویت‌بندی کنید. سپس کارهای مهم‌تر را در ابتدا انجام دهید تا برای انجام دیگر کارهای خود انرژی بگیرید.

زمانی‌که از خواب بیدار می‌شوید، بیش‌ترین اراده را برای انجام کارهای‌تان دارید و به مرور زمان اراده خود را در طول روز از دست می‌دهید. به همین بهتر است کارهای مهم خود را در ابتدای روز انجام دهید.

هزینه‌های خود را پیگیری کنید

اغلب افراد قادر نیستند هزینه‌های خود را پیگیری کرده و کاهش دهند. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن برای کنترل منابع مالی خود استفاده کنید. با پیگیری هزینه‌های خود به راحتی می‌توانید تمرکز و توانایی مقاومت خود را در برابر وسوسه‌های نامربوط مانند خریدهای اضافی که مورد نیازتان نیستند، افزایش دهید و به مرور زمان پس‌انداز داشته باشید.تقویت اراده

مراقب تصمیمات خود باشید

همه ما در طول روز به‌طور ناخودآگاه کارهایی را غیر ارادی انجام می‌دهیم. برای شروع، سعی کنید یکی از رفتارهایی که به طور ناخودآگاه انجام می‌دهید را ترک کنید و از خود بپرسید چرا این کار را انجام می‌دهید. مثلا چرا برای خوردن چایی از دو حبه قند استفاده می‌کنید؟

اگر بتوانید در هر بار یکی از رفتارهای ناخودآگاه خود را کنترل کنید، تمرکز خود را روی کارها افزایش خواهید داد و می‌توانید برای برخی از تصمیمات خود، دوباره برنامه ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا