12آیتم تمیزکاری و خانه داری که معجزه می کنند!

12آیتم تمیزکاری و خانه داری که معجزه می کنند!

تمیزکاری و خانه داری کارهای مهمی هستند که هرکس باید یاد بگیرد. یکی از دغده های اصلی خانم ها تمیزکاری و خانه داری است. انجام کارهای خانه به خودی خود طاقت فرسا هستند ولی با دانستن نکات مهم درباره تمیزکاری و خانه داری می‌توانید تا حدودی آن را برای خود لذت بخش کنید و در کمترین زمان آن ها را انجام دهید.

در این مطلب از نی‌نی‌بان قصد داریم آیتم و نکات مهم خانه داری را به شما آمورش دهیم:

1-استفاده از یک لیوان آب برای تمیز کردن مایکروویو

معمولا مایکروویو هل بعد از چند بار استفاده مجددا کثیف می‌شوند و باعث ایجاد وسواس در خانم ها می‌شود. نگران نباشید. شما می‌توانید یک لیوان آب گرم را با نصف یک لیمو درون مایکروویو قرار دهید و سپس بیرون آورده و با دستمال داخل ان را تمیز کنید.

2- حمام را با سرکه تمیز کنید

یکی از نکته های مهم تمیزکاری و خانه داری نظافت حمام و سرویس بهداشتی است. استفاده از شوینده ها و موادشیمیایی علاوه بر مضر بودن آن ها در طولانی مدت، ممکن است هزینه بردار نیز باشند. تمامی قسمت های حمام، از شیرآلات تا کف حمام را سرکه بزنید و بگذارید کمی بماند و سپس شستشو دهید و یک حمام تمیز و براق داشته باشید.

3-استفاده از روغن بچه

روغن بچه علاوه ب نرم کردن پوست بچه، در تمیزکاری و خانه داری نیز کاربرد دارد. از روغن بچه می‌توانید برای ازبین بردن غژغژ خشکی استفاده کرد و همچنین باعث پاک شدن اثر انگشت روی وسایل استیل ضد زنگ می‌شود.

4-رفع بوی بد کفش با جوش شیرین

یکی از ترفند های تمیز کاری و خانه داری در رفع بوی بد است. برای از بین بردن بوی بد کفش ها جوش شیرین یک کمک کننده عالی است. مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و روی کفش اسپری کنید و اجازه دهید کمی بماند.

5-استفاده از پودر بچه برای رفع صدای بلند

تمیزکاری و خانه داری موارد زیادی را دربرمی‌گیرد. یکی از آن ها کم کردن یا رفع صداهای بلند و صدای به هم خوردن وسایل است که ممکن است گوش خراش باشد. برای این کار مقداری پودر بچه را روی سطح چوبی بریزید تا وسایل هنگام برخورد با سطح صدا ندهند.

6- لکه قهوه را با خمیر دندان پاک کنید

هرکسی که مشغول تمیزکاری و خانه داری باشد، همیشه با لکه ها بیشترین برخورد را دارد. لکه های قهوه و چای معمولا بیشتر دیده می‌شوند. خمیر دندان علاوه براینکه لکه قهوه روی دتدان را پاک می‌کند، باعث از بین بردن لکه قهوه روی فنجان ها نیز می‌شود. خمیر دندان را به محل مورد نظر بزنید و سپس با آب یشویید.

7- نوشابه مشکی حلال لکه های چربی

نوشابه یکی از مواردی است که همیشه در صحنه تمیزکاری و خانه داری حضور دارد. اگر لکه های چربی روی لباس به علت ماندگاری آن پاک نمی‌شوند، مقداری نوشابه مشکی روی آن ریخته و مثل همیشه داخل ماشین لباسشویی قرار می‌دهیم تا اسید نوشابه در بافت لباس نفوذ کند.

8-تمیزکردن اتو با استفاده از فویل و نمک

معمولا  بیشتر افراد با این مشکل که اتوی لباس جرم می‌گیرد برخورد می‌کنند. شما می‌توانید جرم کف اتو را با نک و فویل نازک پاک کنید. برای این کار مقداری نمک روی سطح اتو ریخته و با فویل تمیز می‌کنیم. این یک نکته کاربردی در تمبزکاری و خانه داری است.

9- معجزه سرکه سفید

یکی از دیگر از ترفندهای مهم تمیزکاری و خانه داری، ازبین بردن لکه های زرد روی کاشی ها و سطوح آشپزخانه است. این لکه ها زرد رتگ براثز ترکیب، بخار، چربی پخت و پر و گردوخاک به وجود می‌آید. برای پاک کردن آن کافیست اسفنجی را ه سرکه سفید رقیق نشده آغشته کنید و روی سرامیک و هود و کابینت بکشید. پس از سرکه، به اسفنج آب می‌زنیم و روی سطوح می‌کشیم. پس یا یک دستمال خشک می‎‌کنیم.

10-تمیزکردن پره های توری

استفاده از سفید کننده برای شستشوی پرده های توری آن ها را کدر می‌کند و از حالت عادی خارج می‌کند. برای جلوگیری از این کار و حفظ رنگ پرده ها، فقط باید مقداری جوش شیرین را به پودر مصرفی خود اضافه کرده و پرده ها را بشویید. دقت کنید که از قبل گردو خاک پرده ها را با آب خالی بگیرید. رعایت این نکات ریز باعث می‌شود تمیزکاری و خانه داری به درستی انجام شود.

11-تمیز کردن شیشه ها

در مقاله تمیزکاری و خانه داری به نکته های زیادی اشاره کردیم. یکی از ترفندهای مهم، پاک کردن شیشه ها است. محلول الکلف آب و سرکه را روی آیینه ا یا شیشه ها اسپری کنید و سپس با یک کاغذ باطله یا روزنامه ان ها را برق بیاندازید. این کار باعث نی‌شود که دیگر پرز پارچه روی آیینه به جا نماند.

 12 تازه ماندن سبزی ها

سبزی ها را پس از پاک کردن به مدت15 تا 20 دقیقه در آب بگذارید و برای ضد عفونی کردن آن ها، سرکه و نمک را به آن اضافه می‌کنیم. برای جلوگیری از رنگ عوض کردن سبزی زمان زیادی را در آب نمی‌گذاریم. پس از آبکش کردن سبزی ها و پس از اینکه آبشان کمی گرفته شد، آن ها را در یک پارچه نخی قرار دهید و در یخچال بگذارید.

سخن آخر

نکات و ترفند های گفته شده مهم ترین نکات تمیزکاری و خانه داری هستند که هر خانمی باید آن ها را بداند. با انجام این کارها و رعایت اصول خانه داری، زندگیتان سالم تر و منظم تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا