بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

سس بشامل یا سس سفید، یک سس کلاسیک فرانسوی است که از آرد، پنیر و شیر تهیه می‌شود. این سس غنی و خوشمزه مناسب برای انواع غذاها از جمله پاستا، لازانیا، گراتین و دیگر غذاها استفاده می‌شود. این سس می‌تواند به طبخ گراتن بادمجان یا دیگر غذاهای لایه‌ای دلچسب یک طعم خاصی بدهد.بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

در ادامه با طرز تهیه سس بشامل با ما همراه باشید:بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

مواد لازم:

آرد سفید۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
شیر۱ لیوان
خامه۱ قاشق غذا خوری سر پر
پاپریکانصف قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل‌سیاهنوک قاشق چای خوری

نکات مهم برای درست کردن سس بشامل

1-برای درست کردن سس بشامل خوب و صاف؛  بهتره از هم زن دستی استفاده کنید تا از گوله شدن خمیر جلوگیری کنه و همینطور ادویه رو به صورت کامل با سس ترکیب میکنه.

2-اگه بعد از پخت سس بشامل گلوله آرد رو داخل سس مشاهده کردید، اصلا نگران نباشید. بهتره که سس رو داخل مخلوط کن بریزید.

3-برای پخت سس بشامل به صورت استاندارد، به اندازه کافی از کره استفاده کنید، چون آرد رو میپوشونه و از تشکیل توده آرد جلوگیری می‌کنه.

4-استفاده زیاد از کره، به خاطر داشتن چربی زیاد، باعث میشه سس بریده بشه و برای جلوگیری از این کار، یه مقدار شیر و آرد اضافه کنید.

5-استفاده از شیر گرم برای سس بشامل باعث میشه که از گوله شدن آرد جلوگیری کنه و در آخر یه سس با بافت لطیف و خیلی خوشمزه به دست بیاد.بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

مرحله اول

برای تهیه سس بشامل نرم و لطیف، شروع به سرخ کردن آرد می‌کنیم. برای این کار، یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و آرد را داخلش بریزید و به اندازه‌ای هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود. تفت دادن زیاد از حد باعث میشه رنگ آرد عوض بشه و همینطور رنگ سس هم تیره میشه.

مرحله دوم

در ادامه، کره به دمای محیط رسیده را داخل قابلمه حاوی آرد بریزید و مواد را مخلوط کنید تا با هم یکدست بشوند. در حین این مرحله، یک مقدار شیر را قبل از اضافه کردن به قابلمه گرم کنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری کند. توجه کنید که بهترین حالت این است که آرد و کره را به اندازه‌ای هم بزنید تا یک حالت خمیری به دست بیاورید.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن کره به آرد در قابلمه، ادامه دهید و با اضافه کردن شیر به مواد در قابلمه، روند پخت سس بشامل را ادامه دهید. به این صورت که شیر را به تدریج بریزید و مواد را به هم بزنید، سپس دوباره شیر را بریزید تا آرد گلوله و خمیری نشود.بهترین رسپی تهیه سس بشامل با طعم بی نظیر

مرحله چهارم

سس به دست آمده را با حرارت ملایم هم بزنید تا به حدی که یک مخلوط غلیظ از مواد به دست بیاید. ادامه دهید تا سس بشامل به قوام برسد.

مرحله پنجم

با اضافه کردن نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مواد داخل قابلمه، ادامه طبخ سس بشامل را انجام دهید. با حرارت پایین، مواد را هم بزنید تا طعم ادویه‌ها پخش شود و غلظت سس بیشتر شود.

مرحله ششم

سس بشامل آماده شده، اما اگه تمایل دارید، یک قاشق خامه به سس اضافه کرده و قابلمه رو از روی حرارت بردارید و به هم زدن ادامه بدید تا بافت سس بشامل غلیظ تر بشه.

سخن آخر

اگر علاقه‌مند به سس‌های مختلف هستید، توصیه می‌کنم این ترکیب سس بشامل را امتحان کنید، زیرا می‌توانید با اضافه کردن مواد اولیه دیگر به این سس، طعم و ماهیت آن را تغییر دهید و به‌طور کلی یک سس جدید به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا