12 رفتاری که نشان می دهند آدم ها به خودشان احترام نمی گذارند!

12 رفتاری که نشان می دهند آدم ها به خودشان احترام نمی گذارند!

آیا شما به خودتان احترام میگذارید؟ ممکن است فکر کنید که این یک سؤال کاملاً ساده است، درست است؟ اما حقیقت این است که تشخیص احترام به خود همیشه آسان نیست. بسیاری از مردم زندگی را پشت سر می گذارند، اما نمی دانند که با خود بد رفتار می کنند. آنها ممکن است همه چیز را در خارج به درستی انجام دهند، اما از درون خود غافل هستند.12 رفتاری که نشان می دهند آدم ها به خودشان احترام نمی گذارند!

در این مطلب از نی نی بان به بررسی نشانه های افرادی که به خودشان احترام نمی گذارند، می پردازیم:

 1) دائماً به دنبال تأیید اعتبار هستید

یکی از بارزترین نشانه های عدم احترام به خود، تعقیب بی پایان برای تایید است. همه ما قدردانی را دوست داریم. یک دست زدن به پشت، یک تعریف و تمجید – اینها چیزهایی هستند که می توانند روز ما را بسازند. اما وقتی کسی شروع به تکیه کردن تنها به این عوامل بیرونی می کند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد، این نشانه واضحی است که به خودش احترام نمی گذارد.

2) آنها مردم را خشنود می کنند

راضی کننده مردم بودن نشانه دیگری است که نشان می دهد کسی به خودش احترام نمی گذارد. ممکن است فردی برای طولانی ترین مدت به همه چی بله بگوید و در همه پروژه ها به بقیه کمک کند. هنگام رفتن به رستوران تحت هر شرایطی برای حفظ احترام هزینه را پرداخت کند.  این افراد فکر می‌کنند مفید و مهربان هستم، اما در واقع، برای خوشحال کردن دیگران، نیازها و مرزهایشان را نادیده می‌گیرند.

3) بیش از حد خود انتقادی هستند

آیا کسی را می شناسید که همیشه عیوب، اشتباهات و کاستی های خود را نشان می دهد؟ ما در مورد شوخی گاه به گاه خود تحقیرآمیز یا خودانتقادی سازنده که می تواند مفید باشد صحبت نمی کنم. نه، ما به یک جریان دائمی از خودگویی منفی اشاره می کنم که به نظر می رسد در تمام جنبه های زندگی آنها نفوذ می کند. اگر کسی همیشه خود را برای هر چیز کوچکی سرزنش می کند، این نشانه واضحی است که او به خود احترام نمی گذارد.زیرا وقتی به خودتان احترام می گذارید، می فهمید که همه اشتباه می کنند و اجازه نمی دهید این اشتباهات ارزش یا توانایی شما را مشخص کند.

4) نیازهای خود را نادیده می گیرند

اگر متوجه شدید که شخصی دائماً نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح می دهد، می تواند نشانه ای از عدم احترام آنها به خود باشد. ما اغلب این را در افرادی می بینیم که ذاتاً مراقب هستند. آنها تمام انرژی خود را صرف مراقبت از دیگران می کنند و چیزی برای خود باقی نمی گذارند. آنها وعده های غذایی را حذف می کنند، خواب خود را از دست می دهند و زمانی را برای فعالیت هایی که از آنها لذت می برند اختصاص نمی دهند. در حالی که مراقبت از دیگران قابل تحسین است، مراقبت از خود نیز ضروری است.

5) رفتار غیر محترمانه دیگران را تحمل می کنند

یک شاخص مهم برای احترام به خود، نوع رفتاری است که ما از دیگران تحمل می کنیم. اگر کسی به طور مرتب به دیگران اجازه می دهد بدون تعیین حد و مرز یا دفاع از خود با آنها بد رفتار کنند، این نشانه واضحی است که او فاقد احترام به خود است. آن ها ممکن است توهین، رفتار انکارآمیز یا حتی بدرفتاری را تحمل کنند و فکر کنند که شایسته بهتر نیستند. با این حال، ضروری است به یاد داشته باشید که هر فردی شایسته احترام و مهربانی است. اگر متوجه شدید که رفتارهای بی احترامی از سوی دیگران را تحمل می کنید، وقت آن است که ارزش خود را دوباره ارزیابی کنید و شروع به درخواست احترامی کنید که شایسته آن هستید.  برای خود احترام قائل باشید.

6) برای پذیرش تعارف تلاش می کنند

این ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد، اما گویا است. آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه برخی افراد برای پذیرش تعارف تلاش می کنند؟ آن ها به جای گفتن یک “متشکرم” ساده، دستاوردهای خود را کم اهمیت جلوه می دهند یا به طور کامل تعریف و تمجید را نادیده می گیرند. این رفتار اغلب ناشی از عزت نفس پایین و عدم احترام به خود است. آنها ممکن است احساس کنند که سزاوار ستایش نیستند، یا می ترسند که باعث شود مغرور به نظر برسند.

۷) اغلب بی جهت عذرخواهی می کنند

بعضی از افراد برای کوچک ترین چیزها معذرت خواهی می کنند. حتب زمانیکه مقصر نیستن و کنترلی برا اوضاع ندارند. این معذرت خواهی مانند یک نیاز دائمی آن ها دیده می شود. با انجام این کار، باعث می شوید که این احساس گناه و سرزنش، بر عزت نفس شما تاثیر بگذارد. عذرخواهی زمانی که کار اشتباهی انجام داده اید، نشانه بلوغ است.

۸) مدام خود را با دیگران مقایسه می کنند

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که مدام ما را تشویق می کند تا خود را با دیگران مقایسه کنیم. رسانه‌های اجتماعی به این فرهنگ مقایسه دامن می‌زنند و باعث می‌شوند احساس کنیم دیگران بهتر از ما کار می‌کنند. اما مقایسه مداوم خود با دیگران نشانه عدم احترام به خود است. این عقیده را منعکس می کند که دیگران سزاوارتر یا سزاوارتر هستند که منجر به احساس بی کفایتی و شک به خود می شود. به یاد داشته باشید، هر کس در یک سفر متفاوت با مبارزات و پیروزی های متفاوت است.

9) به کمتر از آنچه استحقاق دارند رضایت می دهند

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که به نظر نمی رسد ارزش خود را مطالبه کند؟ خواه پذیرش حقوق کمتر از آنچه باید باشد، ماندن در یک شغل ناراضی یا باقی ماندن در یک رابطه مسموم، رضایت دادن به کمتر از یک مورد شایسته نشانه قطعی عدم احترام به خود است. وقتی به خود احترام می گذارید، ارزش خود را درک می کنید و از پذیرفتن چیزهای کمتر خودداری می کنید. شما ارزش خود را می دانید و اجازه نمی دهید دیگران شما را دست کم بگیرند.

10) سلامتی خود را نادیده می گیرند

بدن ما معابد ما است و نحوه رفتار ما با آن بازتابی آشکار از احترام به خود ماست. اگر با غذای ناسالم می خورید، تمرینات را حذف می کنید و با چند ساعت خواب زندگی می کنید، وقت آن است که دوباره ارزیابی کنید. وقتی به خودتان احترام می گذارید، برای بدن و رفاه خود ارزش قائل هستید. شما درک می کنید که شایسته سلامتی و احساس خوب هستید، بنابراین برای حفظ سلامت جسمی و روانی خود گام بردارید. حرکت کنید، درست غذا بخورید و مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنید! بدن شما و عزت نفس شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.رای خود احترام قائل باشید.

سخن آخر

احترام به خودمان باعث می شود از انجام بسیاری از کارها که قبلا نمی توانستیم از انجام آن اجتناب کنیم، دوری کنیم. و خود را لایق بهترین و با ارزش ترین چیزها بدانیم. امیدواریم اگر هر کدام از موردهای گفته شده را در خودتان مشاهده می کنید، سریعتر به رفع آن بپردازید و برای خود احترام قائل باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا