10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

همه والدین دوست دارند فرزندانشان بهترین زندگی ممکن را داشته باشند. بسیاری از آنها کار می کنند تا بتوانند برای آنها اسباب بازی های جدید بخرند، برخی دیگر سخت گیر هستند زیرا می خواهند فرزندانشان منظم و هدفمند باشند، برخی دیگر به فرزندان خود حق انتخاب می دهند و به آنها یاد می دهند که خودشان تصمیم بگیرند. هر خانواده ای روش های تربیتی خاص خود را دارد، اما در یک چیز مشترک همه والدین وجود دارد: وقتی به گذشته نگاه می کنند، همه می خواهند برخی از اشتباه های خود را در گذشته اصلاح کنند.10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

در ادامه این مطلب به بررسی برخی از این اشتباه ها  می پردازیم:10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

1. از ارتباط با فرزندشان لذت نمی برند

یک کودک کوچک که به سرعت از یک نوزاد به یک فرد نسبتاً خودکفا تبدیل می شود، واقعاً نیاز به تماس مداوم با بزرگسالان دارد. اما حقیقت این است که والدین نیز به این ارتباط نیاز دارند. بله، وقت آزاد کمتری وجود دارد و اگر مادری در حالی که فرزندش در حال بازی کردن است، کاری انجام دهد، اشکالی ندارد. اما اگر این را به یک عادت تبدیل کنید، بدانید که در اشتباه هستید و ممکن است در برخی مواقع متوجه شوید که فرزندتان از قبل بزرگ شده و دارد زندگی خودش را می کند.10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

2. آنها به اندازه کافی فرزندان خود را در آغوش نمی گیرند

دانشمندان اهمیت آغوش برای سلامتی (هم برای سلامت اخلاقی و هم برای سلامت جسمی) را ثابت کرده اند. مزایای آشکار زیادی وجود دارد، اما احتمالاً موافقید که بغل کردن کودک خود خوب است. گاهی اوقات، والدین این کار را به دلایل مختلف انجام نمی دهند و بیشتر آنها دچار اشتباه می شوند یا قدیمی هستند (مانند توصیه هایی که به مادران می گویند: “آنها را برای مدت طولانی در آغوش نگیرید، آنها به آن عادت خواهند کرد.10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

3. آنها به اندازه کافی عکس و فیلم نگرفتند

البته اگر عکس نگیرید اتفاق بدی نمی افتد. این بر وضعیت روانی کودک، ویژگی‌های اخلاقی یا سلامت جسمانی او تأثیری نخواهد داشت. اما این احتمال وجود دارد که در آینده بخواهید برخی از با ارزش ترین لحظات زندگی خود را به یاد آورید و این احساسات را با فرزندان بزرگسال خود به اشتراک بگذارید. بسیاری از والدین می دانند که اشتباه کرده اند و واقعاً پشیمان هستند که در زمانی که باید از دوربین استفاده نمی کنند.10 اشتباه که بیشتر پدر و مادرها از انجام آن پشیمان هستند!

4. اولین کلمات خود را یادداشت نکردند

اینها فقط خاطرات خوب هستند. شما به راحتی می توانید بدون آنها زندگی کنید، اما داشتن آنها بسیار بهتر است. و اینکه فرزند شما بداند که اولین کلمه ای که به زبان آورده چه بوده است و شما چقدر برای آن ذوق و اشتیاق داشتید،برایش بسیار خوشایند خواهد بود.

5. آنها به اندازه کافی بازی های خلاقانه انجام ندادند

ما نمی گوییم که اگر با کودک خود بازی های خلاقانه انجام دهید، قطعاً یک هنرمند یا یک موسیقیدان بزرگ می شود. اما یک شانس وجود دارد ابتدا، اگر فرزندتان را در بسیاری از فعالیت‌های مختلف مشارکت دهید، می‌توانید بفهمید که او به چه چیزی علاقه دارد و در چه چیزی مهارت دارد. بعداً می توانید روی توسعه نقاط قوت آنها کار کنید. دوم، هر نوع فعالیتی، مثلاً خواندن با صدای بلند برای آنها یا بازی با خمیر بازی و اسباب بازی با آنها، هوش، تخیل آنها را رشد می دهد و دایره لغات آنها را افزایش می دهد.

6. خیلی سختگیر بودند

این یک چیز است که کسی را به خاطر کار بدی که انجام داده است رد کنی و شروع کردن به غر زدن کاملاً متفاوت است. یک افسانه رایج وجود دارد که هر چه انتظارات بالاتر باشد، فرد موفق‌تر می‌شود. اما در واقعیت، شما در واقع می توانید نتیجه معکوس داشته باشد و اشتباه باشد: مشکلات رفتاری و حتی مشکلات رشد او.

7. نظر فرزندشان را در نظر نگرفتند

در مورد تعداد دفعاتی که شما عباراتی مانند “شما برای تصمیم گیری خیلی جوان هستید” یا “بزرگسالان بهتر می دانند” و این واقعیت که شنیدن چنین چیزی ناخوشایند است، چیزی وجود دارد. اما توهین به فرزندتان بدترین چیزی نیست که در این مورد اتفاق می افتد. کودکانی که نظرشان اغلب نادیده گرفته می‌شود، ممکن است ناامن شوند.

8. آنها به اندازه کافی فرزندشان را خوشحال نکردند

خاطرات خوب دوران کودکی با ارزش ترین چیزهایی هستند که هیچ کس نمی تواند آن را از ما بگیرد. فراتر از آن، تعطیلات کوچک می‌تواند بعداً به موفقیت‌های بزرگ‌تری تبدیل شود: اگر کودک در فضایی سالم رشد می‌کند و تجربیات جدید زیادی دارد، به این معنی است که او به طور فعال در حال رشد است.

9. اغلب از توصیه های دیگران پیروی می کردند

افرادی هستند که عاشق نصیحت کردن هستند، حتی اگر این توصیه نامناسب باشد و مادران جوان اغلب به آنها گوش می دهند. وقتی این «متخصصان» را می بینید، اطلاعات زیادی در مورد نحوه لباس پوشیدن، تغذیه و آموزش بهتر فرزندتان خواهید شنید. اما حقیقت این است که شما پدر و مادر هستید و بهتر از هرکس دیگری می دانید چه چیزی برای فرزندتان خوب است و چه چیزی خیر.

10. آنها در مهم ترین لحظات زندگی در کنار فرزندانشان نبودند

برخی از چیزهایی که به نظر ما جدی نیستند، ممکن است برای فرزندان ما واقعاً جدی باشند. و همه مردم (مخصوصاً کودکان) در چنین لحظاتی نیاز دارند که یکی از نزدیکان خود را داشته باشند. حتی اگر به نظر می رسد دلیل خوبی برای از دست دادن جشن تولد فرزندتان دارید، سعی کنید این کار را نکنید. در آینده، وقتی متوجه شوید که چند رویداد مهم را از دست داده اید، متاسف خواهید شد.

سخن آخر

متاسفانه رفتار و کارهای اشتباه زیادی وجود دارد که پدر و مادر ها از انجام آن پشیمان هستند و یا در ان زمان نمی دانستند که اشتباه است. ولی این رفتار های تاثیرات زیادی بر روی فرزندان می گذارد و ممکن از از جهات مختلف زندگیشان را مورد پرسش قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا