3 اشتباه ویران کننده که مردان با کمبود عزت نفس در رابطه انجام می دهند!

3 اشتباه ویران کننده که مردان با کمبود عزت نفس در رابطه انجام می دهند!

عزت نفس در رابطه به تمام افراد علی الخصوص مردان کمک می‌کند تا قابلیت مناسبی در حل مشکلات روابط خود داشته باشند. مردانی که عزت نفس خود را در رابطه از دست می‌دهند یا اصلا عزت نفس ندارند، ممکن است یک فرد ناایمن و حتی ترسو به نظر برسند. آن‌ها ظاهر واقعی ندارند و باعث تخریب رابطه دو نفره یا رابطه دوستانه می‌شوند. شاید تمام‌ مردان ندانند اما انجام یک سری از کارها، نشان دهنده عدم وجود عزت نفس در آن‌ها است. در ادامه سه اشتباهی که مردان در رابطه انجام می‌دهند و عزت نفسشان تهی می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

عزت نفس در رابطه

۱. حفظ ظاهر | کمبود عزت نفس در رابطه

عزت نفس پایه‌های یک رابطه مستحکم و درخشان را می‌سازد. با این حال ممکن نیست که هر دو نفر، سطح عزت نفس یکسانی داشته باشند. اگر مردی در رابطه دچار کمبود عزت نفس باشد، اشتباهاتی ممکن است از او سر بزند. به عنوان مثال تلاش می‌کند تا ظاهرش را به زور خوب و با کیفیت حفظ کند. منظور از ظاهر، استایل او نیست. بلکه سعی می‌کند خودش را خوب نشان دهد. برای شما یک فرد جنتمل و قابل اعتماد به نظر برسد. در حالی که خانم‌ها این حالت را سریع تشخیص می‌دهند و این اشتباه، باعث ایجاد ذهنیت بد می‌شود.

کمبود عزت نفس در رابطه

۲. داشتن دیدگاه جنسیتی | اشتباه معضل آقایان

به احتمال زیاد در روابط مختلف دیده یا شنیده باشید که مردان، دیدگاه جنسیتی دارند و حرف‌های مردانه می‌زنند. مثلا تا بحثی یا حرفی پیش می‌آید، می‌گویند من مرد اینجا هستم. باید به حرف من گوش دهی من تعیین و تکلیف می‌کنم. من می‌گویم که چه کاری درست و چه کاری غلط است و… . این دست از جملات نشان دهنده عزت نفس پایین مردان در رابطه است. این مدل رفتار و دیدگاه در آخر منجر به دعوا و کشمکش می‌شود.

عزت نفس در مردان

۳. حسادت ورزیدن | نشانه کمبود عزت نفس در رابطه

مردانی که حسود هستند به صورت مداوم به دنبال شنیدن تعریف و تمجید هستند. آن‌ها می‌ترسند که از دید شما کارها، رفتارها و تمام اعمالشان پنهان بماند. آن‌ها می‌خواهند به زور متوسل شوند تا رضایت شما را جلب کنند. البته این گونه از مردان بخش بزرگی از حسادتشان به دلیل کمبود عزت نفس است. هر چه مردان بیشتر از خود رضایت داشته باشند و نگران تشویق یا سرزنش دیگران نباشند، بهتر می‌توانند با شریک عاطفی خود کنار بیایند.

حسادت کردن در آقایان

سخن آخر

اگر هر یک از موارد بالا را در مردان مشاهده کردید، صبور باشید. قرار نیست همیشه این روند ادامه پیدا کند. آن‌ها گاهی اوقات به صورت ناخواسته یک سری از حرف‌ها و اعمال خود را به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را زیاد سرزنش کرد. بلکه باید در جهت افزایش عزت نفس آن‌ها، تلاش نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا