15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

اگر بدانید که چگونه خارج از جعبه فکر کنید، می توانید آشپزی را بسیار ساده تر کنید. اگر هنگام دزست کردن غذا با مشکلات آشپزی مانند، بریدن پیاز یا غذایتان به قابلمه می‌چسبید، گریه می‌کنید، یک راه حل برای این کار وجود دارد. نکات زیادی وجود دارد که می توانید در آشپزخانه از آنها برای طعم دادن به هر غذایی استفاده کنید یا فقط استرس را از هنر آشپزی دور کنید.

در ادامه این مطلب از نی نی بان قصد داریم به تعدادی از این ترفندها برای حل مشکلات آشپزی اشاره کنیم:15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

1. در حین بریدن پیاز نان را در دندان خود نگه دارید، بخارات آن را به خود جذب می کند و مانع از گریه شما می شود. چون در بسیاری از مواقع بوی پیاز باعث ایجاد یا تشدید حساسیت چشمی می شود.

2. وقتی تکه های پوسته تخم مرغ در زرده گیر کرد، از پوسته های باقی مانده برای ماهیگیری آن استفاده کنید. ممکن است این مشکل در هنگام تهیه کیک بسیار زیاد برای شما پیش آمده باشد و به سختی بتوانید ان را جدا کنید. با این ترفند به راحتی می توانید پوست تخم مرغ را جدا کنید.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

3. از فنجان ها برای ساختن نگهدارنده های کیک کوچک خود استفاده کنید و آنها را نیز سفارشی کنید. با این ترفند به راحتی می توانید کاپ کیک های زیبا درست کنید و از آن ها لذت ببرید.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

4. میوه ها را به مدت 5 دقیقه در آب یخ غوطه ور کنید تا پوست آنها راحت تر شود. با این کار پوست میوه ها به راحتی جدا می شود و قسمت گوشتی میوه با جدا کردن پوست آن کنده نمی شود و ظاهر خود را حفظ می کند.

5. کشوی باز، فضای آزاد مناسبی برای تخته برش است. اگز به هر دلیلی میز آشپزی شما شلوغ و به هم ربخته است و شما فضای مناسب برای تخته برش خود ندارید، می توانید یکی از کشو ها راب از کرده و برش را روی ان انجام دهید.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

6. برای جلوگیری از خرد شدن تخم مرغ ها، چاقو را زیر آب سرد قرار دهید. این ترفند از له شدن تخم مرغ های پخته شده جلوگیری می کند و باعث می شود برش شما تمیز تر به نظر برسد.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

7. بطری‌های آب قدیمی را می‌توان به برش‌های شیرینی کامل تبدیل کرد – آنها همچنین می‌توانند دونات‌ها را شکل دهند!

8. مقداری آب اضافه کنید تا تخم‌مرغ‌هایتان صاف شوند، سمت آفتابی به سمت بالا باشد. اسن کار باعث می شود که تخم مرغ ها عسلی شوند و ظاهر بسیار زیبایی پیدا کنند.

9. ادویه های خود را روی حرارت ملایم برشته کنید تا طعم روغن های طبیعی آنها بیشتر شود. این ترفند برای تمام کسانی که از ادویه بسیار استفا ه می کنند، مناسب است. تفت دادن ادویه ها باعث می شود که بوی آن ها پخش شود.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

10. هنگام درست کردن برنج  درب آن را قرار دهید زیرا بخار به پختن آن کمک می کند. یک ترفند برای جلوگیری از مشکلات آشپزی است  و باعث می شود که برنج طعم و بو و بافت مناسب تر و دلپذیرتری داشته باشد.

11. هنگام پخت مواد را بر اساس وزن اندازه گیری کنید نه حجم. با این ترفند بهتر می توانید اندازه مواد را انتخاب کنید و غذا و شرینی هایتان بافت مناسب تر و بهتری داشته باشد.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

12. هرگز گوجه فرنگی یا مرکبات را در یخچال نگهداری نکنید زیرا سرما طعم و عطر را از بین می برد.این کار باعث حل شدن یکی از مشکات آشپزی می شود. سعی کنید این گونه مواد را در اندازه کم تهیه کنید و تا زمان تمام شدنشان در فضای اتاق و هوای آزاد قرار دهید.

13. برای بررسی تازگی، تخم مرغ ها را در آب قرار دهید. آنهایی را که غرق می شوند نگه دارید، نه آنهایی که شناور هستند. این ترفند بسیار کاربردی است و برای تشخیص فاسد یودن یا نبودن تخم مرغ ها به کار برده می شود.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

14. پیمانه خود را با تخم مرغ بپوشانید تا از چسبیدن ملاس یا عسل جلوگیری کنید.

15. نمک می تواند شیرینی هر غذای میوه ترش را نشان دهد، چه سوفله گریپ فروت یا مربای زغال اخته. سعی کنید برای هر غذای شیرینی که درست می کنید از نمک استفاده کنید. تا طعم آن متعادل شود.15 ترفند که مشکلات آشپزی را مثل آب خوردن حل می کنند!

سخن آخر

ترفند هایی وجود دارند که  مشکلات آشپزی را برای ما به راحتی حل می کنند. استفاده از این ترفند ها ما را با ویژگی های خاص مواد آشنا می کند. ترفند های بالا را مطالعه کنید و سعی کیند هنگام آشپزی آن ها را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا