12 راز زیبایی قدیمی که باورنکردنی اما واقعی هستند!

12 راز زیبایی قدیمی که باورنکردنی اما واقعی هستند!

زیبایی از گذشته های دور تا الان همیشه مورد توجه خانم ها و صنعت مد بوده است. در هر دوره ای از ترفند ها و رازهایی برای زیبایی بیشتر استفاده می‌کردند و معیار های متفاوت و جالبی را برای زیبایی انتخاب می‎‌کردند. راز هایی که شاید با شنیدنشان شگفت زده شوید.در هر دوره ای از ترفند ها و رازهایی برای زیبایی بیشتر استفاده می‌کردند و معیار های متفاوت و جالبی را برای زیبایی انتخاب می‎‌کردند. راز هایی که شاید با شنیدنشان شگفت زده شوید.

در ادامه این مطلب راز های زیبایی قدیمی را برای شما قرار داده ایم:از گذشته های دور خنده بر زیبایی اهمیت زیادی داشته است. و یک خنده زیبا زمانی حاصل می‌شود که دندان های سالم و سفیدی داشته باشید.

1-استفاده از رزماری برای سفیدی دندان ها

از گذشته های دور خنده بر زیبایی اهمیت زیادی داشته است. و یک خنده زیبا زمانی حاصل می‌شود که دندان های سالم و سفیدی داشته باشید. در قرون وسطی دهقان ها و اشراف زادگان، دندان های خود را با پارچه و چوب تمیز می‌کردند و خمیر زغال سنگ نیز برای سفیدی و زیبایی دندان ها به کار می‌بردند. اما رایج ترین ترین روش، سوزاندن برگ های رزماری و استفاده از خاکستر آن برای سفیدی دندان استفاده می‌کردند.و برای بوی بد دهان برگ نعناع و میخک را می‌جویندند.

2-استفاده از گچ آسیاب شده و سرکه

در قرن هفدهم و هجدهم حجم زیاد استفاده از محصولات آرایشی به اوج خود می‌رسید. و همه افراد زنان، مردان و حتی بچه ها هم آرایش می‌کردند. پوست نرم و سفید نماد اشرافیت و زیبایی بود و برای این کار از کرم های مختلفی استفاده می‌شد. بیشتر کرم ها را از مواد خطرناک و سنگین ساخته می‌شدند. ولی از مواد بی ضرر نیز مانند گچ آسیاب شده و ترکیب آن با سرکه و سفیده تخم مرغ استفاده می‌کردند. این ترکیب باعث می‌شد که پوست براق و نرم به نظر برسد ولی ان ها نباید می‌خندیدند چون صورتشان ترک می‌خورد.لایه های آرایشی آنقدر ضخیم بود که تشخیص خانم ها از یکدیگر دشوار بود.

3-شباهت زیاد خانم ها به دلیل استفاده از محصولات مشترک

در قرن هجدهم برای آرایش از دو رنگ عمده قرمز و سفید استفاده می‌شد. رژ ها از چوب صندل قرمز ساخته می‌شدند. پودر چوب را با روغن و سرکه مخلوط می کردند و آرایش کردنشان فرایند طولانیی بود. لایه های آرایشی آنقدر ضخیم بود که تشخیص خانم ها از یکدیگر دشوار بود.

4-هزینه زیاد و عجیب برای خرید آینه

برخلاف امروزه که آینه یک وسیله کاملا در دسترس است در زمان های قدیم بیشتر مردم انعکاس تصویر خود را ندیده بودند. اولین آینه از شیشه و در قرن دوازده ظاهر شدند. ولی آینه های واقعی در قرن پانزده و در ونیز ساخته شدند. این آینه ها بسیار مرغوب و کمیاب بودند و هزینه های زیادی داشتند به طوریکه برای خریدن یک آینه زمین های خود را می‌فروختند.

5-ابرو ها با دوده رنگ می‌شدند

در قرن های قبل ابروهاب تیره به شکل هلال ماه که وسط ابرو ها پهن و کناره ها نازک بودند، رایج بود. برای غلیظ تر کردن رنگ ابروها از زغال سنگ، آب سنجد و دوده چراغ های نفتی استفاده می‌کردند. بعضی از خانم ها ابرو ها را کاملا تراشیده و با رنگ روی آن می‌کشیدند.

6-برای شستن صورت از شیر مادر و رفع آکنه از گیاه Life for ever استفاده می‌کردند

بیشتر خانم ها از شیر گاو و آب برای روتین پوستی صبحگاهی استفاده می‌کردند و صورت خود را با شیر مادر می‌شستند. و همچنین برای رهایی از اکنه از گیاه لایف فور اور استفاده می‌کردند. کرم ها را از روغن بادام و موم سفید و ترکیب با مواد عجیب می‌شاختند.اما قوزک پا نشانه جذابیت آن ها بود. مردان برای نشان دادن قوزک های عضلانی خود از کفش های پاشنه بلند استفاده می‌کردند.

7- مردان با  قوزک عضلانی جذاب بودند

علاوه بر معیار های زیبایی زنان، معیار های آقایان نیز متفاوت بود. در زمان لویی چاردهم قرار بود که مردان تناسب اندام داشته باشند ولی عضلانی نباشند. اما قوزک پا نشانه جذابیت آن ها بود. مردان برای نشان دادن قوزک های عضلانی خود از کفش های پاشنه بلند استفاده می‌کردند.معیار های زیبایی در قرن 18 و 19 باعث می‌شد که زنان پاهای کوچک و ظریفی داشته باشند و پارچه های نازک انتخاب کنند. خانم ها به سختی می‌توانستند کفش بپوشند.

8-داشتن پاهای کوچک برای خانم ها

معیار های زیبایی در قرن 18 و 19 باعث می‌شد که زنان پاهای کوچک و ظریفی داشته باشند و پارچه های نازک انتخاب کنند. خانم ها به سختی می‌توانستند کفش بپوشند. مواد سبک و کفی تقریبا نامرئی کفش ها بسیار ناراحت کننده بود و آن ها را زود شکسته می‌کرد. همچنین برای رفع بوی بد پاها رو یپاها طلق، یا ترکیبی از نعناع و رزماری و گل مریم می‌زدند.آن ها از دستکش در مقابل دیگران و برای محافظت در برابر آب و هوای بد استفاده می‌کردند.

9-استفاده از دستکش و فواید آن

یکی دیگر از معیار های زیبایی در آن زمان انگشتان و مچ دست ظریف بود. و باید پوست دستشان نرم و سفید می‌بود. آن ها از دستکش در مقابل دیگران و برای محافظت در برابر آب و هوای بد استفاده می‌کردند. آن ها دستکش های خود را در ترب، آبلیمو، سرکه، گلیسیرین و بلغور و جو دوسر خیس می‌کردند و می‌پوشیدند زیرا برای سلامت دست ها بسیار مفید هستند.یکی از نسانه های زیبایی و سلامتی داشتن موهای زیاد و پرپشت بود. آن ها از مواد خانگی مختلفی برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کردند

10-گریس خرس برای موها

یکی از نسانه های زیبایی و سلامتی داشتن موهای زیاد و پرپشت بود. آن ها از مواد خانگی مختلفی برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کردند. اما در صورت شروع ریزش مو از گریس خرس استفاده می‌کردند.زنان باید در حالت عادی لب هایی به شکل و رنگ غنچه می‌داشتند. برای نرمی و سلامتی لب ها از محصولات خانگی مانند روغن و عسل و یا جرم گوش ها استفاده می‌کردند. م

11-استفاده از موم عسل و گوش برای نرم کردن لب ها

زنان باید در حالت عادی لب هایی به شکل و رنگ غنچه می‌داشتند. برای نرمی و سلامتی لب ها از محصولات خانگی مانند روغن و عسل و یا جرم گوش ها استفاده می‌کردند. محصول دیگر نیز از ترکیب گوشت خوک، موم زنبور عسل و لیمو درست می‌شد و در سلامت و زیبایی لب ها تاثیر فراوان داشت.در قرن هجدهم قوانین سخت گیرانه ای در مورد زیبایی خانم ها وجود داشت که شامل تمامی قسمت های بدن می‌شد.سر های کوچک برای خانم ها بسیار جذاب بود.

12- چیدن موهای اضافی از روی مو ها

در قرن هجدهم قوانین سخت گیرانه ای در مورد زیبایی خانم ها وجود داشت که شامل تمامی قسمت های بدن می‌شد.سر های کوچک برای خانم ها بسیار جذاب بود. و بینی درست باید در وسط صورت می‌بود. به همین علت،  موها را می‌کندند تا پیشانی سفید و باز را بهتر نشان دهند.معیار های زیبایی زیادی وجود داشته است که هر کدام در زمان خود مهم ترین ها بوده اند . اکنئن نیز معیار های عجیبی وجود دارد.

کلام آخر

معیار های زیبایی زیادی وجود داشته است که هر کدام در زمان خود مهم ترین ها بوده اند . اکنئن نیز معیار های عجیبی وجود دارد. بیشتر خانم ها در زمان های قدیم از انواع روش های زیبایی استفاده می‌کردند تا جفت و همسر مناسب خود را پیدا کنند و ازدواج هدف اصلی ان ها بوده است. کدام معیار از نظ شما عجیب تر به نظر می‌رشد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا