10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

روابط همیشه آسان نیست. وقتی واقعیت به دست می‌آید، باید راهی برای انتقال خواسته‌ها و نارضایتی‌های خود به همسرتان پیدا کنید. تشخیص فورای علامت بد یک رابطه سمی ممکن است سخت باشد و گاهی اوقات نیاز به کمک حرفه ای دارد.10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

در ادامه این مطلب به برخی از این نشانه های یک رابطه سمی اشاره خواهیم کرد:10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

1- تلاش برای تشدید هر موضوع

این را می توان در تشدید مداوم و بی مورد یک درگیری در رابطه سمی  مشاهده کرد، جایی که هر اختلاف جزئی می تواند به یک مشکل بزرگ منفجر شود. و به راحتی می شود آن را به عنوان یک رابطه سمی در نظر گرفت. اگر مراقب آن باشید، به سرعت در درمان ظاهر می شود. این بیشتر به این دلیل است که کسی که از این برای اجتناب از مسئولیت‌پذیری استفاده می‌کند، تقریباً مطمئن است که این کارت را در رابطه سمی با خود درمان بازی می‌کند، یا می‌گوید: «باید آنها را به اینجا بکشانم» یا «آنها فقط می‌خواهند از من جدا شوند.

2- امتناع از ملاقات انفرادی با درمانگر

در جلسه اول، من به اشتراک می گذارم که در طول ارزیابی، دوست دارم هر دو با هم و سپس هر کدام یک بار به صورت جداگانه با آنها ملاقات کنم. گهگاه، در رابطه شریکی خواهم داشت که به طور ناگهانی نسبت به این موضوع بسیار انتقادی یا مشکوک می شوند. فراتر از کنجکاوی یا صرفاً پرس و جو در مورد تمرین است. لحنی ناباورانه و تقریباً وحشت زده و سمی  در آن وجود دارد که ممکن است نشانه یک رابطه سمی باشد.10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

3-نگرش “پس چه” نسبت به مشکلات

یک یا هر دو طرف به جای اینکه مالکیت و مسئولیت سهم خود در تخریب رابطه را بر عهده بگیرند، به سادگی به نمونه ای از رفتار مشابه دیگری اشاره می کنند. این یک پرچم قرمز است زیرا نشان دهنده فقدان خودآگاهی و مهارت های ارتباطی ضعیف آنهاست. هنگام تلاش برای ترمیم یک رابطه از هم پاشیده، ارتباط کلیدی است زیرا، بدون ارتباط محترمانه، روند بازیابی تعارض هرگز نمی تواند آغاز شود.

4- فراموش کردن چیزهای خوب

یکی از بزرگترین علائم قرمزی که هنگام کار با یک زوج جدید می بینم این است که آنها چیزهای خوب بودن با یکدیگر را کاملاً فراموش کرده اند. بخشی از رابطه درمانی، برقراری ارتباط مجدد زوجین با چیزهایی است که در مورد یکدیگر دوست دارند، آنچه در ابتدا آنها را به سمت یکدیگر جذب کرده است و نکات مثبتی بین آنها وجود دارد. وقتی مردم برای مدت طولانی ناراضی بوده اند که نمی توانند به یاد بیاورند که عاشق بودن یا حتی دوست داشتن یکدیگر چگونه بوده است، تقریباً ناامید هستند.10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

5- بی اعتبار کردن احساسات و عقاید یکدیگر

این به اشکال مختلف ظاهر می شود، از گاز گرفتن تا انکار ساده نظر دیگران. اغلب اوقات، یک یا هر دو طرف صرفاً سعی می کنند در سطح احساسی شنیده شوند، اما طرف مقابل این را حمله شخصی به ایده آل های خود می داند. همه ما درباره افرادی شنیده ایم یا می شناسیم که به معنای واقعی کلمه با هر چیزی که شما می گویید مخالف هستند، فقط به این دلیل که شما آن را گفته اید. این همان بی اعتباری است که من به آن اشاره می کنم.

6- وابستگی کامل به شریک زندگی

اینها معمولاً زنان جوان (و گاهی اوقات مردان جوان نیز) هستند که کار نمی‌کنند، بچه دار نمی‌شوند، تمام روز را در خانه می‌مانند و هیچ دوست یا سرگرمی‌ای خارج از معاشرت با همسرشان ندارند. این بسیار ناسالم است و همیشه به یک جدایی دردناک و کثیف ختم می شود. 10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

7- نداشتن احساسات گرم نسبت به نحوه آشنایی

برای من، آزمون تورنسل غیررسمی زمانی است که می‌پرسم این زوج چگونه ملاقات کردند. اگر مطلقاً هیچ احساس مثبتی از طرف هیچ‌کدام از افراد وجود نداشته باشد، کسی حتی یک لبخند هم نزند، یا فقط یک جمله به من پاسخ دهد، این معمولاً نشانه‌ای از این است که آنها برای مدت طولانی ناراضی بوده‌اند یا این که درگیری بسیار طاقت‌فرسا است. آنها نمی توانند به آن احساسات مبهم گرم از ابتدای رابطه خود دسترسی پیدا کنند.

8- مستقل بودن فعال از یکدیگر

استقلال فعال از یکدیگر نشانه شماره 1 من است که “این ازدواج در شرف فروپاشی است.” به محض اینکه متوجه می شوم یک زوج کارهایی را جداگانه انجام می دهند، مانند درخواست وام خودرو بدون اطلاع طرف مقابل یا برنامه ریزی سفرهای شخصی بدون مشورت با دیگری، می دانم که این زوج به زودی محکوم به فنا هستند. 10 علامت هشدار دهنده رابطه سمی که باید بلافاصله قطع کنید!

9- کنار هم ماندن برای بچه ها

ما برای بچه ها کنار هم می مانیم.» این منجر به یک ذهنیت ناسالم می شود که در آن زن و شوهر بچه ها را به عنوان یک بار بار می بینند و معتقدند که باقی ماندن در یک رابطه ناسالم به نحوی باعث می شود بچه ها خوب شوند. بچه‌ها باهوش‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید، و اگر والدینشان همدیگر را دوست نداشته باشند، آن را قبول خواهند کرد. اگر واقعاً بچه ها در اولویت باشند، زوج یا یاد می گیرند که رابطه را درست کنند یا به آن پایان دهند.

10- داشتن پدر و مادر و پدر و مادر زورگو

می‌دانم که در اینجا تفاوت‌های فرهنگی زیادی وجود دارد، و من با زوج‌هایی کار می‌کنم که ازدواج کرده‌اند. با این حال، وقتی یک همسر بیشتر با والدین خود متحد است و در هنگام دعوا با آنها با بلندگو تماس می گیرد یا اغلب از شریک زندگی خود با والدین خود بد صحبت می کند، معمولاً می بینم که این زوج ها سال ها در ازدواج بسیار ناخوشایند می مانند. و ممکن است رابطه شان سمی شود.داشتن یک رابطه سمی ممکن است روی تمام ابعاد زندگیمان تاثیر منفی بگذارد ولی اگر نشانه های آن را بشناسیم، به راحتی می توانیم از تاثیرات آن جلوگیری کنیم.

سخن آخر

داشتن یک رابطه سمی ممکن است روی تمام ابعاد زندگیمان تاثیر منفی بگذارد ولی اگر نشانه های آن را بشناسیم، به راحتی می توانیم از تاثیرات آن جلوگیری کنیم. سعی کنید مطلب بالا را با دقت مطالعه کنید و نشانه های رابطه سمی را بشناسید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا