10ترفند تمیزکاری کشورهای مختلف که خانه را مثل دسته گل می کند

10ترفند تمیزکاری کشورهای مختلف که خانه را مثل دسته گل می کند

داشتن یک خانه ی مرتب و تمیز با اینکه ممکن است نیازمند تمیزکاری زیاد باشد اما روی روحیه اعضای خانواده بسیار تاثیر گذار است.این مسئله یکی از مهم ترین کار هایی است که خانم هااکثز اوقات خانم ها زمان زیادی را صرف این کار می‌کنند. اما اگر ترفند های تمیز کاری را بلد باشیم به راحتی و در کمترین زمان تمیزکاری را به پایان می‌رسانیم.

در این مطلب از نی‌نی‌بان قصد داریم ترفندهای مهم تمیزکاری را به شما آموزش دهیم:

1-لکه فرش را چگونه تمیز کنیم؟

برای این قسمت از تمیزکاری منزل، یک قسمت سرکه را به ازای دو قسمت آب را در یک بطری ترکیب کنیدو بطری باید سرپوش اسپری داشته باشد. محلول را روی لکه فرش اسپری کرده و یک پارچه روی آن قرار می‌دهیم. سپس اتو ر روی پارچه می‌گذاریم و روی حالت بخر قرار می‌دهیم. حدودا 30 ثنیه اتو را نگه دارید و سپس آن را بردارید.

2- پاک کردن کف پارکت چوبی

پاک کردن پارکت ها همانند پاک کردن کشی و سرامیک ها نیست که باید به این نکته هنگام تمیزکاری اهمیت داده شود. برای تمیز کردن پارکت چوبی کافیست مقداری از واکس یا روغن های مخصوص براق کننده استفاده کنیم. مقداری از آن را روی سطح پارکت می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم خشک شود سپس با تی مخصوص آن را پاک کنید.

3-تمیز کردن لوستر ها

یکی از قسمت های سخت تمیزکاری برای خانم ها، تمیز کردن لوستر است چون معمولا بیش از قسمت های دیگر در معرض گرد و غبار است و بسیار حساس است. استفادع از الکل، محلول سرکه و آب لرم و استفاده از لیمو ترش برای براق ساختن لوسترها، استفاده کنید.

4-ازبین بردن بوی بد خانه

یکی از نشانه های انجتم درست تمیزکاری بوی مطبوع خانه است. اگر به هر دلیلی بوی نامطبوع حس کردید، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل رادر یک ظرف مناسب ریخته و حرارت دهید. خانه با یک بوی دلپذیر پر می‌شود و بوی بد را ازبین می‌برد.

6- تمیز کردن کف اتاق در کره

در کره جنوبی برخلاف ما ایرانی ها خیلی کم از جارو برقی استفاده می‌شود. آن ها کف اتاق را با ده پارچه متفاوت تمیز می‌کنند. مثلا از یک گوشه اتاق شروع می‌کند تا جایی پارچه کثیف می‌شود. پارچه را نمی شوید فقط پارچه دیگری را استفاده می‌کند و به همین ترتیب ادامه می‌دهد. اما از پارچه های کثیف شده برای تمیز کردن پنجره و مبلمان استفاده کند زیرا هیچ کدام بیش ازحد کثیف نشده اند.

7-تمیز کردن دیوارها

دیوار ها به دلیل داشتن ابعاد بزرگ در تمیزکاری بسیار مهم هستند و کثیفی یا تمیز بودنشان کاملا دیده می‌شود و در زیبایی کلی خانه تاثیر دارد. تمامی وسایلی که روی دیوار هستند را بردارید و با استفاده از مسواک و خمیردندان لکه ها را پاک کنید. اگر لکه ها آرایشی یا مداد روغنی است، باید از روغن بچه و پنبه استفاده کنیم.

8-تمیز کردن وسایل پارچه ای

وسایل پارچه ای مانند پرده ها در تمیزکاری بسیار حساس هستند و نباید برای تمیز کردن ان ها از هر نوع پارچه ای استفاده کنید. بهترین راه استفاده از بخارشو است. البته قبل از استفاده از ان بهتر است گردو خاک را به وسیله جارو برقی پاک کرده و سپس از بخارشو استفاده کنیم.

9-تمیز و براق کردن لوازم استیل

اممکن است در هنگام تمیزکاری روی وسایل استیل اثر انگشت دیده می شود. اما برای درخشش آنها، تنها به یک دستمال میکروفیبر (یا فقط یک پارچه نرم) و مقداری الکل نیاز دارید. می خواهید استیل خود را فوق العاده تمیز کنید، می توانید از چند قطره روغن زیتون استفاده کنید.

 10- تمیز کردن مبل با جوش شیرین

جوش شیرین می تواند برای از بین بردن هر گونه بوی ماندگار و لکه های روی پارچه استفاده شود. ابتدا سطح مبل را مسواک بزنید، سپس جوش شیرین را روی محلی که می خواهید تمیز کنید، بپاشید. بگذارید حدود 20 دقیقه در محل باقی بماند، سپس با استفاده مسواک آن را پاک کنید. تمیزی مبل ها یک رکن مهم هنگام تمیزکاری است.

سخن آخر

تمیزکاری بدون دانستن ترفند ها و نکته های لازم ممکن است بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. اگر با قلق ها و شناختن روش های سریع آشنا باشید، به راحتی می‌توانید تمیزکاری را انجام دهید. ترفند ها و روش های زیادی وجود دارند که به تعدادی از آن ها اشاره کردیم. امیدواریم از این ترفندهای تمیزکاری استفاده کنید و نتیجه دلخواه را به دست بیاورید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا