10 کاری که نیازی ندارد علت انجامش را به بقیه توضیح دهید!

10 کاری که نیازی ندارد علت انجامش را به بقیه توضیح دهید!

در دنیایی که اغلب برای هر کاری، انتخاب و ترجیحی نیاز به توجیه دارد، آسان است که در گردباد توضیح دادن خود به دیگران گرفتار شویم. با این حال، حقیقت این است که هر جنبه ای از زندگی ما نیاز به توضیح ندارد. این مفهوم برای بسیاری رهایی بخش و در عین حال دلهره آور است، زیرا ما تعادل ظریف بین انطباق اجتماعی و اصالت شخصی را دنبال می کنیم.10 کاری که نیازی ندارد علت انجامش را به بقیه توضیح دهید!

در ادامه این مطلب به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت. با ما باشید:

1- اولویت ها و ارزش های شخصی شما

هر فردی مسیری منحصر به فرد را در زندگی طی می کند که توسط تجربیات، باورها و رویاها شکل می گیرد. آنچه برای شما مهم است ممکن است برای شخص دیگری اهمیت یکسانی نداشته باشد. و این کاملاً اشکالی ندارد. اولویت ها و ارزش های شما قطب نمایی هستند که تصمیمات، اعمال و انتخاب های زندگی شما را هدایت می کنند. خواه شغلی را انتخاب کنید که با اشتیاق شما مطابقت داشته باشد نسبت به شغلی که امنیت مالی بیشتری را ارائه می دهد، یا تصمیم به اولویت دادن به زمان خانواده بر ساعات کاری طولانی تر، این انتخاب ها عمیقاً شخصی هستند و منعکس کننده چیزهایی هستند که برای شما عزیزان هستند.

2-انتخاب های رابطه شما

دومین چیزی که به کسی توضیحی برای آن بدهکار نیستید، انتخاب های رابطه شماست. عشق و روابط هر چقدر که باشد شخصی هستند و انتخاب هایی که در مورد اینکه با چه کسی وقت خود را بگذرانید یا نه، کاملاً با شماست. شاید با انتخاب خود مجرد هستید، روی رشد شخصی تمرکز می کنید، یا شاید در رابطه ای هستید که با قالب معمولی سازگار نیست. ممکن است پیچیدگی های یک رابطه از راه دور را دنبال کنید یا با وجود اینکه دیگران پویایی پیوند شما را درک نمی کنند، با شریک زندگی خود بمانید. این تصمیمات فقط مال شماست و فقط مال شما. مهم است که به یاد داشته باشید که از بیرون، دیدن تصویر کامل از پویایی رابطه شما برای دیگران غیرممکن است.

3-نه گفتن به درخواست ها یا دعوت ها

این در مورد تعیین مرزها است، یکی از جنبه های مهم مراقبت از خود که اغلب نادیده گرفته می شود. خواه رد دعوت به یک رویداد اجتماعی، درخواست لطفی که با آن راحت نیستید، یا رد کردن مسئولیت‌های اضافی در محل کار، توانایی شما در نه گفتن ابزاری قدرتمند برای حفظ رفاه ذهنی و عاطفی شماست. اغلب، نه گفتن با احساس گناه همراه است، به خصوص اگر فردی هستید که به طور طبیعی دوست دارید به دیگران کمک کنید و راضی کنید.

4- عادات غذایی و انتخاب های غذایی شما

آنچه برای خوردن یا نخوردن انتخاب می‌کنید، جنبه‌ای عمیقاً شخصی از زندگی شماست که اغلب با سلامتی، باورها یا حتی پس‌زمینه فرهنگی شما در هم تنیده است. چه به دلایل اخلاقی گیاهخوار باشید، چه رژیم غذایی خاصی را برای نگرانی‌های سلامتی دنبال می‌کنید یا صرفاً انواع خاصی از غذاها را ترجیح می‌دهید، این انتخاب‌ها تنها با شماست. غذا می تواند برای بسیاری موضوع حساسی باشد و نظرات یا سوالات ناخواسته در مورد رژیم غذایی فرد ممکن است مزاحم یا قضاوت کننده باشد.

5 -نیاز اساسی هر کس به تنهایی

در جامعه‌ای که اغلب ارتباط و معاشرت مداوم را جشن می‌گیرد، ارزش دادن به تنهایی گاهی اوقات ممکن است اشتباه گرفته شود. اما گرامی داشتن زمان تنهایی نه تنها سالم است، بلکه برای سلامت روانی و عاطفی بسیاری از افراد ضروری است. سخنان ژان پل سارتر، «اگر وقتی تنها هستید تنها هستید، در شرکت بدی هستید»، در اینجا صادق است. در آغوش کشیدن تنهایی به معنای راحت بودن در شرکت خود، شارژ مجدد و تفکر است. این زمان برای رشد شخصی، خلاقیت و درون نگری است.

6-تصمیمات مالی شما

مسائل پولی یک جنبه عمیقا شخصی از زندگی است که اغلب با ارزش ها، اهداف و تجربیات زندگی فرد مرتبط است. انتخاب‌های مالی اغلب می‌توانند به توصیه‌ها یا قضاوت‌های ناخواسته دیگران کمک کنند، به‌ویژه اگر برخلاف عقل مرسوم یا انتظارات اجتماعی باشند. اما هیچ کس دیگری مانند شما با پول رابطه ندارد و تفاوت های ظریف سفر مالی شخصی شما را نیز درک نمی کند. عادات بودجه ریزی، خرج کردن و پس انداز شما متناسب با زندگی شما است، نه دیگران.

7- انتخاب مد و سبک شما

آنچه می پوشید نوعی ابراز وجود است، بازتابی از شخصیت، خلق و خو و گاهی اوقات حتی آرزوهای شما. فرقی نمی‌کند لباس‌های راحت و غیررسمی را ترجیح می‌دهید، از بیان مدهای جسورانه لذت می‌برید، یا سبک منحصربه‌فردی دارید که با روندهای فعلی مطابقت ندارد، این انتخاب‌ها بخشی صمیمی از شخصیت شما هستند. زمانی که با لباس هایی که برایم مناسب بود اما برای دیگران غیر متعارف به نظر می رسید بیرون آمدم، ابروهای من بالا رفته بود. این به من آموخت که در حالی که مد می تواند شروع کننده گفتگو باشد، نباید فضایی برای قضاوت یا نظرات ناخواسته باشد.

8-انتخاب حرفه یا شغل شما

در دنیایی که موفقیت حرفه‌ای اغلب به صورت محدود تعریف می‌شود، انتخاب مسیر شغلی مناسب برای شما گاهی اوقات می‌تواند حس شنا کردن بر خلاف جریان را داشته باشد. خواه به دنبال شغلی برای تحقق خلاقانه، انعطاف پذیری آن باشید، یا حتی اگر تنها پله ای برای رسیدن به چیزی بزرگتر باشد، انتخاب شغلی شما تنها با شماست که می توانید انتخاب کنید و توجیه کنید. استیو جابز، رویایی پشت اپل، زمانی گفت: «کار شما بخش بزرگی از زندگی شما را پر خواهد کرد و تنها راه برای رضایت واقعی این است که کاری را انجام دهید که فکر می کنید کار عالی است. و تنها راه انجام کار بزرگ این است که کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید.»انجام کار هایی که نیاز به توضیح ندارند!

9- انتخاب شما برای تأخیر یا نداشتن فرزند

این یک تصمیم عمیقاً شخصی است که تحت تأثیر عوامل بی‌شماری از جمله اولویت‌های شخصی، اهداف شغلی، ملاحظات سلامتی یا صرفاً احساس عدم آمادگی یا مناسب نبودن برای والدین است. صحبت‌هایی را به یاد می‌آورم که در آن دوستان و خانواده به طور اتفاقی می‌پرسیدند: «پس کی می‌خواهی بچه دار شوی؟» انگار فقط یک مورد دیگر در چک لیست زندگی باشد. من را شگفت زده کرد که چگونه چنین انتخاب مهم زندگی می تواند به عنوان یک انتظار و نه یک تصمیم شخصی تلقی شود. سفر شما، چه شامل کودکان باشد یا نه، منحصراً متعلق به شماست.

10-واکنش ها و احساسات عاطفی شما

احساسات اصیل ترین بیانی هستند که ما در هر لحظه چه کسی هستیم. در دنیایی که اغلب به ما گفته می‌شود «قوی بمان» یا «لب بالایی را سفت نگه دار»، ممکن است احساس کنیم جایی برای آسیب‌پذیر بودن یا نشان دادن احساساتی که منفی یا ضعیف هستند وجود ندارد. اما حقیقت این است که احساسات نشانه ضعف نیستند. آنها نشانه انسان بودن هستند. من لحظاتی را تجربه کرده‌ام که احساساتم نادیده گرفته می‌شوند یا به عنوان واکنش‌های بیش از حد برچسب زده می‌شوند و باعث می‌شوند احساسم را دوباره حدس بزنم.

سخن آخر

در زندگی همه ما کار هایی است که ممکن است دیگران راجبع به آن ها از ما توضیح بخواهند. اما ما لوما مجبور نیستیم که این توضیحات را ارائه دهیم. با مطالعه مطلب فوق خواهید فهمید که چه کار هایی وجود دارند که شما ممکن است به اشتباه در موردشان توضیحات اضافی به بقیه داده باشید. سعی کنید این رفتار ها و عادات را بشناسید و خود را با ان ها وفق دهید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا